O Canada med Air Canada/SAS/Lufthansa +++

Tråd i 'Reisebrev' startet av lMartin, 04. aug 2017.

  1. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Lei, nei...! Hallo, vi er fra "furet, værbitt", så vi har kjærlighet til fjell, skog og trær i DNA'et vårt!:)
    Flotte bilder!
     
    lMartin liker dette
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Century Plaza Hotel & Spa

    IMG_2302.jpg

    Det er mange gode hoteller i Vancouver, men prisnivået er generelt ganske høyt. Spesielt om du skal bo sentralt og bo godt. Century Plaza skiller seg imidlertid ut fra andre 4-stjerners hotell ved at prisen er betydelig lavere på tross av sentral beliggenhet. Vi har bodd her tidligere og var innforstått med at hotellet ikke er helt «up to date», men når alternativene besto i et bøttekott i 2. etasje på Sheraton rett over gata eller en 60m2 suite i 26. etasje, til samme pris, så var valget enkelt.

    IMG_2086.jpg IMG_2082.jpg IMG_2115.jpg IMG_2122.jpg IMG_2666.jpg IMG_2677.jpg

    Rommet er stort og selv om det er litt slitt er det helt innafor. Rommet har et fullt utstyrt kjøkken med kombiskap, komfyr, mikrobølgeovn, kaffemaskin og annet kjøkkenutstyr. Det er også en liten balkong med fantastisk utsikt over byen. Soverommet er også forholdsvis stort med stor og svært behagelig seng.

    Hotellet øvrige fasiliteter består av kaffebaren Beyond Coffee og restauranten C Prime, som vi dessverre ikke fikk testet, men som ifølge Yelp og Tripadvisor skal være svært bra. I kjelleren ligger stand up-klubben The Comedy Mix som serverer humor av noe ujevn kvalitet, men som som absolutt var mye underholdning for pengene.

    Hotellet har også et svømmebasseng og et godt utstyrt treningssenter.

    IMG_2198.jpg IMG_2187.jpg IMG_2193.jpg IMG_2202.jpg IMG_2221.jpg IMG_2233.jpg IMG_2238.jpg IMG_2241.jpg IMG_2256.jpg IMG_2261.jpg IMG_2264.jpg IMG_2266.jpg

    Resten av dagen går med på å utforske Stanley Park, downtown og gå fra cafe til cafe i Coal Harbour og teste det som finnes av lekre coktails, lokale viner og mikrobrygg.

    IMG_2283.jpg

    Været og temperaturen er fortsatt svært behagelig.
     
    Avixlo, Flosshatt, Are and 17 others like this.
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager at det sklei litt ut med live oppdateringer, det er jo faktisk litt arbeid å skrive reisebrev...

    Vi har tre og en halv dag i Vancouver og en av dagene hadde vi egentlig tenkt å bruke på en dagstur til Victoria. Litt av poenget med turen til Victoria var å reise med et av Harbour Airs sjøfly den ene veien og da aller helst en DHC-6 «Twin Otter», og ta buss og ferge tilbake til byen igjen. Selv om røyken har lettet en del er det fortsatt litt begrenset sikt og vi bestemmer oss for å droppe turen siden det vil ta en hel dag og vi er usikker på hvor mye vi får ut av det slik forholdene er.

    Siden vi begge lider av ulik grad av flynerdisme bestemmer vi oss i stedet for å ta en sightseeingtur med Harbour Air.

    CXH – CXH

    Hardware: DHC-3 «Single Otter»
    Klasse: Tja… First?
    Sete: 4 (B/C?)

    IMG_2345.jpg

    Harbour Air er et regionalflyselskap som flyr ulike ruteflygninger, charter og sightseeing i British Columbia. Flåten består utelukkende av sjøfly, 2 stk. DHC-6 Twin Otter, 23 stk. DHC-3 Single Otter og 10 stk. DHC-2 Beaver.

    IMG_2351.jpg

    Det er egen innsjekking for sightseeingturene og etter rundt fem minutter har vi fått boardingkortene våre. Terminalbygningen er halvfull og et helt greit sted å oppholde seg, og skal man på sightseeingtur vanker det gratis te/kaffe og enkelt bakverk. Siden været er fint tømmer vi kaffekoppen raskt og går heller ut og ser på flyene som er parkert i havnen.

