Ny EuroBonus inntjening og system fra 01.09.2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av strikerbird, 03. juli 2024.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,015
    Likes mottatt:
    11,136
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel isteden for de 450 kronene de tar for Star Alliance-bookinger, så ikke voldsomt stor forskjell.
     
  2. turaga008

    turaga008 Fremdeles nytt medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan oppnår man Conscious med kun 1000kr? Ved å reise 10 legs og kjøpe 100kr biodrivstoff per mellomlanding? Kikket litt i conscious traveller tråden men det var ikke lett å orientere seg om.
     
  3. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,155
    Likes mottatt:
    1,882
    Bonuspoeng:
    113
    Den første dotten er gratis, så det er ni dotter du må betale for på en eller annen måte. Kan være biofuel eller vaskeballer på Eurobonus shop.
     
    turaga008 liker dette
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,966
    Likes mottatt:
    7,184
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge vaskeballer eller vaskeark er tilgjengelig ja, noe de ikke er for øyeblikket. Alt annet er en god del dyrere. Best er det å kjøpe vaskeark, for det har jo en faktisk bruksverdi.
     
    Frode789, The_Dude and turaga008 like this.
  5. turaga008

    turaga008 Fremdeles nytt medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    riktig, takk. Sjekket shoppen tidligere nemlig og der var det kun dyrere gjenstander. Skal holde øye etter vaskeark/baller. Må det være 9/10 separate bestillinger eller kan man kjøpe alle samlet i samme ordre?
     
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,155
    Likes mottatt:
    1,882
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på hvordan tilstanden er per i dag, men jeg tror det kan oppstå muligheter mtp at "marketed flights" nå er enkelt og greit å tjene poeng og ikke metall. ? Jeg ser ingen begrensninger på AFKLM-tabellene i forhold til codeshare der man flyr non-SkTeam.

    Jeg sier ikke at disse nødvendigvis er billige turer, bare at det kan oppstå fine muligheter her med billetter på salg.

    Ellers synes jeg det er tipp-topp at poengsatsene stort sett står, men blir jo interessant å se hva cash-utleggene blir, og selvsagt tilgjengelighet generelt.
     
    eventyrer liker dette
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    2,131
    Bonuspoeng:
    113
    Et par avklaringer her, som har vært opp i andre tråder.

    Ut fra dette ser da ut til at
    - frykten for at man ikke skal få endret reiser de siste dagene før planlagt reise, ikke blir en regel
    - om man får endringer på en booket *A reise etter 1.9 så må man finne ny reiserute for hele reisen med ST.
    • You can cancel/rebook up to 24 hours before the outbound departure. Once you’ve started your trip, you can’t cancel or rebook the return trip. If you cancel up to 24 hours before the outbound departure, any valid points will be refunded.
    • You can combine different SkyTeam airlines in the same itinerary, but you cannot combine airlines from different alliances in the same itinerary.
     
    Avixlo liker dette
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,486
    Likes mottatt:
    21,918
    Bonuspoeng:
    183
    Det var litt kjipt. Håpet å kunne ha en smidigere returflygning fra Chile i januar, mens jeg beholdt LH FRA-EZE. Jaja, får se om Skyteam kan diske opp med TRD-EZE og SCL-TRD (pluss alle legs i mellom)
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    3,517
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg innrømmer selvsagt (og er veldig klare over) at SAS fremdeles er et veldig lett programm for status. Men jeg sammenligner jo ikke med andre programm - jeg sammenligner dagens EuroBonus med fremtidens EuroBonus. Da ser jeg at jeg til tross for kredittkort må ta en t/r i Plus i Europa ekstra som jeg ellers ikke ville tatt. Jeg er i år tre av LTG, så totalkostnaden med LTG har økt mye i går.
     
    Oppirumpadi liker dette
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    793
    Likes mottatt:
    2,794
    Bonuspoeng:
    93
    Endringer:

    - Premium økonomi innføres
    - De to Sørøst-Asia-sonene slås sammen og blir til Sørøst-Asia. Thailand, Vietnam, Kambodsja, Laos og Myanmar går fra 165,000 til 187,500 poeng pp. Guam, Indonesia, Fillippinene, Malaysia, Brunei og Singapore går fra 225,000 til 187,500 poeng per pers
    - Amerika splittes fra 2 til 3 soner hvor Sentra-Amerika og Karibia blir egen sone. Belize, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica og Panama øker fra 130,000 poeng til 147,500 poeng. Antigua, Aruba, Bahamas, Barbados, Bermuda, Bonaire Sint Eustatius, Cayman Islands, Cuba, Curacao, Dominican Republic, Grenada, Guadeloupe, Haiti, Jamaica, Martinique, Puerto Rico, St. Lucia, St. Kitts-Nevis, St. Thomas, Sint Maarten, Trinidad & Tobago, Turks and Caicos Islands, Virgin Islands synker fra 165,000 poeng til 147,500 poeng pp
    - Hawaii flyttes fra egen sone Pacific og stiger fra 190,000 poeng til 275,000 poeng
    - India-sonen forsvinner inn i Central, East and South Asia. Afghanistan, Bangladesh, India, Maldives, Népal, Pakistan, Sri Lanka stiger fra 140,000 poeng til 165,000 poeng.
    - Russland flyttes fra Europa til Asia og stiger fra 60,000 til 165,000 poeng. Dog et lite aktuelt reisemål for Ola Nordmann.

