Det gleder meg at Norwegian skal starte direkterute fra Oslo til Seattle. Nyheten om dette kom 28/4, men inneholdt lite konkret om oppstartsdato og frekvens. I dag ser jeg nettreklamer fra Norwegian hvor de reklamerer for den nye ruta, direkte til 1510 kroner. Jeg finner ikke at disse billettene er lagt ut på norwegian.no enda. Regner med at de kommer snart
Var vel ingen lovnad om direkterute som kom ved åpningen av "nye" OSL. Prisen du har på 1510 en vei ligger ute for salg allerede, men er da med stopp på LGW.
Skal DY vinne andeler fra det norske markedet, er vel direkterute en av få muligheter, men fra Storbritannia er det jo mer å hente. Etter at SK trakk seg ut, har FI vel kuppa mye av trafikken med greie overgangstider på Keflavik. Ikke umulig at DY får til gode løsninger via Gatwick. Sikkert fint for Kjoser'n å kunne fly eget selskap til Sea-Tac for å hente hjem nye Boeng-fly
Det er to direkteflighter. Oslo-London og London-Seattle. Ingenting nonstop publisert ennå. Men det var vel ikke snakk om noe før S18 uansett.
Muligens nordmenn som allerede har sett LAX og NYC og vil se noe mer? Så kan de trekke lokalbefolkningen til en rekke byer i Europa med en mellomlanding i Oslo. Kanskje til og med fly noen europeere til Seattle
Seattle er primært en sommerdestinasjon. På sommeren er alt fullt uansett hvor det kommer fra eller går til. Sikker på at du kunne fly fra Ulan Bator og få full kjerre. På vinteren er det litt mer variabelt, men kapasiteten er også noe redusert.
Er jo også rimelig mange norskamerikanere i Seattle, å sikkert mange andre med skandinavisk bakgrunn som vil hjem til gamlelandet Og folk her som vil over there å besøke gamle tante Olga i Amerika før hun stempler ut..
Vi I lokalbefolkningen har I grunn oppdaget Europa, det er vel heller Kjos som brukte svært lang tid til å oppdage oss - Seattle er den flyplassen I USA med desidert størst vekst, og vi er godt vant med Long Haul LCC - selv tilbake I 1998 når jeg flyttet til Seattle var Martinair på plass med enveis priser SEA-AMS til under USD 100.00. I år dobbler Condor kapasiteten til 2 daglige - de åpnet MUC-SEA I tillegg til FRA-SEA, med priser til OSLO godt under Norwegian (ja Condor har Interline med bade SAS og Lufthansa). Nå vokser Seattle mest innen forretnings markedet, den lille bokhandlen nede I gata her, er akkurat ferdig med å ansatte 110.000 - det blir litt reising av slikt. I tillegg har Google, Dropbox med flere etablert seg med store utviklingsavdelinger og I skrivende stund er det 77000 ledige jobber innen IT I Seattle området (det medfører litt reising det også). Vi hadde dobbel daglig med Emirats - men Trumps blokkering av H1B visa gjorde at denne reduseres til 1 daglig. LN-MOW's informasjon har nok gått ut på dato, ja det er mere trøkk om sommeren, men med verdens største eCommerce bedrift I nordenden av rullebanen (og det er ikke Amazon) som sender 100% ut med Air Cargo er det konstant fullt I buken og Lufthansa som nok tok mere over fra SAS enn Icelandair, har oppgradert fra A330 til 747 daglig året rundt. MUC ligger også på trappene, men det ventes på fly (ryktes om A350 fra neste år). Problemene er mere SEATAC som har store kapasitets problemer, har selv valgt via Vancouver med ankommst domestic mang en gang for å unngå svært lange køer.
Ja,det er jo 15 år siden jeg valset rundt på Delta-piren med stasjonsmesterlue og fløyte. Har du ikke GlobalEntry og TSA Pre? Nå går jo LH også med i TSA Pre, så da er det jo grei skuring selv for arrogante bastarder.
Dere har gode poenger. Jeg tenkte ikke på IT-miljøet der oppe. I tillegg er det fint for meg personlig som håper å fly inn et par bryllupsgjester fra nordvest.
Det er tiden det tar fra flyet til en er nede I Immigrasjonshallen som tar veeeeeeeeldig lang tid (flere fergeavganger hjem til Bainbridge) og at YVR koster 50% av hva Seattle gjør til Italia eller Oslo og ikke minst etter at Rygge ble lagt ned ble ogsaa tilbringer tjenestene til OSL fra Kolbotn hvor far bor også lukket steng og glemt slik at 06:05 til Frankfurt ikke er tilgjengelig. Da er via MUC til YVR mye bedre, en kort stop med en Fat Tug IPA på YVR og livet er I balance til tross for at OSL nekter for at det finnes kunder sør for Hauketo !!
Ja, la merke til sist at trafikken i Seattle generelt er blitt verre. Selv midt på dagen var I-5 gjennom byen bumper-to-bumper og 405 var ikke mye bedre ...
Nå vet jeg ikke helt hvor du sitter ? men Seattle ligger faktisk litt lenger syd enn Paris gjør - vi har lokal Vin Produksjon, 2 vingårder ute på vår lille øy - så for oss er Oslo og Anchorage "der oppe" (Oslo ligger kun 2 grader sør for Anchorage).
Hvor - selv om vi bor på Bainbridge Island er vi mye I Portland hos Svigermor og I Bend OR hos 2x Svogere og Svigerinner - kanskje et lite treff engang ?