Norgesferie 2020, trenger gode tips på veien.

Tråd i 'Reisemål' startet av Maggie, 19. juni 2020.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,115
    Bonuspoeng:
    293
    Anbefales også:
    http://www.blindleia.no/M_B_Øya/content-2.html

Arvid1410 liker dette
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Bergen er like lite glad i gateparkering som Oslo. Er kun mulig å parkere gatelangs 1-2 timer i og rundt hotellet, og i umiddelbar nærhet (bak bryggen mot fløybanen) er det helt forbudt å parkere. Skal du ha det billigere må du parkere oppi lien (Henrik Wergelands Gate og oppover), og da er det ganske bratt og kronglete og ikke gitt at du finner noe ledig i første omgang uansett.

3. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel gratis gateparkering rundt Damsgård. Ligger en fin spasertur unna sentrum.

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,898
    Bonuspoeng:
    293
    30-40 minutter å gå fra hotellet .....

5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Blitt soneparkering der også. 150 kroner per døgn og litt større sannsynlighet for at bakruten din blir knust

Shyneno liker dette
  6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    183
    @Maggie Bygarasjen er vel kanskje billigaste/tryggaste 150,- per døgn meinar eg, Klostergarasjen 200,- og Rosenkrantz P-Hus 250,- Personleg så foretrekk eg og ha bilen i P-hus kontra gate parkering.

Maggie liker dette
  7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,511
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vil komme med noen tips til en nybegynner på Norges ferie?
    Har planlagt å kjøre ned til Molde ifra Trondheim, bo der i 2 netter hvor vi den ene dagen kjører til geiranger, dalsnibba også tilbake igjen til Molde for ei natt til (fikk 2 netter for 400 kr på Thon så måtte slå til). Så er det store spørsmålet, hva skal vi gjøre etterpå? Hadde tenkt å da kjøre til Åndalsnes via trollstigen, men hotellet vi ville bo på der har ikke rom den dagen... Så tenkte kanskje Ålesund eller noe annet kult, før vi vender hjemover via Trollstigen mot Trondheim :) Tips?

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,961
    Bonuspoeng:
    183
    Har jeg forstått det riktig at man kan kjøpe et slikt kort s0m koster 100 kroner per døgn og parkere i gaten bak Havnekontoret sone 6 og 7?

I boligsone 2-7 kan gjester kjøpe midlertidig besøksparkering fra automat på Nøstetorget (se plassering i kart nedenfor), eller parkere ved parkometer eller automat. Automaten på Nøstetorget forsvinner når revidert boligsoneforskrift trer i kraft i 2020. Forskriften trådte i kraft 14. februar, med en overgangsperiode frem til 1. april. Som følge av koronaviruset er overgangsperioden forlenget til 1. oktober. Automaten på Nøstetorget blir derfor stående til det.

OttoL liker dette
  9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, men merk at gatene rett bak havnekontoret ikke er lov å parkere så du må et lite stykke
    upload_2020-6-24_8-2-18.png
    Så det er sone 7 eller 8 du kan parkere i. Rødt er parkering forbudt

Maggie liker dette
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,898
    Bonuspoeng:
    293
    Lykke til med å finne gateparkering i Bergen:
    I en fersk undersøkelse, gjennomført av Respons analyse på vegne av Fremtind, oppgir over 1 av 3 nordmenn at de skal på bilferie i sommer.

Det skriver Fremtind i en pressemelding.

Undersøkelsen viser at blant dem som skal på bilferie, så ønsker 55 prosent av folk fra Oslo seg til Vestlandet i sommer.

Reiselysten er gjensidig, og over 40 prosent av vestlendingene oppgir at bilferien går til Østlandet.

Nordlendingene forblir imidlertid i egen region. 35 prosent av de spurte oppgir at bilturen går til eller i Norge-Norge.

Hele 87 prosent av dem som skal på bilferie i Nord-Norge er nordlendingene selv.

Maggie, OttoL and holmen like this.
  11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    183
    Då var ein på Brasilia i går.
    Buffeen er jo stengt, så dei har løyst dette med at du fyller inn eit lite «kort/skjema» med kva du ynskjer av tilbehør så kjem dei med dette til bordet. Ein kunne velge mellom 6forskjellige tilbehør.

Ellers så var servering av kjøt som det har vore, sjølvsagt er ikkje alt like godt men det var mykje godt og ein er jau stappmett etter eit slikt måltid. «Picana» er jo sjølvsagt ein av favorittane.

Så likar ein kjøt av forskjellige slag så anbefalar eg plassen sjølv om den sjølvbetjente buffeten er stengt. Så er det ikkje denne du reiser på Brasiliansk churasceria for.

Men dei tek ikkje Amex desverre, men skal jo gje 60eb poeng per 100,- oppå det ein får frå MC så blir no bra likavel.

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,961
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg finner alltid parkering. Samtidig så er jeg så heldig at jeg har en sjefsnisse av nabo som sjekker inn dagen før meg som parkerer så dårlig at han oppholder i teorien to plasser. Når jeg kommer, retter jeg opp han og smyger meg inn bak vraket hans :D:cool: Planer er å la bilen stå i der under hele oppholdet, så når plassen er funnet er jeg i mål.

CowboyDan and OttoL like this.
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,961
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemelding :)

snus_mumrikken liker dette
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Den der skjønte jeg ikke... Anbefaler, anbefaler ikke?

15. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Much ado about nothing :D Noen som vil endre navn på tråden til parkering og mat i Bergen?

RoadKing, Maggie, Kalsnes and 2 others like this.
  16. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    183
    Eg anbefalar så sant du ikkje er veganer eller vegetarianer :D

RoadKing and Maggie like this.
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hører til kategorien altetende. Vi har en restaurant i sokkelen som har en veggie burger som jeg ikke ville ant at var veggie, om det ikke hadde stått i menyen - Det sitter mye i hodet på oss.

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,898
    Bonuspoeng:
    293
    Brasiliansk restaurant er ofte slik at det er en buffet med tilbehør hvor du henter det du vil ha av salat og sauser og ulike greier ...
    Så går kelnere rundt og skjærer kjøttskiver av grillede kjøttstykker (lam og okse(ku) og gris), så har du en lapp/kort som ligger på bordet som viser om du vil ha mer mat eller vente eller mett.
    Buffeten pleier å være fyllt med de lekreste farger og grønnsaker og tilbehør slik at du tar mest mulig deg og blir så mett at du trenger lite kjøtt (dyrest). Fort gjort å gå i fellen ..

Fast pris + drikke ...

Litt uvant nå når flaggermusene i Wuhan har flydd over verden slik at vi ikke kan ha buffet.

De har sikkert en slik restaurant i Dublin, sist jeg var på en slik var i Manchester ...kanskje vi får @anders82 med.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Joda @Eddie47 , jeg har vært på denne type restaurant, bl.a. i Madrid, kjenner konseptet. Bakgrunnen for min replikk var imidlertid den at jeg opplevde at slik @snus_mumrikken ordla seg, så både anbefalte han den, og anbefalte den ikke. Det var den jeg slet litt med. Treg trønder vettu... :)

Eddie47 liker dette
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,898
    Bonuspoeng:
    293
    Trøndere er ubegripelig treige ,,... snart har jeg en svigerdatter fra Verdal ... rare ring skjer!
    Hva gjør du søndag ettermiddag, kveld?

Del denne siden