    IMG_2359.jpg

    Boarding starter ca. 10 minutter før oppsatt avgangstid og med kun 13 passasjerer går det raskt unna. Det ble ikke Twin Otter, men en DHC-3 Single Otter fra 1960 er på ingen måte noen dårlig erstatning. På Harbour Airs ruteflygninger har man mulighet til å betale for bekreftet sete, mens det på sighseeingturene er førstemann til mølla. Vi kommer om bord som en av de siste og setter oss på rad 4. Setekonfigurasjonen i kabinen er 1 + 2, med unntak av siste rad som kun har ett sete.

    Et lite tips om du noen gang skal fly Harbour Air er at besetning kun består av kaptein og sete nr. 2 i cockpit er tilgjengelig for passasjerene som et hvilket som helst annet sete. Før avgang forteller kapteinen om ruten han skal fly og sikkerhetsdemonstrasjon gjøres på en iPad som henger på veggen foran i kabinen. Deretter takser vi ut fra havna og er i lufta kort tid etterpå.

    IMG_2409.jpg IMG_2353.jpg IMG_2379.jpg IMG_2388.jpg IMG_2414.jpg IMG_2417.jpg IMG_2424.jpg IMG_2432.jpg IMG_2444.jpg

    Det finnes ikke komfort om bord. Det er så dårlig med beinplass at jeg må sitte med knærne presset opp i stolryggen foran meg og det er null servering. Likevel, dette er en av de beste flyturene jeg har hatt i mitt liv! En tur med Harbour Air anbefales på det varmeste og var vel verdt de 125 kanadiske dollarene billettene kostet. Standardturen gir ca. 20 minutters flytid, men jeg hadde gjerne tatt en lengre tur om jeg hadde mulighet.

    Jeg har null erfaring med videoredigering, men har klippet sammen en videosnutt fra turen. Deler av opptakene er dessverre av litt laber kvalitet.

     
    Avixlo, Flosshatt, Are and 19 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det må sies å ha vært en spesiell opplevelse :)
     
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Resten av dagen går med til å utforske mer av downtown, Gastown og Chinatown. Hele oppholdet har mer eller mindre vært en vedvarende pub-til-pub-runde og vi får lagt inn noen nye stopp i dag også.

    IMG_2318.jpg IMG_2499.jpg IMG_2511.jpg
    IMG_2582.jpg IMG_2631.jpg IMG_2613.jpg
    IMG_2332.jpg IMG_2467.jpg IMG_2480.jpg IMG_2484.jpg IMG_2522.jpg IMG_2549.jpg IMG_2554.jpg IMG_2601.jpg IMG_2616.jpg IMG_2637.jpg

    Den siste dagen i Vancouver tar oss ut til the suburbs, nærmere bestemt til Mission som ligger ca. ti mil øst for Vancouver, for å besøke familie og venner vi dessverre ser alt for sjelden. Det ble ikke tatt noen bilder som er av allmenn interesse, men det ble en flott dag med familie og ekte amerikansk barbeque.

    Konklusjon

    Vancouver leverer! Jeg tror ikke har møtt mer genuint hyggelige og imøtekommende mennesker noe annet sted i verden. Atmosfæren er gjennomgående tilbakelent og avslappet, og det er mye flott å se og oppleve både i og utenfor byen. Svært høy konsentrasjon av spreke og vakre mennesker må faktisk også nevnes som en av byens kvaliteter. Det er kort vei mellom gode barer og restauranter, og prisnivået med dagens dollarkurser er langt mer behagelig enn storbyer i USA.

    En tur til Vancouver anbefales på det varmeste og jeg kan med sikkerhet si at vi kommer tilbake.

    IMG_2465.jpg
    Slik ser det ut når 2000 mennesker samles for Yoga i Coal Harbour. Nevnte jeg spreke og vakre mennesker?
     
    Avixlo, Flosshatt, Are and 19 others like this.
  6. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Herlig reisebrev! Et av de bedre jeg har fulgt med på her inne.
     
    lMartin liker dette
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Vancouver – Seattle med Amtrak Cascades

    Hardware:
    Tog
    Klasse: Business Class
    Sete: 5 B/C

    Vi liker å fly, men vi er glad i å reise med tog også. Spesielt togturer som byr på fin utsikt og gjerne litt ekstra komfort. Amtrak Cascades fremsto derfor som et greit alternativ til å fly det korte strekket mellom Vancouver og Seattle.

    Med bare to overnattinger i Seattle velger vi avgangen som går fra Pacific Station kl. 06:30. Med innsjekk en time før avgang betyr det at dagen starter grisetidlig. Det regner i Vancouver i dag og selv om ingen ønsker seg regn når man er på tur er vi glade på lokalbefolkningens vegne. Det har visstnok ikke regnet på over en måned.

