Prøver å sjekke noen turer på www.sas.no, men den nye siden som kommer opp der suger skikkelig. Kan ikke endre hjemmeflyplassen på Macbook Pro og står fast på Ålesund (beklager, men for noen som bor i Molde er det en liten fornærmelse^^) - dvs, kan ikke finne Molde. Finner jeg Molde på omveger får jeg ikke priser på tilbudene i lavpriskalenderen og skal oppdatere destinasjon for destinasjon, måned for måned... hva i HEL skjer?
Då må du nesten bare begynne å reise fra Vigra da. Trivelig liten flyplass det Det finnes forøvrig ellers en annen tråd med temaet SAS´ nye sider; https://insideflyer.no/forums/threads/sas-har-lansert-nye-nettsider.7615/
Rett før jeg knuser iPaden pga den nye og "forbedret" sas siden. Bare feil meldinger. Kommer ikke inn på USA reservasjonene. J*%#! møkk.
Mulig jeg begynner å bli for gammel for endringer men..... Hvor kan jeg endre seter med den nye layouten ? Jeg finner jo bookingene men kan ikke finne noe sted jeg kan klikke å få opp setekartet for å endre sete....
Hos meg ser det sånn ut (i mine bestillinger): Her ser du at jeg har sete 20F. Viss jeg beveger musepekeren over setenummeret så kommer "blyanten" opp og jeg kan trykke meg videre for å få opp setekart og kan da velge ett annet sete. Men i en annen bestilling (gjort gjennom Singapore Airlines) får jeg ikke forandret sete.
Får ikke noe blyant tilgjengelig, men mulig det er pga. bestillinger er gjort andre steder enn sas.no. Tidligere mener jeg at det er vært mulig å endre sas seter også på bestillinger gjort andre steder. Så feks i ditt tilfelle burde du kunne endret seter på sas flightene i dine Singapore Airlines bestilling - men ikke nå lenger ser det ut til
Endelig!, så er det mulig å legge inn EB nummer selv på en agentbestilling. Har ikke brukt de nye sidene nok til å vite om jeg liker de eller ikke, men akkurat dette var topp og etterlengtet.
Sit du framleis på feil rad? Eg skeptisk til eventuelle HMS-utfordringar på turen, nakkeproblem og slikt.
Ja, det er litt merkelig hele greia. Jeg kan nemlig fint forandre/velge seter på bestillinger gjort av arbeidsgivers reisebyrå, men akkurat den gjort gjennom SIA er "låst". Ikke nok med at jeg fremdeles sitter på 1F, men nå er det forsyne meg en eller annen som har klemt seg inn ved siden av også! Og bare to rader Plus? Det må da bli flere etterhvert slik at vi får litt mer armslag vel. Og da også muligheten til å flytte oss igjen.
Tror de venter på at en av disse blir no-show så kan alle presses inn på første rad.... Så øker de til tre rader og rad 2+3 blir tom mens folk på rad 1 4,5 og 6 sitter som sild i tønne.. Det har skjedd før...
Det har vært skikkelig krøll med bestillingene og systemet de siste dagene. Ikke bare på den nye hjemmesiden. En reise, jeg har kansellert står fortsatt under "mine reiser", mens det tok skikkelig tid før min ny bestilt reise ikke ble belastet på poengsaldoen før mer enn en time hadde gått. Jeg hadde begynt med en bestilling og oppdaget en feil et steg før endelig bestilling. Klikket på "Avbryt" og likevel stå reisen under "mine reiser". Mens jeg fikk feilmelding om at bookingen ikke gikk gjennom på den jeg bestilte og betalte. Tok meg en telefon til hotlinen for å få bekreftet at reisen har gått gjennom. Fikk valget "Velg måltid" for ARN-HKG etter bestillingen, klikket på den og den forsvant og jeg kunne velge sete og ekstra bagasje. På hotline hadde han snille svensken ikke peiling og fortalte meg litt bla bla om spesialmåltider (i utgangspunktet hadde han ikke svar^^) På den nye siden savner jeg muligheten å laste ned reisedokumentene en gang til. På klassisk får jeg det, men det blir ikke PDF, men en 3 sider lang utskrift - de har som det ser ut en feil i layouten. "Bestill kvittering" på den klassiske siden fører meg til reisebestilling på den nye siden... Håper at det blir litt bedre snart. Norwegian fungerer utmerket...^^
Lite sidespor (sorry): må man faktisk "bestille" ekstra bagasje som EBS/EBG hvis man har Go Light billetter eller ønsker å ta med mer bagasje? I så fall, fikser de dette ved business check-in?
@DanH Trengte ikke bestille noe spesielt når jeg reiste til London på light billett. Sjekket inn i skranken uten spørsmål. Heller ingen spørsmål på veien hjem.