Norwegian har sluppet ny sesong-meny i dag, med endel gamle travere og noen nyheter. Hele menyen er her: https://www.norwegian.com/globalass..._campaign=2026_W20_NR_ALL_NEW_MENU_ONBOARD_NO Sikkert ikke lovlig i Norge (hvor nesten alt er forbudt) men jeg fikk engelsk mail, der man lovlig kan annonsere for lovlig alkohol. Det er helt villt og crazy: men det er bilde av en ølboks inni der
Da er det (sukk) ulovlig alkoholreklame der. Det er jo ikke lov å vise bilde av en vinflaske eller ølboks i Norge.
Det er nok ikke helt riktig. Det finnes unntak til loven om alkoholreklame, og dette regner jeg med at går under ett av dem. Sannsynligvis unntak nr 12. Her er utsnitt fra nettsiden til Meny. De viser også bilder av ølbokser..
Ja i Internetts tid er det jo litt vanskelig å si at "katalog ikke kan tas ut av lokalet" Men "inne i salgsstedet" vil jo i dette tilfellet si at det er lov med brosjyre ombord i flyet. Det er likevel når reguleringskåte politikere prøver seg på regler som er tilpasset virkeligheten i 1980 at det blir problemer.... Happy setting, med ikke-nøytral bakgrunn er uansett ikke lovlig. Selv om jeg mener det burde vært det, bare så det er sagt nok engang. Fra Norwegian: