Ny uke- nye muligheter!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av milehigh, 14. juni 2021.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til en ny uke:cool:

    Marinbiologen her er fra Portugal så nå skal vi jakte på krigsskipet hans.

    upload_2021-6-14_5-9-10.png
     
    Spielhaug, Calling, NoLimit and 20 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Her vasker naturen seg litt, mens vi ikke gjør det, fordi vi ikke har noe varmtvann av en eller annen grunn.

    Jaja. Har fått kaffe, om ikke annet.

    Håper jeg ikke møter et portugisisk krigsskip på vei til jobb. :p

    Nyt mandagen! Det er vel snart helg?
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,234
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra en nyvasket forumist. Både i varmtvann og i et bademiljø helt uten slemme geledyr. @milehigh, sjekk badestampen før familien tar ukens bad, så dere ikke brenner dere!

    Ellers ser det ut som om jeg skal bli våt igjen om 5 min. Det vaskes utenfor også.
     
  4. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,296
    Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en blaut Trondheimby!

    Kaffe er innabords og kalenderen teller ikke mindre enn 7 møter i dag :eek: Her er det bare å stålsette seg i innspurten før ferie. Ha en god en!
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,819
    Likes mottatt:
    21,374
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    Bookinger er flyttet litt rundt omkring. Om en få positiv Covid test fra ARN og LHR turen,(kan hende selv om er vaksinert) går Kypros i vasken.

    1 juli Kypros. Karatene eller ei, så har vi 2 uker hjemme etter avsluttet ferie. Så oppdaget vi passet til minstemann er gått ut. KRISE? Nødpass er vel å oppdrive, passet går ut 22 august.21. Spekulerer i å leke idiot kan blir trøbbel.

    Nedtelling til ferie. DET GLEDES, selv om ikke blir noe F, så blir det 5* all inclusive og bare koble totalt ut ifra omverden.

    Ha en super uke folkens. :)
     
    Earl, snus_mumrikken, Torris and 10 others like this.
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Burde rekke fint med nytt pass før det. Sjekk alle nærliggende passkontorer for nye timer2-3x daglig. Be om å hente passet på stasjonen så kommer det fortere enn posten. Sørg for å ha med alle papirer! Dvs fullmakt og originalpass til andre forelder enn den som møter opp. Ta med gammelt pass og passet til den forelder som møter. Viktig.
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    … møt gjerne opp begge foreldre.

    Sist jeg fikk nytt pass var det 3 ukers ventetid i Bergen og 1 dag på Askøy (ca 20 min å kjøre) ..
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    Glemte å melde at jeg har time for nytt pass + ID i dag, så jeg er klar for reising når jeg får vaksine (og alle andre er ferdige med å stå i kø).

    Fikk time i Sandvika ved en tilfeldighet, tror noen må ha avbestilt, det var ikke så mye annet ledig.
     
    Earl, SayWhat, Sunnfjordingen and 4 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ledig time i Drammen kl 1730 IDAG!
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten er igjen blitt vasket og skylt og vel så det .. en offisiell stasjon litt oppi veien har målt nesten 60 mm det siste døgnet.
    Lyngbrannen i Øygarden er offisielt avsluttet og verden er normal igjen …
    Vi slipper å reise på hytten og vanne grønnsakshagen …

    Godt det er helg!
    90675B15-8397-402C-ACA8-7D69E31AE02A.jpeg
     
  11. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,588
    Likes mottatt:
    24,469
    Bonuspoeng:
    183
    "Endelig" mandag fra Oslo, I dag står mindre artige ting på programmet som at bikkja skal inn for å opperere bort en hissig kul som har vokst raskt de siste ukene, krysser fingrene og håper på det beste!

    Ellers er planen å gjøre litt research på dykkekurs for tiåringer, så om noen har erfaring med Padi JR Open Water og vet hva de skal gjennom og eventuelt hva som er av teori - fortell meg gjerne :)
     
  12. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,377
    Likes mottatt:
    12,052
    Bonuspoeng:
    183
    En gledens dag fra Grenland. Fikk ordnet biz billetter på nedoverturen vår til Maldivene i september. Ble Osl-Fra-Ist-Mle med Turkish.