    Det ser kun ut som de har oppdatert poengprisene fra Europa-sonen. Fra de andre sonene er prisene til eksisterende soner den samme, men med de nye sonene inkludert med tilhørende priser.

    Ukult av SAS å endre på poengkartet når de har gått ut og bekreftet at prisene forblir utendret.

    Det er dog pros and cons her. Gitt alle destinasjonene i Karibia er det flere destinasjoner som får lavere priss enn antallet destinasjoner som får høyere pris.

    Mine tanker;
    - 'Smutthullet' med Sentral-Amerika blir mindre
    - Karibia bør bli attraktivt med AF/KLs gode dekning og nå lavere priser
    - Indonesia blir et hotspot fremover med lavere pris og Garuda med god dekning innenriks og regionalt.
    - Zanzibar, Seychellene etc forblir sweet spots. Håper KQ klarer å skrape sammen noen bonusbilletter til oss
    - Hawaii er den store taperen
     
    Last edited: 04. juli 2024
    Avixlo, Teknolai, GlennDi and 42 others like this.
  11. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    454
    Bonuspoeng:
    63
    You are doing the lord's work!

    Alt i alt ikke så skuffet for mine egne reisemønstre. Hvis karibien får god tilgjengelighet er jeg meget happy med dette i stort, og at Singapore synker litt er heller intet minus.
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,193
    Likes mottatt:
    3,122
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har hørte noe om når Widerøe og SAS sin avtale går ut? Eller når det ikke blir mulig å booke poeng biletter på widerøe.
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    3,517
    Bonuspoeng:
    113
    Flott! Hvor finner man listen over alle regioner og landene?
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    4,218
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er isåfall en forbedring! Har savnet å kunne bestille billigere bonusbilletter i premium economy. Gitt at tilgjengeligheten er god såklart.
     
    Frode789 liker dette
  15. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,526
    Likes mottatt:
    3,496
    Bonuspoeng:
    113
    Er glad jeg rakk å sponse bolaget med 250.000 poeng pluss CT for en tur til Bali i sommer før de setter ned prisene med nesten 20%. Men greit nok. Været er så dårlig der i september.

    Hawaii kan Obama ha helt for seg selv. For all fremtid.

    Ellers må jeg si at det ser greit ut. Hvis det går fly.
     
    Last edited: 04. juli 2024
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    2,131
    Bonuspoeng:
    113
    Det har tidligere vært sagt oktober i år, ikke sett noe ytterligere. Men en kan vel teste booking og se hvor lenge SAS har lagt ut billetter??
     
    Xflipper liker dette
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,870
    Likes mottatt:
    35,424
    Bonuspoeng:
    293
    For ikke lenge siden kunne en kjøpe alt i en bestilling. Har ikke lest at noen har opplevd noe annet heller.

    Så kan en jo gi vaskeark og baller som julegave i år, om en ikke flyr ;)
     
    Last edited: 04. juli 2024
    turaga008 liker dette
  18. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,486
    Likes mottatt:
    21,918
    Bonuspoeng:
    183
    Så, om jeg har forstått den nye opptjeningen riktig, vil min tur i oktober i SAS plus pro bio TRD-OSL-ARN-AMS ikke lenger gi 5499 grunnpoeng (=bonuspoeng samt statuspoeng), men:
    (kilde http://www.gcmap.com/mapui?P=trd-osl-arn-ams)
    TRD OSL 226 mi
    OSL ARN 240 mi
    ARN AMS 718 mi
    = 1,184 nivåpoeng, samt 1184 + 1184 + 888 = 3256 bonuspoeng? (100% for distanse, 100% for klasse, 75% av distanse pga diamant).
    Samt at legs heller ikke lenger teller?

    Å fly omveier blir mye mindre gøy på denne måten....

    Om jeg skulle fly direkte med KLM TRD-AMS så er det 803 miles i luftlinje. Antatt samme opptjeningsnøkkel blir det da 803 nivåpoeng, samt 2208 bonuspoeng.

    Er nå glad for at jeg allerede har kvalifisert til gull, men tenker jeg dropper å gå for diamant.
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,966
    Likes mottatt:
    7,184
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare code share som har opptjening etter miles. SAS har faste satser etter destinasjon og klasse, du har nok sett i feil tabell. Men det stemmer at du nå ikke lenger vil få bonus på nivåpoeng pga status.
     
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    3,517
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du får jo poeng iht. denne tabellen med SAS:

    https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/

    TRD OSL 1 250
    OSL ARN 1 250
    ARN AMS 1 900

    Det blir 4 400 nivåpoeng og 7 699 bonus poeng (forutsatt du har booket billigste SAS Plus Pro Bio).
     
    Avixlo and Nordlands like this.

Del denne siden