Det blir gøy når arbeidsgivere rundt i landet skal sortere ut hvilke poeng man bruker på F-turen til AKL... Er det guttungen sine eller svigerfar eller er de de poengene som ble tjent på jobbturen til USA for tre år siden? Kanskje det er de poengene som ble tjent på Tybring-Gjedde med Mastercardet til sommerfesten? Husk at bruk av poeng skal skattes ...
Ja poengtransaksjoner vil vises for alle som er med i gruppa, men kun det som skjer f.o.m. den dagen gruppen er opprettet. Jeg (og madammen) kan se på gruppeopplysningene at den ble opprettet i dag, at et medlem kom til, og all fremtidig aktiviteter vises for alle. Individuell historikk før idag vises ikke. Screenshot er tatt fra madammens konto - her fremkom da mitt navn og dagens AMEX-poeng.
Så om en kompis med 60k poeng blir med i "min" gruppe , så kan han bestille seg en biz tur via mitt toppnivå på mastercardet? Det er jo en enorm devaluering av produktet, som fort kan føre til endring/fjerning.
Det går nok ikke. Du kan bestille og bruke og bruke hans poeng på FP, men ikke motsatt. Men du kan selvsagt bestille en FP-billett til han fra gruppekontoen.
Jeg testet nettopp med å logge inn på konas konto og hun fikk ikke opp MC rabatten. Men jeg kan såklart booke en tur i hennes navn med poeng fra felleskontoen og da bruke MC rabatten.
OK, litt bedre men likevel mener jeg det svekker produktet(gjør det dyrere for sas) ettersom denne kompisen tidligere ikke hadde noen måte å sende disse poengene enkelt til meg. Håper bare ikke premium MC ser på det på samme måte.
Kan jeg velge hvor mange poeng som skal belastes fra hver konto ved bruk av CT, eller må det gå i rekkefølgen som liggerder? Blir i så tilfelle et krevende skyggeregnskap. Men er veldig positiv altså!
Jeg lurte på å lage en gruppe for meg og min samboer foreløpig, men er det egentlig nødvendig å gjøre dette før vi faktisk skal bestille en reise? Det er stort sett jeg som samler poengene for oss da hun bare er student ennå og hun betaler via mine kort. Eller er det andre fordeler med å samle hver for seg å lage en gruppe?
Dersom en av dere har SAS mastercard Premium og dermed kan fly Plus til poengpris for Go så er det et poeng. Den som har Premium kan da bestille billettene, en får da brukt opp de eldste poengene først, og denne kan disponere den samlede saldoen..
Har ikke fått dette ennå, men ser etter ett år med poengsamling at jeg når 200k. Og etter flere nedgraderinger av andre kort, ser jeg på SAS MC som et godt alternativ som jeg må vurdere. Godt poeng!
Om man setter begrenset poengtilgang på et medlem, kan man da begrense til et beløp eller er det slik at enten har man tilgang eller så har man ikke tilgang?
Wow for en nyhet! Betyr dette at jeg kan bestille med min kompis sine poeng kombinert med min CT? Vi er 4 som skal på tur
Skrytepave! Admin : Kan me få blokka mogligheiten til @holmen for å få delt bilete av saldoen og opptjening siste år?
Her satt eg overhappy med straks å passert 50000 poeng på Fly Premium saldoen min. Vil du delta i min sharing pool?