    IMG_2699.jpg

    Det er lang kø i den vanlige innsjekkingen, men i business check-in er det ikke mange som står i kø. Business Class sjekkes inn før den vanlige innsjekkingen åpner, slik at vi også er først gjennom sikkerhetskontrollen.

    IMG_2754.jpg
    IMG_2718.jpg IMG_2722.jpg IMG_2729.jpg

    Jeg er litt i tvil om jeg vil kalle Business Class på Amtrak Cascades for et premiumprodukt. Togvognene er ikke helt nye og selv om setene sikkert er bedre enn på coach, så er de ikke veldig behagelige. Setekonfigurasjonen i business class er 1 + 2, mens det er 2 + 2 i økonomiklasse. Det er også større avstand mellom setene i business class.

    IMG_2724.jpg

    Det eneste som skiller serveringstilbudet på coach og business er en verdikupong på tre dollar pr. passasjer. Siden vi startet dagens tidlig tar vi frokost på toget. Det er lang kø til bistrovogna, rett etter avgang er det rundt 30 minutters ventetid. Utvalget og kvaliteten er heller ikke noe å skryte av, og ikke er det spesielt rimelig heller. Ta heller med egen mat og om du skal kjøpe mat på toget, vent med å gå til bistrovogna til rett etter grensepasseringen. Før grensekontrollen stenges nemlig bistrovogna og alle må tilbake i setene sine.

    På tross av at komfort og matservering ikke er på topp er turen i seg selv kjempeflott. Det er mye flott å se underveis og mannskapet om bord er smilende og hyggelige. Jeg tror ikke det gjøres en eneste annonsering over PA-anlegget uten minst ett innslag av tørr, sarkastisk humor.

    IMG_2749.jpg IMG_3484.jpg IMG_3488.jpg IMG_3500.jpg IMG_3503.jpg IMG_3512.jpg

    Selv om business class ikke gir så veldig mye ekstra, kan det forsvares å betale litt ekstra for bedre sete og enklere boarding.

    IMG_2784.jpg

    Vi ankommer Seattle på rutetid og tar en taxi til hotellet.

    Hotel Five Seattle - A Staypineapple Hotel

    Det er nok store variasjoner gjennom året, men prisnivået på hotellovernattinger i Seattle virker i alle fall å være høyt om sommeren. Vi endte til slutt opp med Hotel Five basert på en totalvurdering av pris, beliggenhet og omtaler på diverse bookingnettsteder.

    IMG_3374.jpg

    Hotel Five ligger i Belltown på hjørnet av 5th Ave og Blanchard. Herfra er det kort vei til byens mest kjent attraksjoner og turistfeller, som Space Needle, Pike Place Market og Seattle Aquarium og Great Wheel.

    De omtaler seg selv som «Hip and urban, funky and fun» på sine hjemmesider, en beskrivelse jeg synes passer ganske bra. For å være helt ærlig hadde jeg ikke alt for høye forventninger til hotellet, men ble positivt overrasket. Innredning og interiør er nytt og moderne, vårt Urban King-rom i 2. etasje var større enn jeg trodde og betjening leverte smilende og god service. Kameraet mitt var imidlertid ikke så begeistret for de knall røde og gule interiørfargene og det var dessverre vanskelig å få tatt gode bilder.

    IMG_2809.jpg
    Stort pluss for "europeisk" sengetøy!

    IMG_2812.jpg


    IMG_2806.jpg Byens marihuanaøkonomi blomstrer og alle vil ha en del av kaka!

    IMG_2824.jpg
    Utsikten fra hotellrommet er ikke den beste, men jeg har hatt verre.

    Vi fikk ikke testet så mange av hotellfunksjonene utover selve rommet, men hotellet har en cafe og treningssenter, og tilbyr gratis lån av sykkel til sine gjester. Treningsrommet var ganske lite og dårlig utstyrt, og etter å ha inspisert fasilitetene valgte vi å heller ta et par dager treningsfri.

    IMG_3400.jpg
    Treningsrommet er ikke den helt store opplevelsen, bokstavelig talt.

    Hotellet har et konsept de kaller «The Naked Experience» og som en del av dette konseptet har alle rom individuelle dyner i europeisk stil. Dette er noe jeg alltid savner på amerikanske hoteller og som vi satte stor pris på etter over en uke med amerikansk sengetøy. En morsom vri på «Do not disturb»-skiltet har de også :)

    IMG_3422.jpg
    Det eneste som mangler er varianten "I'm naked - please enter"
     
    Avixlo, Flosshatt, Are and 18 others like this.
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det viser seg at Seattle også er en flott by og dagene her går med på å vandre rundt i byen og gjøre seg kjent med kjente attraksjoner, bygninger og landermerker.

