Ny hjemmeside? Litt problemer (Nye sas.no - samletråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 15. mars 2017.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,105
    Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver å sjekke noen turer på www.sas.no, men den nye siden som kommer opp der suger skikkelig. Kan ikke endre hjemmeflyplassen på Macbook Pro og står fast på Ålesund (beklager, men for noen som bor i Molde er det en liten fornærmelse^^) - dvs, kan ikke finne Molde. Finner jeg Molde på omveger får jeg ikke priser på tilbudene i lavpriskalenderen og skal oppdatere destinasjon for destinasjon, måned for måned... hva i HEL skjer?
     
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker du Safari? Prøvd med Chrome? Har ikke dette problemet på Win10 i alle fall.
     
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,105
    Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte det samme... funker nå... Må bli vant til det nå :D
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    ArthurDent liker dette
  5. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Rett før jeg knuser iPaden pga den nye og "forbedret" sas siden.
    Bare feil meldinger. Kommer ikke inn på USA reservasjonene.
    J*%#! møkk. :mad:
     
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

    Innlegg:
    1,977
    Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv classic.sas.no
     
    haakonks liker dette
  7. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    image.png
    Teller fra 1 til 10...... ;)
     
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,657
    Likes mottatt:
    4,549
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som om flysas.com fortsatt er på gammel layout
     
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,312
    Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg begynner å bli for gammel for endringer men.....

    Hvor kan jeg endre seter med den nye layouten ? Jeg finner jo bookingene men kan ikke finne noe sted jeg kan klikke å få opp setekartet for å endre sete....
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg ser det sånn ut (i mine bestillinger):
    Skjermbilde 2017-03-21 kl. 21.24.48.png
    Her ser du at jeg har sete 20F. Viss jeg beveger musepekeren over setenummeret så kommer "blyanten" opp og jeg kan trykke meg videre for å få opp setekart og kan da velge ett annet sete.

    Men i en annen bestilling (gjort gjennom Singapore Airlines) får jeg ikke forandret sete.
     
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,312
    Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Får ikke noe blyant tilgjengelig, men mulig det er pga. bestillinger er gjort andre steder enn sas.no. Tidligere mener jeg at det er vært mulig å endre sas seter også på bestillinger gjort andre steder. Så feks i ditt tilfelle burde du kunne endret seter på sas flightene i dine Singapore Airlines bestilling - men ikke nå lenger ser det ut til :(
     
  12. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Endelig!, så er det mulig å legge inn EB nummer selv på en agentbestilling. Har ikke brukt de nye sidene nok til å vite om jeg liker de eller ikke, men akkurat dette var topp og etterlengtet.
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Sit du framleis på feil rad? Eg skeptisk til eventuelle HMS-utfordringar på turen, nakkeproblem og slikt.
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er litt merkelig hele greia. Jeg kan nemlig fint forandre/velge seter på bestillinger gjort av arbeidsgivers reisebyrå, men akkurat den gjort gjennom SIA er "låst".

    Ikke nok med at jeg fremdeles sitter på 1F, men nå er det forsyne meg en eller annen som har klemt seg inn ved siden av også!
    Skjermbilde 2017-03-22 kl. 19.50.38.png
    Og bare to rader Plus? Det må da bli flere etterhvert slik at vi får litt mer armslag vel. Og da også muligheten til å flytte oss igjen.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Tror de venter på at en av disse blir no-show så kan alle presses inn på første rad.... Så øker de til tre rader og rad 2+3 blir tom mens folk på rad 1 4,5 og 6 sitter som sild i tønne..
    Det har skjedd før...
     
    Travellingalf and holmen like this.
  16. Bubba

    Bubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Noen andre som ikke får booket bonusbilletter etter "forbedringen" av sas.no?
     

    Attached Files:

  17. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Gå til flysas.com og velg UK som land. Logg inn og bestill på vanlig måte. Funker knall her.
     
  18. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,105
    Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vært skikkelig krøll med bestillingene og systemet de siste dagene. Ikke bare på den nye hjemmesiden.

    • En reise, jeg har kansellert står fortsatt under "mine reiser", mens det tok skikkelig tid før min ny bestilt reise ikke ble belastet på poengsaldoen før mer enn en time hadde gått.
    • Jeg hadde begynt med en bestilling og oppdaget en feil et steg før endelig bestilling. Klikket på "Avbryt" og likevel stå reisen under "mine reiser". Mens jeg fikk feilmelding om at bookingen ikke gikk gjennom på den jeg bestilte og betalte. Tok meg en telefon til hotlinen for å få bekreftet at reisen har gått gjennom.
    • Fikk valget "Velg måltid" for ARN-HKG etter bestillingen, klikket på den og den forsvant og jeg kunne velge sete og ekstra bagasje. På hotline hadde han snille svensken ikke peiling og fortalte meg litt bla bla om spesialmåltider (i utgangspunktet hadde han ikke svar^^)
    • På den nye siden savner jeg muligheten å laste ned reisedokumentene en gang til. På klassisk får jeg det, men det blir ikke PDF, men en 3 sider lang utskrift - de har som det ser ut en feil i layouten.
    • "Bestill kvittering" på den klassiske siden fører meg til reisebestilling på den nye siden...

    Håper at det blir litt bedre snart. Norwegian fungerer utmerket...^^
     
  19. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,202
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Lite sidespor (sorry): må man faktisk "bestille" ekstra bagasje som EBS/EBG hvis man har Go Light billetter eller ønsker å ta med mer bagasje? I så fall, fikser de dette ved business check-in?
     
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @DanH
    Trengte ikke bestille noe spesielt når jeg reiste til London på light billett. Sjekket inn i skranken uten spørsmål. Heller ingen spørsmål på veien hjem.
     
    DanH liker dette

Del denne siden