    Kunne ikke fly direkte Osl-Ist pga married segments.

    Fikk ordnet biz hjem i forrige uke, så alt perfekt.
    Da ble plutselig ferien utvidet med 4 overnattinger, men
    når Hotels.com hadde en "hick-up" i tillegg, så ble totalen for overnatting ikke så halvgæren.

    Fikk også booket om retur fra Mia i januar fra premium eco til biz på nye A350-900.

    Så nå får kommunen få ut fingeren og tilby ett stikk litt brennkvikt.

    Ha en oppgradert dag :)
     
    Earl, snus_mumrikken, Torris and 13 others like this.
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Ahem, du mener vel kanskje "godt det ikke er helg" ... siden det er møkkavær og i grunnen mandag ;)
     
    SayWhat, drsyk, holmen and 2 others like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,819
    Likes mottatt:
    21,374
    Bonuspoeng:
    293
    Den forsvant ja!

    Begge er umulig, men full makt ordner vi.

    Takker for alle råd. Ser Grønnland har noe ledig, men kidden er i barnehagen og fruen har reiset, men antar dette går bra! Har Drammen, Sandvika, Kongsberg, Oslo, Lillestrøm og Ski på rader`n.
     
    holmen, Eddie47 and Flyingdutchman like this.
  15. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,296
    Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Eyey opptjeningsbaren hos amex fungerer igjen :cool:
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Send au.pairen:)
     
    holmen and drsyk like this.
  17. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Da er ArthurDent tilbake etter 3 ukers feltarbeid. Spennende og slitsomt, og så gir det kronasje + avspasering.
    Men gårsdagens hjemreise ble -når sant skal sies, en ettertrykkelig nedtur. -Note to self (og evt andre): Båt på henger, hjemlengsel og 100 km/t motorvei er ingen god kombinasjon.

    Den oppmerksomme leser ( som kanskje til overmål også har ABE-førerkort) vet naturligvis at maksfart med henger er 80 km t. ArturDent hold litt i underkant av fartsgrensen.......med resultat: 5 laken og 2 prikker :( ....Og "Torvald konstabel" ønsket muntert: "Ha en fin dag videre") :rolleyes::rolleyes:
    Da er det noen dager med "etterrakst", vask av utstyr og div kontorarbeid. timelister, reiseregning, osv.
    Ha en fortreffelig mandag!
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,819
    Likes mottatt:
    21,374
    Bonuspoeng:
    293
    Får vel arbeids tilsynet på nakken da :D
     
    Flyingdutchman liker dette
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,375
    Likes mottatt:
    20,965
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Kjøkkenet ser ut som en svinesti, tipper ungdommene hadde for "dårlig tid" til å rydde opp rotet sitt (dvs setter seg ned og stirrer på mobilskjermen...). ARG.
    Jobbdagen er en workshop på nesten 3 timer, tett fulgt av to vanlige møter. Så blir det er tur til verkstedet igjen fordi det var noe krøll med betalingsterminalen på fredag. Fordel: de tar amex :)

    Ha en flott dag!
     
  20. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,871
    Likes mottatt:
    12,553
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Scandic, Storgata,Tromsø. Overskyet og regnfritt. Det trues med midnattsol.
    Nevnte "tilfeldig" ved innsjekk at jeg er Level 3. Sannelig ga det resultat. Meget stort rom med egen tv-stue. Nærmere inspeksjon viste at damen også hadde tenkt på andre forhold, det var nok husets handicap-rom vi hadde fått! Ja ja, hvem vet, kanskje vi etterhvert trilles i rullestol på jakt etter bonuspoeng og oppgraderinger.
    Nå skal eks-forloveden på stoffjakt og jeg skal bære. I kveld blir det litt mat i Mathallen. Så pass høyt kan vi vel gå i det kulinariske selv om vi bare bor på Scandic?

    Ha en frisk og fin dag.
     
    Kristian, Earl, SayWhat and 13 others like this.

Del denne siden