Ok - da har jeg tatt en rask(!) juridisk vurdering av avtalen jeg har inngått med ViaTrumf.
1. Avtalen jeg har inngått med ViaTrumf er uten særskilte vilkår da de ikke har vilkår på nettsiden.
2. Det er derfor rimelig å anta at avtalen er inngått med reglene som finnes i avtaleretten.
3. Teksten tar noe forbehold om NTE sine vilkår, etter min mening alt for svakt vilkår til å slukke den beine avtalen med ViaTrumf. NTE har heller ikke noe om trumf-bonus i sine generelle vilkår. Det eneste som stopper det meste av det som står her er om det var særskilte vilkår når vi klikket oss inn å bestilte, det husker jeg ikke.
4. Bedrageri (svindel) er en straffbar handling som krever forsett mtp. å faktisk ikke betale ut bonusen, noe jeg tviler på er tilfellet her.
5. På bakgrunn av det ovenstående ville jeg si at vi har rett på bonusen eller en tilsvarende kompensasjon. Det rettslige forholdet mellom ViaTrumf og NTE må dog avklares.
6. Skulle ViaTrumf/NTE nekte å gi oss det vi har krav på, må man gå til rettslige skritt. Det er ofte nok å bare starte prosessen om det er snakk om små beløp det er usikkerhet rundt. Der man krever urimelig kompensasjon derimot...
Alt det jeg har skrevet er basert på min fem minutter lange research av avtalen, så litt forbehold må jeg ta. Dette er kanskje overkill, men som jurist så er det ikke så problematisk å utgreie litt
Dette går sikkert fint, selv om det er litt råttent å la oss vente så lenge.
Vis alt...