Nordmenn kler seg best på fly

Tråd i 'Nyheter' startet av Henning, 16. april 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er så galt med Dressmann? Jeg synes det er like ille, om man skal si det, med folkene som går med utpregede merker fra topp til tå. Om du snakker mote, og jeg er altså ikke en guru her, er i mine øyne å kle seg:

    - Tidsriktig og i forhold til egen alder (!!!)
    - Rent og pent
    - I en stil som reflekterer dine egen preferanser.
    - Gjerne moteriktig men jeg gir beng i merket på olaskjorta di

    Så lenge du kler deg rent og pent har jeg lite issues med stil eller merke. Jeg kan finne meg i å irritere meg over slitte shabby grå jobbebukser, og kan le av folk med en milliard remedier på en 4-timers tur. Men tar du en ren og fin joggebukse på og blåser opp nakkeputa i fred og ro, skal nabomannen være bra sprø for å bli sur. Selv på første klasse.

    Nøkkelen er renslighet og maks 2 hjul på kofferten.
     
    Last edited: 19. april 2015
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var et virkelig bra innlegg @Fnate, men så driter du deg ut med siste del av siste setning.. Att det GÅÅÅÅR ann..
     
    TOS, Kjakan and GinTonic like this.
  3. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var enkelt.. Reiser alltid med fruen og hun er så opptatt av hvordan jeg ser ut. Ved avreisedag henger hun alt på kleshengere, sko under. Alt i matchende farger, også avhengig av årstid vedr mengde. Jeans, Cargo etc. Alt nystrøket med skarpe kanter. Varer ikke lenge det..

    Under rett farge på sko ( vel alltid joggesko, bruker ikke annet. Vanlig Bally kun i begravelser )

    Jeg kan ikke fordra alle disse merkevarene/logoer. Men hun er og da prøver jeg å skjule sånne logoer med den dumme golfspilleren på hest etc. Men vanskelig med sånne gensere som Aberkrumm og et eller annet som er nær F**k. Hun som kjøper dette. Jeg hadde tatt Dressmann og tilsvarende .

    Joda , har en tvangskjøpt dress i 1990 ( de forut henger på loftet og har krympet i den friske gjennomtrekk ).

    Den ble brukt da jeg dummet meg ut i emnet «sport» på TV2’s Lykkehjulet. Første og siste TV-opptreden.o_O

    Brukt tre ganger etter , sist for 16 år i min kjære fars begravelse. Drar aldri steder hvor dress er påkrevet.

    Selvfølgelig 4 hjul på kofferten..
     
    Flight Cancelled, wilhelm and Royal like this.
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig, men i tillegg må overdelen minst ha litt ermer. Takler ikke de i singlet/helsetrøye, slik som de to idiotene her:
    [​IMG]
     
    Edvard, Islending, Insomnia4u and 4 others like this.
  5. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Haha, det der er snasent :cool:
     
  6. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ikke det at Dressmann er så galt, men at nordmenn kjøper en billig blazer el. derfra og bruker den til hva som helst annet. Jeg bryr meg heller ikke mye om det, men her snakker vi om en undersøkelse om hvem som er mest pent kledd. Og i det ligger det at man har gjort en innsats på det estetiske planet. Da skal det litt mer til enn å ta blazeren som hørte til dressen som man kjøpte til konfirmasjonen av kattene til naboens eks-kone, og som ikke passer lenger, og kombinere den med lumberjackskjorta og sliten jeans.
     
    Travellingalf and Fnate like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha, de to gutta der var jo så syyyykt kule at de burde få reise gratis.
     
    TOS and mathiasfe like this.
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Smart casual generelt, og pussede sko ER et must! Men jeg er også bevisst at sokker og belte skal matche, og siden skoene av og til kippes av: Ikke hull i eller slitte sokker. Jeg er nok LITT ekstra bevisst på flighter med connections i Tyskland eller UK der jeg ønsker å score en oppgradering.
     
    Hamburgersmauet liker dette
  10. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Noen sa til meg en gang: "når du skal ut og se verden, ser verden deg!"

    Det er noe dere pakketurister bør tenke på når dere kommer i slipperser, singlet og shorts.
    Selv om du er pervers og ønsker kroppskontakt med alle, er det ikke på langt nær sikkert alle ønsker flass og døde hudceller fra deg! :mad:

    Derfor kler jeg meg heller ikke i tøy som jeg er så altfor glad i, det kan jo hende jeg må brenne det når jeg komme frem :D

    Å slippe kroppskontakt med svette turister er en av mange 100 grunner jeg kun flyr business.:cool:


    Jeg kler meg i jeans, T-skjorte og en vanlig skjorte utenpå der, eller en tynn genser/ jakke, ettersom hvor jeg skal. Selvfølgelig har jeg sokke og sko!
     
    Last edited: 13. mai 2016
    kepiblanc liker dette
  11. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmmm... sko og belte skal vel matche. Brune sko -> brunt belte, sorte sko -> sort belte. Sokker kan gjerne være i knæsje farger og bryte helt. Eller bare sorte om man ikke er så vågal. Og så må man ikke glemme tørkle i brystlommen. Enten i samme materiale som skjorten, eller noe matchende slipset eller kontrast til skjorten.
     
    Are and Pingus like this.
  12. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Sorry, skulle vært sko og belte, men er såpass detaljorientert at jeg uansett bruker sokker som "plukker" litt av fargene fra skoene. Mhp tørklet i brystlommen: Har faktisk kjøpt et par ulike fra www.pretentiouspocket.com Justin Ross Lee er ufordragelig, men produktet er av god kvalitet! Nydelige kontraster.
     
    Kjakan liker dette
  13. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Kalles ikke dette for "konebanker"? ;P
     
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Men 500 spenn for et lite tørkle er litt i overkant for min smak! Ebay kan gi deg 1000 stk. til samme pris. Om enn ikke samme kvalitet...:D:p
     
  15. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kler meg som jeg gjør i enhver anledning; ensfarget bukse, t-skjorte og hettegenser. Uansett klasse og sted. På lange flighter byttes av og til dongeribuksa i noe mer komfortabelt, da komfort trumfer stil any day for min del. Å våkne opp klam og ekkel i tight dongeri er noe av det kjipeste jeg vet og er kun godtatt dagen derpå.
     
  16. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    ehhhh det er mulig det er politisk korrekt å kalle hvite "menn" i helsetrøye konebankere.

    Men vi som har levd i dette landet noen 10-år vet vet vel godt hvordan prototypen av en konebanker i Norge se du i dag, anno 2016, gjør vi ikke?? :D
     
    Pingus liker dette
  17. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Men trenger ikke gå på akkord med stilen, det går da an å kombinere dette uten problemer! Et par flotte chinos er mye bedre enn dongeri uansett, både i stil og komfort.
     
  18. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, selvfølgelig går det an å være komfortabel og stilig samtidig. Er heller ikke komfortabel med å se støgg ut.
    Er nok ingen fan av chinos. Jeg bruker mørke/svarte jeans, som er så nøytrale at jeg ikke legger merke til dem selv omtrent. Men når jeg skal sove tenker ikke så mye på hvordan jeg ser ut (til en viss grad da, har hvertfall på bukse)
     
  19. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Kjøper 1 stykk av den i XL, hvor går det ann å få tak i en sånnen henne?
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Buuuu!!

    En mann med respekt for seg selv får sin skredder til å sy en rute i samme stoff som skjortene han kjøper.

    Jeg har en stor bunke av disse men bruker de aldri.. :(
     
    Kjakan, Baldrick and Upsaker like this.

Del denne siden