Ny UX på SAS.no

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 15. april 2021.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjetter på angrepene SAS hadde med credential stuffing en tid tilbake.. men det forklarer jo ikke hvorfor de ikke fjernet eksisterende kort også.
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,566
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme tenkte jeg. Hvis det er av sikkerhetsmessige årsaker, så burde jo ikke de kortene som ligger inne bli der, nei..
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan jo ha vært en annen svakhet med selve innleggingen av kort også.. som det har vist seg vanskelig å fikse.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,566
    Bonuspoeng:
    293
    Sant. Men, burde ikke kundeservice vite dette? Eller vil de ikke si noe fordi det er et sikkerhetsproblem?
     
  5. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    For meg var det ingen hjelp i å oppdatere Chrome, og har ikke tilgang på mac/iOS, men når jeg nå byttet passord klarte jeg å logge inn på nettsiden med epost og nytt passord

    Edit: Men når jeg logger ut klarer jeg ikke logge inn lenger, og nå kommer jeg heller ikke inn i appen... :eek:
     
    Last edited: 20. april 2021
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    For min del kom jeg inn igjen etter oppdatering av Chrome på pc for noen få dager siden. Om det var tilfeldig vet jeg ikke..
     
  7. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63

    Takk for informasjonen. Har forsøkt å legge inn betalingskort hver gang jeg har gjort en bestilling.
    Hvorfor i alle dager fjerner man ikke muligheten, eller legger ut informasjon på nettsiden om at muligheten for å legge inn betalingskort er .."MIDLERTIDIG ikke mulig." Det hadde vært det minste man kunne forlange av en seriøs aktør.
     
    EndreD liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,566
    Bonuspoeng:
    293
    Nå prøvde jeg å logge inn i appen på nettbrettet. Det gikk ikke.. Da fikk jeg beskjed om feil passord/brukernavn. Både med brukernavn og e-postadresse.. Appen på telefonen og på PC fungerer.
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat samme surret hadde jeg for et par dager siden. Nettbrett (android) virket, men ingen nettlesere på PC, ei heller Chrome på telefon (funker i dag). Har nå Chrome versjon 90.0.4430.72 på PC, og etter oppgradering til den har det fungert (så langt).
     
  10. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde tidligere oppdatert Chrome uten hell, men en stund etter jeg byttet passord begynte det å fungere både på app og på pc. Så det ser ut til at bytte av passord var løsningen for meg, men at det er en treghet i systemet før det nye passordet er "tilgjengelig"
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde også byttet passord en gang eller to i prosessen, så kan være at det gjorde utslaget. Noen merkelige greier er det definitivt.
     
  12. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Andre som sliter med å logge inn på sas.no akkurat nå?
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,566
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer ikke inn på telefonen iallfall.
    Det skjer ikke noenting når jeg trykker på "Logg inn".
     
  14. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Du har skrevet e-post eller passord feil, eller begge deler.

    Nei det har jeg ikke :mad:
     
  15. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Har fremdeles problemer her. Har meldt inn og venter svar fra SAS IT...
    Har prøvd alle mulige måter og triks for å få tilgang. Så her er det bare app som kan brukes hos meg :(:mad:
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Det var problem forrige uke. Da var det noe som lå litt langt nede i systemet at kundesenteret neppe kunne bidra noe særlig. Feilsituasjonen var forsåvidt lett å gjenskape. Det holdt å logge ut med "logg ut"-knappen. (Da hadde man ikke gyldig token lenger.) Og problemet oppsto i forbindelse med henting av ny token. Jeg klarte å komme inn igjen uten å bytte passord. Det holdt å prøve pålogging flere ganger. Men jeg har ikke klart å gjenskape samme feil lenger. Så det er mulig det er en annen feilsituasjon nå.

    176935095_10157819335272330_5872778308978785469_n.jpg
     
    kaiarne liker dette
  17. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kommer inn.
    Med både mail og passord.
    Eller EBN og passord.
    Og brukernavn og passord.
    PS: har samme passord på alle 3 alternativene.
    Bruker Chrome på PC.
     
  18. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Kontoen er sperret :mad:
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Kontoen min er også "sperret".
     
  20. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er jeg ikke sperret lenger ;)
     

Del denne siden