Ny UX på SAS.no

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 15. april 2021.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, da er vi i alle fall to...
    Jeg fikk ikke logget inn i går, ei heller i dag,. Prøvd flere ganger. Får først en melding om at bruker og passord er feil (noe det ikke er),og etter det kommer det Noe gikk galt, prøv senere.
     
    SayWhat and mrhaakon like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Den får jeg før jeg har gjort noe som helst, bare åpnet nettsiden.

    Men innlogging fungerer fortsatt.
    Først blir "Logg på"-knappen grå, og det ser ut til at det ikke skjer noe, men så kommer EB-info opp.

    Mye rart som skjer på nettsiden, alt ser litt uferdig ut, spør du meg.
     
    SayWhat and mrhaakon like this.
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har chattet en stund med SAS nå, uten å få løst problemet. Jeg har dog konstatert at
    1) jeg får feilen på Chrome, Edge og Firefox på windows (som er de jeg har testet)
    2) pålogging til www.sas.no dog fungerer på Chrome på min Samsung tab, og i appen
    3) Etter at jeg avsluttet chaten har jeg prøvd å logge på www via chrome på min mobil. Der får jeg osgå samme feil... Min mulige teori om at det kunne knyttes til Windows falt da (jeg oppdaterte Windows på maskinen min i går). Han skulle ta saken med IT så får vi se om noe skjer.

    Dersom andre har samme problem kan det da være en ide å prøve på andre enheter....
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    Funker ikke på Windows Edge/Opera/Chrome med brukernavn/epost
    Funker på iOS Firefox/Safari med brukernavn
     
  5. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    487
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    For moroskyld kan dere prøve og oppdatere Chrome.
    Det kom en ny Chorme version på onsdag.
    Versjon 90.0.4430.72 (klikk 3 prikker oppe i høyre hjørnet og så "hjelp" så "om Chrome" oppdaterer den seg "automatisk")
    Jeg kommer inn med EB nummer og passord som jeg alltid har brukt,men prøvde ikke på onsdag med "gamle" Chrome.
     
    paron liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle kjøpe et par flybilletter i dag, og hadde ikke lommeboka for hånden. Siden SAS ikke lar oss legge til flere kredittkort i profilen, så må jeg legge inn manuelt. Eller bruke Paypal.

    Men, SAS tar ikke Amex via Paypal.. Så da måtte jeg flytte meg fra sofaen for å hente lommeboka. Slitsomt, altså!
     
    Earl, Eddie47, Spielhaug and 5 others like this.
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjorde i alle fall susen hos meg. Funker nå, takk for tipset.
     
    FlyMCO liker dette
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, hvorfor får man ikke lagt inn kort i profilen lenger tro. Det har ikke fungert på en god stund nå...
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Helt siden i fjor vår en gang, tror jeg. Har spurt på diamant-mailen et par ganger, og får svar som "det var rart", "prøv igjen litt senere", "det har jeg ikke hørt om før".

    Får spørre igjen ved anledning.

    I tillegg: Hvorfor tar ikke SAS Amex på Paypal?
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Den største ulempen med det er jo at man ikke kan be om å belaste kortet i profilen lenger på mail eller telefon.
     
    RoadKing, holmen and Maggie like this.
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Det å legge inn nye kort via app eller profil-siden har ikke virket på evigheter, men det er ikke så lenge siden sist jeg fikk lagret kort ved å krysse av for å lagre kortdetaljer ved kjøp av billetter.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Prøver det samme hver gang jeg handler på sas.no, men så langt har det ikke fungert for meg. Men, jeg fortsetter jo å prøve. :rolleyes:
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Har du prøvd å først slette eventuelle gamle kort som ligger lagret på https://www.sas.no/profile/settings/? Mener å huske at det var det som skulle til her.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Har kun ett kort liggende inne, og er redd for at jeg ikke får lagt inn på nytt hvis jeg sletter det.. :confused:
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ingen kort lagret. Har hatt dette problemet som den jeg nedgraderte til Amex Premium og måtte slette mitt Elite som ikke fungerer lenger.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Da skal jeg ikke fjerne det ene kortet jeg har liggende inne.

    Hva om alle sender en e-post til sas og spør hva som er årsaken?
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte epost til NO diamant om dette med å legge til kort i profilen.
    Fikk følgende svar:
    Lurer på om de visste om det fra før av, og har jobbet med det i ett år (eller mer), eller om de har feilrapportert det nå..

    Hvis flere sender mail, så kanskje de kjapper seg litt? :rolleyes:
     
  18. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen andre som fremdeles har problemer med å logge inn?
    Jeg har snakket med kundeservice, og de kunne ikke hjelpe meg, så venter på tiblakemelding fra SAS IT.

    Har prøvd alle mulige måter å komme meg inn på, og gjort alle triks, og det eneste jeg kommer inn på er via appen til sas..

    #I-landsproblem
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk beskjed om at det er Sas IT som har fjernet muligheten midlertidig og at det ikke har fungert å legge til betalingskort i profilen siden februar 2020.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.. Så noen vet at det er SAS IT som har fjernet det selv, mens andre "feilmelder" dette.

    Men hva er i så fall årsaken til at muligheten er fjernet? Det er jo bare irriterende..
     

Del denne siden