Norwegian til Seattle - salgsstart i dag?

Tråd i 'Reisemål' startet av 1884derby, 03. mai 2017.

1. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Det gleder meg at Norwegian skal starte direkterute fra Oslo til Seattle. Nyheten om dette kom 28/4, men inneholdt lite konkret om oppstartsdato og frekvens. I dag ser jeg nettreklamer fra Norwegian hvor de reklamerer for den nye ruta, direkte til 1510 kroner. Jeg finner ikke at disse billettene er lagt ut på norwegian.no enda.

Regner med at de kommer snart Norwegian.jpg

2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,977
    Bonuspoeng:
    293
    Var vel ingen lovnad om direkterute som kom ved åpningen av "nye" OSL. Prisen du har på 1510 en vei ligger ute for salg allerede, men er da med stopp på LGW.

3. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Reklamen sier da 'Direkte fra Oslo'...

RoadKing liker dette
  4. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Nå står det jo "direkte fra Oslo" i annonsen...

1884derby and RoadKing like this.
  5. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,729
    Bonuspoeng:
    293
    Skal DY vinne andeler fra det norske markedet, er vel direkterute en av få muligheter, men fra Storbritannia er det jo mer å hente. Etter at SK trakk seg ut, har FI vel kuppa mye av trafikken med greie overgangstider på Keflavik. Ikke umulig at DY får til gode løsninger via Gatwick. Sikkert fint for Kjoser'n å kunne fly eget selskap til Sea-Tac for å hente hjem nye Boeng-fly :)

6. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Det er to direkteflighter. Oslo-London og London-Seattle. Ingenting nonstop publisert ennå. Men det var vel ikke snakk om noe før S18 uansett.

7. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lurer på hvilket marked de ser her, annet enn at de kan fly nye, fulle fly hjem.

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Muligens nordmenn som allerede har sett LAX og NYC og vil se noe mer?
    Så kan de trekke lokalbefolkningen til en rekke byer i Europa med en mellomlanding i Oslo.

Kanskje til og med fly noen europeere til Seattle :)

Last edited: 03. mai 2017
  9. LN-MOW

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Seattle er primært en sommerdestinasjon. På sommeren er alt fullt uansett hvor det kommer fra eller går til. Sikker på at du kunne fly fra Ulan Bator og få full kjerre. På vinteren er det litt mer variabelt, men kapasiteten er også noe redusert.

tommy777 liker dette
  10. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Er jo også rimelig mange norskamerikanere i Seattle, å sikkert mange andre med skandinavisk bakgrunn som vil hjem til gamlelandet
    Og folk her som vil over there å besøke gamle tante Olga i Amerika før hun stempler ut..

11. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Vi I lokalbefolkningen har I grunn oppdaget Europa, det er vel heller Kjos som brukte svært lang tid til å oppdage oss - Seattle er den flyplassen I USA med desidert størst vekst, og vi er godt vant med Long Haul LCC - selv tilbake I 1998 når jeg flyttet til Seattle var Martinair på plass med enveis priser SEA-AMS til under USD 100.00. I år dobbler Condor kapasiteten til 2 daglige - de åpnet MUC-SEA I tillegg til FRA-SEA, med priser til OSLO godt under Norwegian (ja Condor har Interline med bade SAS og Lufthansa).

Nå vokser Seattle mest innen forretnings markedet, den lille bokhandlen nede I gata her, er akkurat ferdig med å ansatte 110.000 - det blir litt reising av slikt. I tillegg har Google, Dropbox med flere etablert seg med store utviklingsavdelinger og I skrivende stund er det 77000 ledige jobber innen IT I Seattle området (det medfører litt reising det også).
    Vi hadde dobbel daglig med Emirats - men Trumps blokkering av H1B visa gjorde at denne reduseres til 1 daglig.

LN-MOW's informasjon har nok gått ut på dato, ja det er mere trøkk om sommeren, men med verdens største eCommerce bedrift I nordenden av rullebanen (og det er ikke Amazon) som sender 100% ut med Air Cargo er det konstant fullt I buken og Lufthansa som nok tok mere over fra SAS enn Icelandair, har oppgradert fra A330 til 747 daglig året rundt. MUC ligger også på trappene, men det ventes på fly (ryktes om A350 fra neste år).

Problemene er mere SEATAC som har store kapasitets problemer, har selv valgt via Vancouver med ankommst domestic mang en gang for å unngå svært lange køer.

12. LN-MOW

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ja,det er jo 15 år siden jeg valset rundt på Delta-piren med stasjonsmesterlue og fløyte. ;)

Har du ikke GlobalEntry og TSA Pre? Nå går jo LH også med i TSA Pre, så da er det jo grei skuring selv for arrogante bastarder.

13. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Dere har gode poenger. Jeg tenkte ikke på IT-miljøet der oppe. I tillegg er det fint for meg personlig som håper å fly inn et par bryllupsgjester fra nordvest.

14. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Det er tiden det tar fra flyet til en er nede I Immigrasjonshallen som tar veeeeeeeeldig lang tid (flere fergeavganger hjem til Bainbridge) og at YVR koster 50% av hva Seattle gjør til Italia eller Oslo og ikke minst etter at Rygge ble lagt ned ble ogsaa tilbringer tjenestene til OSL fra Kolbotn hvor far bor også lukket steng og glemt slik at 06:05 til Frankfurt ikke er tilgjengelig. Da er via MUC til YVR mye bedre, en kort stop med en Fat Tug IPA på YVR og livet er I balance til tross for at OSL nekter for at det finnes kunder sør for Hauketo !!

LN-MOW liker dette
  15. LN-MOW

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, la merke til sist at trafikken i Seattle generelt er blitt verre. Selv midt på dagen var I-5 gjennom byen bumper-to-bumper og 405 var ikke mye bedre ...

16. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Nå vet jeg ikke helt hvor du sitter ? men Seattle ligger faktisk litt lenger syd enn Paris gjør - vi har lokal Vin Produksjon, 2 vingårder ute på vår lille øy - så for oss er Oslo og Anchorage "der oppe" (Oslo ligger kun 2 grader sør for Anchorage).

Fridtjof, RoadKing and RescueMe like this.
  17. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Nordvest i USA ;)

18. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor - selv om vi bor på Bainbridge Island er vi mye I Portland hos Svigermor og I Bend OR hos 2x Svogere og Svigerinner - kanskje et lite treff engang ?

19. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Da misforsto jeg deg. Jeg sitter i Norge og mente nordvest i USA.

Del denne siden