Da har Lufthansa sluppet bilder av de nye setene. Biz er rotete, men absolutt mange hakk opp fra dagens 2-2-2. Jeg tar gjerne en tur i F. https://www.2paxfly.com/2023/03/01/...uites-with-shoulder-sink-in-for-side-sleepers
Enig i at den F'n der hadde vært kul å prøvd. Jeg må si at "tronesete" i business midten så veldig trangt ut. Eco Plus så slett ikke værst ut heller. Så skal de begynne å rulle ut dette i '24, mon tro når det er over hele flåten og man kan forutse at man får ny kabin...
Blir spennende å teste en gang i fremtiden. De skal bytte ut 27000 seter, så det tar sikkert noen dager å bli ferdig.
Dette ser jo veldig bra ut! Spesielt F. Enig i at Biz var "rotete", men ser jo ut som en veldig effekt utnyttelse av plassen. Viktig å velge rett sete!
F er omtrent uoppnåelig nå, kun fire seter på a350 pr flygning. Usikkert om de skal kjøre retrofit på resten av flåten (747-8) samt midlertidig kapasitet som 340-600 og 380-800. Men utrolig vakker First, minner mest om ANA vil jeg si.
Kan bli vanskelig å velge seter her ja.. Ego-setene på første og siste rad ser veldig bra ut (om man reiser alene). Kanskje tronesetene i midten også, der er det en del plass rundt setet, men det kan se trangt ut i setet. (Og litt klaustrofobisk) Som par er det vel egentlig bare første rad i midten som er noe særlig? Hvis man ikke liker å sitte hver for seg, selvfølgelig. EDIT: Det blir sikkert sånn at bare Miles & More (Hon) får velge setene på første rad.
Business setene ser ut som en stor labyrint. Her gjelder det å velge rett sete Lufthansa har ofte gode priser i eco pluss og setene de viser her virker å ha god plass.
Jeg var på eventen i går og helt enig i at C ser «trangt» ut. Det ble opplyst om at enkelte av setene i C gir 220cm seng, men ikke noe mer om hvem som kan velge og hvilke seter det er. Både F og Eco + så veldig bra ut, med overraskende bra plass i Eco+ selv om det blir 2-3-2 layout. Det ble desverre bekreftet at Rimowa ikke kommer tilbake, det blir PD fremover. Fikk ikke tatt noen bilder av selve setene, var for stor interesse. Men det var ett kult opplegg i Kraftwerk Berlin, med mat og drikke.
Leste at 747-8 også skulle få retrofit. Blir spennende å se hvordan det blir og for den saks skyld å se om de gjør det samme med A380 eller bare beholder flyet til de har fått nok A350er.
747-8 er bekreftet. Ble annonsert av sjefen sjøl i Luftwaffe under seremonien for siste 747-8F-levering på fabrikken i Everett
Han var faktisk(selvfølgelig) tilstede i går, bekreftet at 747-8 får Allegris men 380 er i vurdering. Hvis 777 blir mer forsinket så har vi nok LH med A380 noen år til å da kommer nok Allegris der også. Det blir også retrofit på A350, men 787 får ikke F «uansett»
Ser ut som Lufthansa har sine "problemer" med den nye kabinen... Er allerede utsatt til ut i 2024 en gang, og om ikke det er nok så er det en hel haug utfordringer... Litt sjokkerende at et selskap som Lufthansa har disse problemene, skulle nesten tro at prosjektledelsen i Allegris kommer fra BER... Business-kabinen passer ikke i 2. etasje på 747-8, så er snakk om å kun installere i 1. etasje de første årene, mens man lager en spesialutgave for 2. etasje. Vekten på kabinen blir så stor at tyngdepunktet på 747 endres, trenger 700 kg ballast bak i flyet for å fikse dette. First-kabinen passer ikke i nesen på 747, trenger å lage en "spesialutgave" her også. First kabinen er ikke klar til leveringen av nye A350-maskiner, er snakk om å fly rundt med tom kabin foran i noen år. Blir spennende å se hva som kommer når... https://onemileatatime.com/news/lufthansa-ditch-allegris/
Jeg mener, helt seriøst... 747 er et nydelig fly, ingen tvil om det. Men når det gjelder komfort så er 380 milevis foran. Jeg har fløyet Lufthansa 380 fra FRA og jeg har fløyet 747-8 fra FRA. Når sistnevnte tar av oppleves det som at det er nummeret før hele greia faller ifra hverandre. Det rister og humper, det bråker og raser. 380? Du merker nesten ikke at du tar av.