OBS! Ny strengere visumsøknad regler til KIna

Tråd i 'Reisemål' startet av yukho, 02. nov 2018.

  1. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke
    Men jeg kan sjekke.
     
  2. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Så en liten notis på siden deres i dag. Håper at dette åpner for langt flere slots enn det er i dag samt minker ventetiden.

    Notice of Additional Office Hour for Chinese Visa Application
    2019/03/07

    In order to do the utmost to tackle the recent problem of lack of online appointment timeslots for Chinese visa application, the Consular Section of the Embassy of the People's Republic of China in the Kingdom of Norway will, as of 11th March 2019, temporarily increase office hour for Chinese visa application. After the adjustment, the office hour for visa application is: 9:00 – 11:30, 13:30 – 15:30 (working days).
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke akkurat imponerende de nye åpningstidene heller.. Det får meg til å lure på hva de gamle var. Oslo trenger et eget visumsenter sånn som Stockholm har.
     
    Travellingalf liker dette
  4. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    De gamle var vel bare 9-11:30, de nye tidene bøt føre til nesten dobling av kapasiteten.....
     
    Leon and Jorge like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en tøff avgjørelse rett før påske. Skulle vi dra til Kina i en meget spesiell anledning eller ikke!? Rimelig stiv pris for familien på 4, pluss en tur til Stockholm. Ugh. Noe mer research og jeg fant the man som kunne snike i køen i Oslo med super fast track. Leverte passene til lunsj fredag, time for fingeravtrykk og innlevering av søknader mandag (som han hadde klargjort med litt overtid i helgen). Også ved innlevering er det mølje og 30 eller så som har fremmøte samtidig og venter utendørs. Med fast track kom vi sist men kom først i køen rett inn for å vente.

    Et par snafus. Jeg hadde bare levert passbildet av minsten. De tre øvrige var tatt med mobilkamera ved passlevering, med lett redigering av agenten. Han hadde lastet det opp og fått det godkjent på opplasting, men maskinen til konsulatet ville ikke godta dem ved innlevering. Heldigvis var det ca 7,5 meter å gå til kontoret til agenten som redigerte litt til og vipps var det ok. Med min evne til å lese kinesisk opp ned gjennom panserglass, la jeg merke til at det passbildet som faktisk var levert ble klistret på søknaden til storebror. Byråkraten ble noe forlegen men vi klarte å le det bort. Verre var det når hun når alt var sjekket ok påpekte at det var ført feil fødselsdato med en dag på minsten, og hun pekte på plakaten som sa at ved feil på skjema måtte det bestilles ny time. En liten klump i halsen, og et lite smil- på begge sider- som signaliserte at det tydeligvis var menneskelig å feile, og at vi nå liksom var 1-1 i den avdelingen. Kvittering og hent på torsdag. Agenten fikk lappen så vi slapp å stå i kø. Ikke noe påskerush på ring 3, så henting gikk smud.

    Nå jobbe litt med endringer av fly og hotell, da vi egentlig skulle slappe av på Bali de dagene.

    Fikk med double entry på kjøpet. Inntil 30 dager per gang neste 6 mnd. Kanskje finne på noe til høsten for å få value for denne galskapen som altså kostet 4x 7000nok = 28000 kr før vi i det hele tatt har tenkt på reisekassa!

    visumexpert.no
     
    Edvard, Bolle, RoadKing and 7 others like this.
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    28 høvdinger i visum kostnad for fire? Ja det må være spesielt. Noen som har tjent noen kroner her da, nesten 7- gangeren vanlig fast track.
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ble noen overtidstimer på agenten, og de fikset i prinsippet alt og full service. Ble billigere enn konkurrenter som kunne fikse i Sverige.
     
    view and NoLimit like this.

Del denne siden