på hub i USA og antagelig klargjort for transatlantic med 737... http://www.usatoday.com/story/trave...irms-providence-base-europe-flights/97553278/
Blir spennende å følge med hvordan det går med DYs utvidelse til disse "marginale" flyplassene. Kan se for meg at for mange er det en god løsning å fly fra mindre flyplasser, mindre mas og kaos og roligere atmosfære.
Er det billig nok, betyr ikke noe for Ola-dunk om det er laaaangt og tungvint fra flyplassen til reisens mål. Jeg synes det er topp hvis DY kan banke og fly til US. Bedre priser for oss som holder oss til full-service-selskaper. Men nå må dere ikke komme til meg å klage når DY flyet står med teknisk på et delvis nedlagt flyplass nord-øst i USA en kald vinterdag.
Både Stewart og Providence har befolkningsrike 'cachment areas' og skal man på tur med leiebil er begge disse plassene langt å foretrekke.
Bemerk at artikkelen antyder at det ikke blir flygninger hit med 737 fra Norge (Scan) i første omgang.
Nei, PVD er 'tungt' irskdominert så vi snakker nok UK og Dublin (og Cork?) for MAX-operasjonene i første omgang.
Det blir en alt for lett konklusjon, og som andre her nevner er det ingenting som tyder på at det kommer ruter hit fra Norge med det aller første.
Det ble skrevet med tanke på hva BK sa for noen år side. Han sa noe lignende som at det er det samme hvor vi flyr, bare det er billig nok.
Jeg vet ikke om jeg kunne flydd longhaul med narrow body. Jeg har i beste fall 2-3 langturer i året og da skal det være litt julaften og store fly, ikke en puslete 737...
Hmmm jeg satt jo (og overlevde) 737 fra Evenes til Gran Canaria og tilbake. 7 timer på et narrow-body fly er som IMartin sier ganske trasig. Oslo til New York er ca 8,5 timer så det skal nok gå for den gjengse nordmann/kvinne. Men ja blir nok å holde meg på Plus så lenge det er forsvarlig.
Så lenge man har nok 'personal space' er det etter min mening helt uvesentlig hvor mange midtganger flyet har. Privatair var konge. Et selskap med en midtgang som tilbyr 34'' i økonomi vil stå langt foran et selskap som tilbyr 31'' med to midtganger. Alltid Uansett.
Det høres veldig bra ut. I min garasje er det en BMW og to Chevrolet. Er det innafor? Kjører jo bare ca 1 mil til flyplassen likevel.
Kan godt lide konceptet med at have en backup i tilfælde af at man glemmer hvoran gjorde af den første. Man skal ikke gå ned på udstyr uanset hvor glemsom man er... øhh.. hvad var det nu tråden handlede om...