    Pike Place Market er absolutt verdt å se.
    IMG_3002.jpg
    IMG_3115.jpg IMG_3123.jpg

    Her finner man også Gum Wall, kanskje verdens ekleste turistattraksjon.
    IMG_3694.jpg IMG_3141.jpg

    Til at Seattle er kjent for å være byen hvor det alltid regner er vi egentlig ganske fornøyd med været under oppholdet.
    IMG_3209.jpg IMG_3210.jpg IMG_3225.jpg IMG_3334.jpg IMG_3544.jpg IMG_3547.jpg

    Og fargerike, smakfulle drinker har de her også.
    IMG_3008.jpg

    Utsikten fra Sky View Observatory i 74. etasje i Columbia Tower er virkelig flott.
    IMG_3258.jpg IMG_3248.jpg IMG_3285.jpg IMG_3288.jpg IMG_3304.jpg

    Det samme er utsikten fra Space Needle litt senere på kvelden.
    IMG_3016.jpg IMG_3032.jpg IMG_3102.jpg
     
    Avixlo, Flosshatt, Are and 15 others like this.
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    I Boeings hjemby er selvfølgelig Museum of Flight et must for alle flynerder. Her finnes flyhistorie og en imponerende flysamling, alt fra luftfartens spede begynnelse til moderne passasjerfly. Av litt eksotiske flytyper har de blant annet en Concorde og en pensjonert Air Force One.

    Museum of Flight ligger ved King County International Airport, også kjent som Boeing Field. Det var her Boeing startet sin virksomhet og "Red Barn", én av kun to gjenværende bygninger fra Boeing Plant 1, er i dag en del av museet.

    IMG_3458.jpg IMG_3661.jpg IMG_3639.jpg IMG_3638.jpg IMG_3523.jpg IMG_3525.jpg IMG_3529.jpg IMG_3549.jpg IMG_3577.jpg IMG_3581.jpg IMG_3582.jpg IMG_3663.jpg IMG_3661.jpg IMG_3585.jpg IMG_3691.jpg
    Fruen storkoste seg også kan det se ut som og jeg får en aldri så liten følelse av at jeg heller burde valgt pilotyrket...
     
    Avixlo, Flosshatt, Are and 19 others like this.
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Dette ser ut som ein strålande tur! Og eg burde verkeleg ta turen innom Boeng-museet neste gong eg er i området. Godt skrive reisebrev så langt!
     
  11. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Ananas hotellet selv i fjor når det var flash-salg på businessklasse med Lufthansa.
     
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det begynner å bli på høy tid å avslutte dette reisebrevet nå, det er egentlig kun hjemreisen som gjenstår. Takk for følget, det har vært en fantastisk tur og en fryd å ha dere med.

    SEA-FRA
    Hardware: Boeing 747-400 «Jumbojet»
    Klasse: Premium Economy
    Sete: 25H/K

    På flyplassen går det raskt og greit å komme seg gjennom innsjekking og sikkerhetskontroll takket være Business check-in og Gold Track. Siden vi hadde forholdsvis god tid bestemmer vi oss for å ta en tur innom loungen. «The Club» er en stor skuffelse og absolutt ikke noe å komme tidlig på flyplassen for. Den er forholdsvis trang og maten er noe av det kjipeste jeg har fått i en flyplasslounge noen gang, men de har i det minste alkohol.

    Framme ved gaten har det faktisk rukket å bli litt kø i priorityrekken. Når boarding først starter går det imidlertid radig unna.

    IMG_3684.jpg

    Det er noe helt eget med å fly luftens dronning og som kjent blir det bare mer og mer eksklusivt etter hvert som stadig flere flyselskap faser ut sine Boeing 747. Det vil være en sorgens dag når disse ikke går passasjertrafikk lenger.

    D-ABTK, som vi har gleden av å fly med i dag har vært i tjeneste for Lufthansa i nesten 16 år, men eldes imidlertid med stil og verdighet. Det er tydelig at kabinen er forholdsvis nyrenovert og hun ser langt freshere ut enn alderen skulle tilsi. Setene våre er like foran vingen og det er når man ser ut rett over vingen at man virkelig ser dimensjonene på denne fuglen. Det er som å se ut over en tennisbane! Før avgang serveres det appelsinjuice og vann, og det deles ut menyer.

