Nei, ikke de nye setene, men denne nye endringen med egen madrass, teppe og pute. Disse har blitt rullet ut på de gamle business class setene på 747. Jeg burde sikkert sitert poster over meg for å si at det var denne jeg svarte på og ikke selve originalposten
Ny pute, dyne, madrass og Van Laack skjorte introduseres sakte på lange langruter. Var over Atlanteren på A359 forrige helg. Nattflight østover, men intet nytt. Spurte crew; de dukker opp snart overalt i C. Utrulling må bare tilpasses oppbevaring/logistikk. FlyNet fungerer bedre på nye fugler enn gamle. Splitter ny maskin, så tok en runde i kabinen:
Det var kanskje på tide siden de fikk 5* fordi de skulle innføre den nye businessklasse .... https://www.executivetraveller.com/news/lufthansa-new-business-class-2023 (Litt som Obama som fikk Nobelprisen uten at han hadde gjort noe .....)
står det ikke egentlig at Lufthansa planlegger å legge ned first? Eller har noen trua på 6 klasser ombord?
Tviler nok på at det blir noe 777-9 hos Lufthansa før tidligst 2024. Lufthansa har bare First igjen på 747-8 maskinene nå, min teori er nok dessverre at når 777-9 kommer i 2024 og utover så vil de sakte men sikkert erstatte 747-8 maskinene... Jeg enig med @RoadKing, First kommer til å bli langt ned over hele linja... Spørsmålet er bare hvor fort det går.
Betyr dette at Lufthansa kommer til å by på to ulike business class eller tar de en United og lager noe som ligner på Polaris?
Tja... Vet ikke det da. Også en fair chance at det blir en enkel form for avdeling, noe a'la gardina.
SAS har da ikke forvirrende konsepter? NULL service i hele kabinen .. bare det at de foran skiltet betaler 3-4 ganger mer enn de bak ..
Hva tenker du på? Det kommer bare til å bli en Business Class ombord på flyet... Men er kan tenkes at de vil selge "tronesetene" for en premium, og eventuelt at dette også inkluderer tilgang til det vi nå kjenner som "First-lounge"... Men at det blir to identiske Business Class-kabiner ombord på flyet, med forskjellige service-konsepter har jeg ikke noe tro på. Var kanskje noe man drømte om før Corona...?
Nettopp det jeg tenkte på. En bra business class og en fortsettelse av dagens, det hadde blitt rot. Måtte det bare ikke ende opp som Qatar hvor du kjøper Qsuite, men de bytter fly og ikke Qsuite.
Vanlig sete i Business Class vil nok være tilgjengelig for hele Star Alliance i bookingklasse I. Lufthansa pleier å ha ok tilgjelighet. Hvis det blir slik at noen seter/tjenester blir et "Premium-produkt" så blir nok ikke det tilgjengelig på Star Alliance Award, men vil ikke forundre meg om det kan kjøpes for cash hvis det for eksempel er ledig kapasitet ved innsjekk.