Ny EuroBonus inntjening og system fra 01.09.2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av strikerbird, 03. juli 2024.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir avstand i miles * 25% bonus- og nivåpoeng ekstra.

RoadKing liker dette
  2. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var på blåtur i helga. Turen gikk til Riga. Både veien dit og tilbake (TRD - OSL RIX) var visst booket gjennom SAS, men leg til og fra OSL -RIX var operert av Air Baltic. Skal ikke jeg da få registrert fire legs for denne reisen? Har bare fått for SAS-operated flightene mellom TRD og OSL...

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på om det er code share eller wet lease. Selger Baltic Air billetter til disse flightene på egenhånd er det førstnevnte og du får ikke poeng siden Air Baltic ikke er endel av Skyteam. Er det bare SAS som selger billetter til avgangene er det wet lease og du skal få poeng og legs.

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg veit er det slik at flyvinger med Air Baltic til og fra Riga ikke gir Eurobonus-poeng fordi Air Baltic ikke flyr disse rutene på oppdrag for SAS, det er bare SAS som tilbyr gjennomgående billetter med Air Baltic.

5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Flaug i November i fjor LPA-OSL fekk då 2200 nivåpoeng. (Plus Pro, ikkje bio men finn ikkje tilbake til klasse for den reisa)
    Men i følge tabellen skal det ikkje gis så mange pong for Plus Pro? Eller får ein litt ekstra til LPA siden det er lenger?
    Edit, må vite sidan eg per no har 86 386 poeng derav nærme Diamant, 31.Mars er siste måneden så må nok kanskje kjøpe meg opp til Diamant då?

6. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Dumt spm men prøver:

På opptjeningstabell for SAS, dersom jeg reiser SAS business flex fra Oslo til Bangkok t/r, opptjener jeg 12000 nivåpoeng og 12000 bonuspoeng x 2? Det vil si 24000 nivåpoeng og 24000 bonuspoeng når turen er fullført?

Takk!

7. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Du reiser sannsynligvis via Køben? Man skal regne hver flyvning for seg. Med biz flex får du 1500 eller 2000 nivåpoeng for OSL-CPH, 12.000 nivåpoeng for CPH-BKK, 12.000 nivåpoeng for BKK-CPH, og 1500 eller 2000 nivåpoeng for CPH-OSL. Dvs. totalt 27.000 nivåpoeng om reisen bestilles i biz flex J-klasse, eller 28.000 nivåpoeng om den er i C, D eller Z-klasse.

Bonuspoeng er enn så lenge lik nivåpoeng i tabellen, men merk at man får en bonus på bonuspoenginntjeningen om man har status. Om du har sølvkort får du 25% ekstra, gull får 50% ekstra, diamant får 75% ekstra. Dette gjelder da kun bonuspoeng, ikke nivåpoeng.

btm liker dette
  8. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Takk det var slik jeg trodde. Ble usikker da det ikke stod noe om at poengene er for hver legs etc.

9. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,059
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om CPH/ARN - HEL går som Skadinavia eller Europa?

10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,554
    Bonuspoeng:
    183
    Europa (her begge flights i Q)

IMG_3624.jpeg

Preference, Fleksnes and holmen like this.

Del denne siden