Ny EuroBonus inntjening og system fra 01.09.2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av strikerbird, 03. juli 2024.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,826
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir avstand i miles * 25% bonus- og nivåpoeng ekstra.

RoadKing liker dette
  2. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg var på blåtur i helga. Turen gikk til Riga. Både veien dit og tilbake (TRD - OSL RIX) var visst booket gjennom SAS, men leg til og fra OSL -RIX var operert av Air Baltic. Skal ikke jeg da få registrert fire legs for denne reisen? Har bare fått for SAS-operated flightene mellom TRD og OSL...

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,045
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på om det er code share eller wet lease. Selger Baltic Air billetter til disse flightene på egenhånd er det førstnevnte og du får ikke poeng siden Air Baltic ikke er endel av Skyteam. Er det bare SAS som selger billetter til avgangene er det wet lease og du skal få poeng og legs.

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,868
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg veit er det slik at flyvinger med Air Baltic til og fra Riga ikke gir Eurobonus-poeng fordi Air Baltic ikke flyr disse rutene på oppdrag for SAS, det er bare SAS som tilbyr gjennomgående billetter med Air Baltic.

5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,516
    Bonuspoeng:
    183
    Flaug i November i fjor LPA-OSL fekk då 2200 nivåpoeng. (Plus Pro, ikkje bio men finn ikkje tilbake til klasse for den reisa)
    Men i følge tabellen skal det ikkje gis så mange pong for Plus Pro? Eller får ein litt ekstra til LPA siden det er lenger?
    Edit, må vite sidan eg per no har 86 386 poeng derav nærme Diamant, 31.Mars er siste måneden så må nok kanskje kjøpe meg opp til Diamant då?

6. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Dumt spm men prøver:

På opptjeningstabell for SAS, dersom jeg reiser SAS business flex fra Oslo til Bangkok t/r, opptjener jeg 12000 nivåpoeng og 12000 bonuspoeng x 2? Det vil si 24000 nivåpoeng og 24000 bonuspoeng når turen er fullført?

Takk!

7. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Du reiser sannsynligvis via Køben? Man skal regne hver flyvning for seg. Med biz flex får du 1500 eller 2000 nivåpoeng for OSL-CPH, 12.000 nivåpoeng for CPH-BKK, 12.000 nivåpoeng for BKK-CPH, og 1500 eller 2000 nivåpoeng for CPH-OSL. Dvs. totalt 27.000 nivåpoeng om reisen bestilles i biz flex J-klasse, eller 28.000 nivåpoeng om den er i C, D eller Z-klasse.

Bonuspoeng er enn så lenge lik nivåpoeng i tabellen, men merk at man får en bonus på bonuspoenginntjeningen om man har status. Om du har sølvkort får du 25% ekstra, gull får 50% ekstra, diamant får 75% ekstra. Dette gjelder da kun bonuspoeng, ikke nivåpoeng.

btm liker dette
  8. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Takk det var slik jeg trodde. Ble usikker da det ikke stod noe om at poengene er for hver legs etc.

9. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,145
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om CPH/ARN - HEL går som Skadinavia eller Europa?

10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    36,520
    Bonuspoeng:
    183
    Europa (her begge flights i Q)

IMG_3624.jpeg

Preference, Fleksnes and holmen like this.
  11. Bonusduk

Bonusduk EBD

Likes mottatt:
    1,566
    Bonuspoeng:
    93
    Har som EBD booket 3 pax med Business Flex (for poeng) SVG-MLA-SVG via CPH. Stemmer det virkelig da at man opptjener 8000 Nivå 14000 Bonuspoeng ihht til kalkulatoren nevnt tidligere i tråden? Da er jo regnestykket for bruk av poeng på sånne billetter mer spiselig. Totalpris i poeng for alle var merkelig nok bare 146102 og hvis jeg(vi) da får 30 000 Bonuspoeng + 8000 nivåpoeng for undertegnede så vil jeg si det er god valuta til slutt.

Utregning
    1 X EBD:
    SVG-CPH
    Bonus points: 2625
    Level points: 1500
    CPH-MLA

Bonus points: 4375
    Level points: 2500

2 X EBB
    SVG-CPH
    Bonus points: 1500
    Level points: 1500
    CPH-MLA

Bonus points: 2500
    Level points: 2500
    + samme på retur..

12. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke regnet på din spesifikke reise, men det er et par sweetspots ved betaling med poeng (ikke bonus) til Spania. Ved mellomlandinger vil jo det bare bli bedre når du får en god flex-klasse til få poeng. Jeg har selv fått fatt i billetter som er billigere enn bonus-pris (inkl FP3), bare at de er poenggivende og gratis å avbestille.

På Evening of Conversation nevnte SAS at de hadde noen testpiloter (pun intended) på dynamisk prising av billetter for poeng (ikke bonus) hvor man kunne gjøre en god deal, men de gikk ikke ut med datoer eller destinasjoner.

freddyen liker dette
  13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har sett noen rare utslag selv.
    Siden du nevner FP3, har du funnet ordinære Businessbilletter for poeng til lavere pris enn den vanlige awardprisen?

14. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men det skal sies at da var også cashprisen lavere for Biz enn Go. Så jeg var nok litt upresis med å trekke inn FP3 i samtalen :oops:

kongenamundsen and freddyen like this.
  15. Bonusduk

Bonusduk EBD

Likes mottatt:
    1,566
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sett ECO billetter til både 11-12-12-14000 poeng til Europa per vei. Men det dukker opp noen gode innimellom på biz og som medfører at med poengene man tjener så ender man nesten på FP3 nivå ved valg av Biz billett.

Attached Files:

freddyen, btm and EndreD like this.
  16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle egentlig ønske at SAS prioriterte rene bonusbilletter, heller enn "salg" på ordinære billetter for poeng. Føler det utvanner Fly Premium. Mon tro om det også er intensjonen, for å slippe å gi rabatten.

Her er et eksempel til. Kun den verste, grytidlige avgangen, med 9 timer mellomlanding på CPH er tilgjengelig som ren Business Award, selv om alle andre avganger er priset lavere (uten FP-rabatten). De gir attpåtil poeng på kjøpet.

upload_2026-4-15_13-29-30.png

Last edited: 16. april 2026 kl 07:05
  17. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,307
    Bonuspoeng:
    183
    Lurt å ligge lavt i båten i forhold til dette, ellers kommer den store forbedringen kjappere enn vi ønsker oss :confused::oops:... så hysh!

eventyrer liker dette
  18. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Sånn er det vel bare når man ikke bor ved flyselskapets hovedflyplass. Business-awardseter på feederflights må man kjempe om på lik linje med alle som skal ut og reise gjennom Køben. Og når alt av langdistanse legges dit, blir det mye etterspørsel for noen få seter som slippes.

Er akkurat derfor married segments på awards ble innført av noen selskaper, men det er vi her inne ikke noe stort fan av heller, da :p

Teknolai and freddyen like this.

Del denne siden