Offisiell presentasjon av Erik Viking

Tråd i 'Nyheter' startet av Henning, 16. febr 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Set Roald ikke skjønner er at setet hans er en litt bedre utgave av ett staggered Business sete som feks Finnair, Swiss og Austrian har, men sete er fortsatt staggered. LH, LX og alle andre for den del har fullt ut 1-2-1 i First, ingen trange høl å putte pedalene i. Og biz er mer enn bare sete, det er også First ;)
     
  2. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Vurdere å øke prisen på Business Class? Om han kaller 18-20000 f.eks til EWR billig, og det en SAS Business Saver-billett. Mulig det er noe jeg har misforstått..
    Og med SAS Business-billett kommer fort opp i nesten 30 laken til EWR, om en så ikke skal dra før i november..

    Ikke bare EuroBonus som viser, at de ikke vet hva de holder på med. Hva er det de har begynt å gå på for noe hos SAS siden nyttår?
     
    bern747 liker dette
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Herre. Skulle tro han hadde innhalert litt for mye i lakkeringsverkstedet i Zurich. Men gøy at de endelig kommer opp på ca. samme nivå med sine fleste konkurrenter! Jeg kommer nok ikke til å teste dette med det første etter overgangen til OW, men venter spent på en trip-report.
     
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Lo godt av den sammenligningen jeg og. Hvis han spøker så er det jo innafor, men å øke prisene OSL-EWR? Som nevnt over her, koster jo ca. 20k allerede. For 20k får du ganske mange andre bra biz-billetter, men med mellomlanding. På et random søk i november så koster det 26k for 2 til nyc med Austrian. Lander omtrent samtidig med SAS, men reisetiden blir totalt noen timer lengre.
    Vet ikke hvordan salget er jeg, men de skal vel slite med å få solgt flere billetter til økt pris.
    Når det er sagt så ser det jo veldig bra ut da. Håper å få prøvd den ut i løpet av ett års tid
     
  5. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Sjelden jeg har sammenliknet priser vestover, men de siste ca. 20 turene mine til Asia har SAS business vært lavest på pris. Prisene på business-seter vil ikke svinge så mye som økonomi-seter og er ikke så konjunktur avhengig. De aller fleste business reisende vil komme fort frem og da vil direkte-produktet velges. Da har også dette produktet et konkurransefortrinn i det markedet det tilbys kontra transfer og prisene kan være deretter. Jeg ser at det er voldsom fokus her inne på forskjeller på business produktet til selskapene, og at enkelte business produkter er så dårlig at man velger heller å avstå. Det skjønner ikke jeg. Jeg har reist med veldig mange forskjellige på business til Asia og forskjellene er marginale. Felles for alle, etter min oppfatting, er produktet business er mer enn bra nok og at det er marginale forskjeller. Er du så snobbete at du velger det ene foran det andre utifra type sprudlevann eller, for guds skyld, mangel på sådan, er vel privatjet det eneste riktige alternativet.
     
    Darkcho and haakonks like this.
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil vel si at de fleste som kommenterer her inne er "spesielt interesserte"...
     
    anders82 liker dette
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Tror vel noen setter det litt på spissen, men hvis SAS tar 20k+ og Austrian tar 13k, men et par timer lengre reisetid så vil nok mange spare de 7k pr pers. Men jeg ser poenget ditt ang. direkte flyvninger, jeg tror bare ikke SAS kan sette opp prisene noe særlig uten å risikere å miste kunder
    Ellers er vel mange her inne i overkant interesserte og booker gjerne tre stopp for å maksimere antall poeng.
     
    haakonks liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, man hadde ikke hatt så mye å diskutere dersom alle hadde vært enige om at det spiller ikke noen rolle hvem man reiser med.. ;)
     
    haakonks liker dette

Del denne siden