Insinuerer SAS at folk som booker Flex ikke er "smarte"? (med forbehold om at Smart = Saver... ) Skjønner at navnene liksom skal høres mer eksklusive ut, men... å si at det er for å gjøre det enklere er ganske latterlig.
Tror SAS burde lære seg KISS begrepet (Keep It Simple, Stupid). Skulle de bytte så bytt til noe hvermannsen forstår og resten av industrien benytter. Jeg tenker det er mye lettere for mor/far, besteforeldre (you name it) at man har Eco (med light og flex), Premium Eco (light(evt. saver) og Flex) og Business (light/saver). Smart og pro vet jeg ikke på stående fot hva som er forskjellen.. Trendy med smart da
......også samtidig endres vel kanskje opptjening i eurobonus da... Skal vi tippe på at langrutene får: - 0 på light - 500 på smart (750 og 1000 på plus og biz smart) - også må det bli pro fares for å få opptjening som ligner noe....
I riktig gamle dager hadde vi (First), Business og økonomi. Så fikk vi (First), Business, Plus og økonomi. Så fikk vi (First), Business, Business Saver, Plus, Plus Saver, Go og Go Light. Når vi endelig har lært oss forskjellen på de ulike billetttypene så skar de endre igjen .... Det er jo noen kreative sjeler som skal utfolde seg på samme måte som Vegvesenet som blir Mesta Jernbaneverket som blir BaneNOR Statoil som blir Eqinor Endringer er viktig ... nye logoer skal lages .. nye trykksaker ... mange lever av dette.
SAS Go Pro... Dette lukter innkommende merkevaresøksmål. Jeg skjønner egentlig ikke konspetet og hadde satt pris på standard navn som Economy, Premium Economy og Business, med mulighet for flex på samtlige billetter.
Men ingen business light? Er nok en drøss I C som ikke sjekker inn.. Men skal vel ikke si det for høyt
Nå kjenner jeg ingen som jobber i Frösundavik personlig, men jeg antar at din manglende forståelse skyldes det enkle faktum at du nok har evne til å tenke logisk, en evne jeg mistenker kan være fraværende (i alle fall fra tid til annen) i Frösundavik Forøvrig er jeg enig i hovedsynspunktet her om at de nye billettnavnene ikke gjør ting enklere og ei heller virker oppklarende for dem blant almuen som reiser nokså lite (eller for dem av oss som reiser nokså mye). Kanskje man heretter skal bestille per telefon og forlange SAS Business Go Pro Light?
Eg vurderer å bestille ein tur i Business Smart(Saver), men eg klarer ikkje å finne ut kva avbestillingsgebyret(endring) er på denne billetten. Har no leita på SAS.no, og vorte berre meir frustrert. Fant ikkje ut kva det koster for Plus saver, men meiner dette va €200? Dette er då ein tur til USA/ORD, og eg vurderer booking med beste tilgjengeligheit
Dette er informasjon som er lett og logisk tilgjengeleg, men ikkje på sidene der det står om billettypar eller om reglar for kansellering. Derimot må du starta ein bookingdialog på sas.no og så etter å ha vald dei avgangane du vil ha, trykkjer du på 'Fortsett', hostar opp detaljane og vips har du alt du treng: Her har SAS IT vald ei brillefin og superlettvint løysing... EDIT: Det er jo rart at vi ikkje drikk meir
Det var jo heilt logisk @Kristian . Nytt slagord, "Svaret på alle spørsmål finnes der ute, men berre SAS It veit kvar!"