Ny EuroBonus inntjening og system fra 01.09.2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av strikerbird, 03. juli 2024.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,966
    Likes mottatt:
    7,184
    Bonuspoeng:
    183
    Den er nok ikke oppdatert på noen måte

    Jeg håper at det blir sånn i SkyTeam også, kanskje med unntak av tilfeller der loungen er i en annen terminal enn SAS flyr fra på flyplasser der man ikke slipper inn i "feil" terminal. I tillegg vet vi jo at Delta, i motsetning til United, ikke slipper inn partnere i lounge hvis man reiser på en ren domestic-billett i USA.

    Det fungerer for meg hvis jeg krysser av for "Side for datamaskiner" i Chrome på mobil
     
    themichael liker dette
  2. Medulla

    Medulla Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Opptjening med antall legs består, se screenshot. IMG_1021.jpeg
     
    Avixlo, Teknolai, Kristian and 3 others like this.
  3. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,155
    Likes mottatt:
    1,881
    Bonuspoeng:
    113
    Sakset fra Luftgjengens egne sider:

    "International First and Business Class passengers, as well as SkyTeam Elite Plus members traveling in Economy Class, enjoy complimentary access to more than 750+ worldwide member lounges on the day of travel when flying on or connecting to or from an international flight operated by a SkyTeam carrier."

    Videre finner vi: "SkyTeam members together offer more than 750+ lounges globally".

    Samtidig skryter de av at de flyr til ca 950 lufthavner. Forventer at det kommer en "Luftgjeng-destinasjoner UTEN Lounge"-tråd på forumet her snart.

    En slik flyplass er, i skrivende stund, OSL - som ikke har en lounge drevet av et Luftgjengsmedlem. Her er det kontraktslounger som gjelder, og det er opp til SAS om de kjøper tilgang eller ikke, samt om det bare er for C, C/PY eller C/PY/Elite +.

    Så forsvinner jo noen av disse loungene med Air Europa og ITA. Delta har 50 alene.

    Mulig det er utdatert, men synes synd på froskefolket: "Air France offers all its Business and Flying Blue Elite Plus customers access to over 200 SkyTeam and partner lounges worldwide, including 25 Air France lounges"

    Til slutt: SAS innenlands består nok for EBG+. At vi ikke får lounge på rene innenlandsreiser ellers i verden er teit, men merker at det blir veldig teoretisk for min egen del, og klarer ikke helt å grine over det. Men kjipt for dem som faktisk skal reise SkyTeam på ren innenlands utenfor EB-sonen.
     
    Last edited: 05. juli 2024
    Avixlo, Teknolai, Kristian and 2 others like this.
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    3,517
    Bonuspoeng:
    113
    Good one :D.
     
    Teknolai and The_Dude like this.
  5. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    299
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Men per nå er vel status at deg blir bare EB poeng ved booking via SAS, som codeshare? Og det kan ikke bookes før september?
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,966
    Likes mottatt:
    7,184
    Bonuspoeng:
    183
    Det er egne tabeller for KLM og Air France hvis billetten er kjøpt gjennom dem. Fler Skyteam-partnere kommer nok etterhvert. Sånn som jeg har skjønt det er det marketing carrier, altså hvem du har kjøpt billetten av, som bestemmer hvilken tabell du skal bruke.
     
    Storbaba and stashorizor like this.
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,524
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Flere SAS-destinasjoner har ikke lounge. Er det ikke naturlig å anta at det samme skjer hos enkelte Skyteam-medlemmer? At mindre innenriks-destinasjoner ikke har lounge?
     
    The_Dude liker dette
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    5,112
    Bonuspoeng:
    183
    Været er ikke dårlig på Bali i september.
     
    Rscott liker dette
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,526
    Likes mottatt:
    3,496
    Bonuspoeng:
    113
    Sant. Mulig vi tar en no-show, never seen again, i august :)
     
  10. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    332
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mente jo at jeg hadde lest at avtalen med WF sies opp i august 2024, og at den har ett års oppsigelsestid regnet fra den datoen. Men jeg har ofte feil.
     
    petrate, Xflipper and RoadKing like this.
  11. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ikke helt årsaken til at SAS velger å gjøre det vanskeligere å oppnå og beholde status.
    Jeg innbiller meg at status gjør det mer attraktivt å være lojal...
     
  12. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,155
    Likes mottatt:
    1,881
    Bonuspoeng:
    113
    Flere mulige forklaringer på dette, men siden de har en uttalt strategi om å satse mer på premium opplevelser og fritidsreisende, så er en (min) teori at de ønsker å øke kvaliteten på "statustilbudet", uten å nødvendigvis øke kostnadene i altfor stor grad. Løsningen på dette er en slankekur.

    Kompenserende tiltak er Conscious, kjøpe dyre billetter eller ta en ekstra flytur. Ergo er ikke terskelen altfor høy for dem som virkelig vil ha statusen.
     
  13. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    332
    Bonuspoeng:
    63
    Her. DN, 17. mai 2024.
    "– Avtalen med SAS Eurobonus løper videre. Den kan sies opp i høst, og så har den 12 måneders oppsigelsestid, sier Nilsen."

    https://www.dn.no/luftfart/wideroe/...-at-man-kjenner-sin-egen-relevans/2-1-1645168
     
    Xflipper and Kristian like this.
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,193
    Likes mottatt:
    3,122
    Bonuspoeng:
    113
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    5,112
    Bonuspoeng:
    183
    August er enda bedre ;)
     
    Rscott liker dette

Del denne siden