Min rute til sommeren. OSL- IST (A321) Business IST -DPS (B787-9) Business Jeg kaster meg på bølgen og sender mail til George angående setereservasjon. Vi er to stk voksne og 2 stk barn på bookingen. Hvilken seter ville dere anbefalt på flygningene over? Tusen takk for all hjelp jeg får
Kanskje alle fire setene på rad 2-4-6 eller 8? Da vil de på vindussetene ha god kontakt med dem i midten ...
På sas kabinen til Usa har vi siste to sommerferier valgt de to i midten på rad 1 og to,hvor vi har syntes at dette har passet best. Er det likt på disse Turkish flyene? 1+2+1 om du skjønner hva jeg mener
787 hos Turkish har 1+2+1 På seteradene 1-3-5 og 7sitter de på midten tett sammen «skjermet» fra vindusetene som er vendt mot vinduene .. På seterad 2-4-6 og 8 er det litt avstand mellom midtsetene som på hver side er vendt mot vindussetet som igjen er vendt mot midtgangen ..
George leverer Sendte han mail i går kveld,fikk svar i dag tidlig,jeg spurte pent om han kunne reservere de beste setene han hadde tilgjengleig på de to flightene jeg nevnte over,han svarte følgende, OSL- IST (A321) Business IST -DPS (B787-9) Business I have booked for you seats 2ABEF on the first flight and 1EFK2K on the second one. Ser det bra ut?
Ja, det synes jeg. På en rad begge flyvningene for hele familien. Og på rad 1 en av veiene. Med litt bedre benplass, antageligvis.
Setene på seterad 2 er ADGK Dere har fått 1EFK og et sete på raden bak 2K, dette kan være helt greit fremme i høyre hjørne.
Det ser ut som ifølge flere medier at Turkish kommer til å droppe disse nye setene på flyene de ikke har mottatt enda pga dårlige tilbakemeldinger. Er snakk om at de skal komme opp med en annen type sete - noe som i mine ører høres bra ut med tanke på at de har valgt det setet som blant annet SQ bruker på korte flyvninger innad i Asia.. https://onemileatatime.com/turkish-airlines-ditching-new-business-class-seat/ https://www.airporthaber.com/thy-haberleri/thyden-yeni-dreamliner-karari.html
I mer hyggelige nyheter så er den andre A350 til Turkish ute og ruller. Vi får sjå hvilken kabin denne får i Business. Uansett liker jeg A350 over Boeing 787.
A350 er et større og mer sofistikert fly i mine øyne. Innredning i kabinen varierer med flyselskap, men om jeg flyr de to maskinene back-to-back så føler jeg meg mer hjemme i A350 + Boeing har dustete vinduer. For de som lurer så har begge disse flyene ulike lengder; A350-900/1000 og B787-8/9/10. Eksemplet under er fra Business Class, men for meg er det også merkbar forskjell i Economy/short-haul.
Er det noe mer plass på rad 1 på disse flyene? Eller er alle setene helt like? Tenker på setene i midten, da vi reiser to sammen.
Gjennom denne tråden https://insideflyer.no/forums/threads/får-ikke-valgt-seter-på-classic-sas-no.13540/#post-376455 fant jeg ut at TK kanskje holder på å oppgradere setene sine i 777-300ER. Setekartet er nemlig slik: Mens alle oversikter jeg finner for flytypen viser 2-3-2 konfig. Dette gjelder en flygning i oktober 21 forresten. Blir spennende å finne ut hva det blir til, dersom verden er blitt åpen nok til å gjennomføre turen.
En liten detalj å tenke på, spesielt om du reiser med barn og vil bevege deg mellom setene. Honeymoon-setene/oddetall er nærmere hverandre, men har vegg ved knærne. Partallseter har lengre avstand skulder-til-skulder, men åpen fotgang.