    IMG_3662.jpg

    På dette flyet er det fire rader med Premium Economy med 2+4+2 setekonfigurasjon. Kabinen er ikke helt full og kabinbesetningen forsøker faktisk å selge de siste setene om bord før avgang, uten at jeg kunne se at noen hoppet på tilbudet. Setene er 19 tommer brede med 38 tommer mellom setene, med andre ord ganske like Air Canada sine seter. I hvert sete lå det en flaske vann, et pledd, hodetelefoner og en liten mappe med sokker, tannbørste, våtserviett og øyebind.

    IMG_3822.jpg

    IFE-systemet er av en annen type enn hos Air Canada, men ser ut til å holde samme standard. For å være helt ærlig ble det ikke utforsket i detalj, men ifølge fruen var det litt mer å velge i her.

    Det er forholdsvis lang taksekø og det tar en liten stund før vi er i lufta. Når vi er kommet i marsjhøyde går kabinpersonalet straks i gang med å servere drikke. Like etter at vi har fått første runde med drikke kommer et medlem i kabinbesetningen bort til setet vårt. Hun tiltaler oss med navn, sier hun er glad for å ha oss om bord og vil forsikre seg om at vi har det vi behøver for en behagelig reise. Annerkjennelse av gullstatus på denne måten har jeg aldri opplevd før, hverken hos Lufthansa eller andre.

    IMG_3847.jpg

    På menyen i dag står det, hold dere fast, kylling og pasta! Jeg var faktisk litt sulten, så jeg tok sjansen på å velge kyllingen denne gangen også, mens reisefølget gikk for pasta. I rettferdighetens navn var maten faktisk et hakk bedre enn hos Air Canada, men fortsatt ikke noen kulinarisk opplevelse. Med såpass, relativt sett, dyre flybilletter kunne de like gjerne økt prisen med en hundrelapp eller to ekstra om det uavkortet gikk til bedre mat. Jeg er ikke veldig kresen, men dette synes jeg faktisk er for dårlig. Til frokost fikk vi frukt, brød og omelett med spinat og Røstipoteter. Helt OK, hverken mer eller mindre.

    IMG_3702.jpg IMG_3698.jpg IMG_3713.jpg

    På denne turen er det med god margin SAS som har levert den beste flymaten og det på den litt over times lange flyturen fra København til Frankfurt. Både Air Canada og Lufthansa har litt å lære på dette området. Utover det er det ingenting å utsette på personalet eller servicen. Vi fikk smilende og hyggelig service gjennom hele turen.

    FRA-OSL-TRD

    Vi har i utgangspunktet greit med tid i Frankfurt, men etter å ha trasket det som måtte ha vært fra ende til ende på flyplassen, gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll, har det likevel tatt så lang tid at boarding har startet når vi kommer til gaten. På det tidspunktet begynner jeg å bli såpass trøtt og sliten at det glipper litt med å dokumentere underveis, men så er det heller ikke så veldig mye mer å dokumentere.

    IMG_3716.jpg

    Jeg hadde ikke sjekket på forhånd, men det viser seg faktisk at jeg får krysset av en ny flytype på lista. Turen til Oslo går nemlig i Lufthansas splitter nye A320neo. Kabinen ser selvfølgelig splitter ny ut, men reiseopplevelsen blir noe forringet av å inneha midtsete på rad 16 i en smekkfull kabin. I etterpåklokskap ser jeg at å oppgradere til business for kr. 865,- pr. hode på denne strekningen kanskje hadde vært en god investering likevel.

    Takk for turen alle sammen!
     
    Avixlo, Are, SAJblue and 14 others like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Super rapport. Spørsmål: Har du reist i Economy Plus med SAS på longhaul? Hvis ja, hvordan syns du Lufthansa sin premium economy sete er i sammenligning? Jeg skjønner SAS vinner på maten, men lurte på det fysiske setet.
     
  14. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke testet SAS Plus på longhaul enda, men har plus til HKG i januar så da kan jeg sammenligne om det ikke blir oppgradering begge veier.
     
    RoadKing liker dette
  15. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen hjem, og takk for flott skildring av turen!
     
  16. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for en flott rapport! Herlig mange bra bilder og god beskrivelse hele veien. :tommel opp:
     
  17. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for rapport, tommel opp!
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for flott rapport .. kjekt å være med på tur!
     
  19. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en fin tur og velkommen hjem :)
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ett fantastisk reisebrev - tusen takk for følget og at du har tatt deg tid til å dele med oss!
     

Del denne siden