Jeg var akkurat inne og så på en Flex-billett, men jeg klarer ikke helt å skjønne om jeg har Priority Boarding eller ikke. Den står i oversikten, men det skulle kanskje stått noe mer her?
Jeg opplevde dette for første gang på onsdag i forrige uke på strekningen AES - OSL. Jeg printer, såfremt jeg har tid, alltid ut BP og det var da jeg oppdaget at jeg hadde fått gruppe C. Men, etter min mening fungerte det akkurat like "bra" som hos SAS; Det ble annonsert ved boarding og noen få passasjerer i gruppe A fikk komme gjennom før de åpnet slusene for alle. Men, under boarding av hordene opplyste de også om at de med gruppe B ble bedt om å bruke bakre inngang, mens vi med C skulle bruke fremre (jeg satt på rad 3). Så det kan vel tyde på at de bruker disse grupperingene til annet enn priority boarding også?
Veldig fornuftig om det funker. Håper dette gjør at systemet blir bedre internalisert både for flyplasser og passasjerer når det blir hos både Norwegian og SAS.
Kontramelding: På reisedokumentet etter innsjekk sto det "Gruppe C", så da er det tydelig at Norwegian selv ikke er helt samkjørt på dette.
Har en booking i flex AES-OSL nå til helgen, der får jeg opp at pri boarding kan kjøpes for 50 spenn når jeg sjekker den i appen.
Har selv en 10-12 flex utreiser siden dette startet fra KRS, og får kun Gruppe C. Ingen kan gi noe svar og alle sier det ikke er deres "ansvar", ta det med.......
Fikk også A på flex-billett fra AES i dag. Men tror jeg var den eneste, så rakk ikke en gang fram til slusen før de åpnet for resten
Fløy fra AES i går, og da ble dette strengt håndhevet... vi var en 6-7 som fikk "preboarde". Funket veldig bra!
Virker som om DY er omtrent like flinke som bolaget til å håndtere dette. DY745 fra TRD i dag tidlig gikk igjen for møljeboarding. Spurte agenten på vei gjennom gate om det ikke var noen priority boarding i dag? - "Nei, de ble itj de i dag", var svaret. Karen trakk bare på skuldrene når jeg poengterte at dette kanskje var dumt for de passasjerene som hadde betalt for denne tjenesten..
Her hadde jeg sendt en mail til Norwegian og rett og slett klaget. Betaler man for en tjeneste så skal man selvfølgelig ha den tjensten også.
Men når SAS gir deg PB på en dyr Pluss bilett der de reklamerer for det går det fint ? Ingen klager til SAS selv om vi alle burde
Har sendt inn allerede, der jeg etterlyser et svar fra Norwegian på hvor vidt de mener det er greit å ta betalt for et tilleggsprodukt som ikke tilbys.
Folk med unger først og ingen pro boarding. Skal bli spennende å se hvor mye jeg må krangle med Norwegian for å få igjen den 50 lappen