Synes 'Grunnpoeng'-aksen i diagrammet er interessant. Mulig det ligger praktiske årsaker bak, men ettersom det har gått såpass lang tid siden 27/11 2014-devalueringen, hos noen også kjent som Eurobonus 2.0, er det kanskje noen på Frøsundavik som kan la dette diagrammet friste seg til å la 50K poeng bli EBG-grensen igjen? Om ikke annet, ville dette sett pent ut i søylediagrammet, og man skal ikke kjimse av estetikkens betydning for svenskeblårussens valg.
Det var det ikke. Men var 35 flights utenriks, og en kort periode innenriks også - da jeg fikk mitt første gullkort
Om jeg lager en gruppe med to kompiser og ingen av oss har like mye poeng. Hva skjer med resterende poeng etter at jeg har bestilt en tur for oss alle tre? Klarer SAS å trekke riktig poeng-beløp fra hver person? Eller er mine poeng låst i "poolen" for alltid om jeg lager en gruppe? Evt om jeg trekker meg ut av gruppen igjen?
SAS sier at det er de eldste poengene som trekkes først. Så den av dere som har eldst poeng betaler. Normalt vil jo folk ha poeng fra forskjellige år og flyvninger mm, så det vil vel i praksis løse seg selv. Resterende poeng blir stående på konto til de gruppemedlemmene som har igjen poeng. Og er fremdeles tilgjengelig for gruppesjefen. Hvis dere vil betale " selv" med hver deres poeng, så ikke lag en familiepool. Du er låst i 6 mnd, når du går ut av en gruppe tar du med poengene som ikke er brukt i gruppen eller av deg selv i mellomtiden. Edit: Les Q&A som det er linket til i denne tråden. Så får du svar på det andre du burde lure på og forstå før du lager en familiegruppe med kompisene
Jeg får ikke opp noenting på denne siden. Siden jeg allerede har fått beskjed om at jeg har fått LTG så tenkte jeg at det ville lyse mot meg noe sånt som "...du er vår gullgutt resten av livet (vårt eller ditt liv...)"
Ja, må han leve Ja, må han leve Ja, må han uti hundrede år Javisst skal han leve Javisst skal han leve Javisst skal han leve uti hundrede år! HURRA! C
Hadde de økt kravet fra 45.000 til 50.000 og samtidig gjort som BA og andre at de hadde krevd for eksempel minimum 4 segmenter på SK metall så hadde de iallefall fått applaus fra meg!
Med lyd.....det hadde vært noe EDIT: ...og nå kom jeg inn på siden. Ikke noe lyd eller sang....men ihvertfall et fint bilde med "Congratulations" melding ..og artig historikk.. Legger merke til at til og med 2002-2003 var kvalifiseringskravet 100.000 poeng (eller sånn ca. ser det ut til på søylen....). Jeg tror det var da dot-com hadde slått til og kravene ble redusert samtidig med at alle som ikke kvalifiserte igjen fikk kort enda et år (vi skjønner at det er krise nå - men vi forlenger gull status allikevel - hilsen SAS)
Det er nok mer sammensatt enn bare dot-com: - Norske stat forbød opptjening av bonuspoeng (= Norge fikk lavest EBG-krav i verden, Sverige og Danmark ble vel senket til 70.000) - Innføring av 25% opptjening på (de aller fleste) bookingklasser i Economy
Mulig dette er avklart tidligere i tråden men jeg spør likevel. Vi er 2 vennepar som opprettet en gruppe, kjøpte billetter og er ferdige med "oppdraget". Kan jeg nå fjerne venneparet og så invitere inn barna mine i stedet i samme gruppa? Burde gå greit det eller?
6 mnd karantene for inn/ut melding. etter 6 mnd kan du kjøre på. eventuelt melde inn flere om dere ikke er 7 pax i gruppen.
Hvordan løser dere dette med belastning av poeng i praksis? Hvis man f.eks skal betale for 4 pax T/R HKG i Business med FP rabatt, det vil koste 240 000 poeng. Du har 180 000 poeng, "vennen din" har 180 000 poeng, men dine poeng går ut først, det vil da si at du blir belastet 180 000 poeng mens vennen blir belastet kun 60 000. Melder han seg ut av gruppen tar vel han med seg sine poeng ut igjen. (Du sitter med 0 han 120 000) Har tenkt tanken på og hjelpe venner med å bestille FP turer, men har kommet frem til at mine poeng mest sannsynlig blir belastet uansett, etter 6 mnd kan vennen mest sannsynlig ta med seg alle poengene sine ut igjen. På en annen side er det vel ikke sånn denne tjenesten er ment å brukes
Du må velge dine venner med omhu, er det noe som heter. Hvis han gjør det, uten avtale med deg, så er han gjerne ikke en god venn, eller?
La inn en person ekstra i gruppen nå. Tror den med 6. mnd gjelder kun at du ikke kan delta i mer en en gruppe pr. 6. mnd. Dette betyr at du som gruppeeier kan ta folk inn og kaste ut ved behov... Muligens er dette så fleksibelt at SAS kommer til å stoppe muligheten, men inntil videre tror jeg karantenen kun gjelder at du kun kan være i en gruppe hver 6. mnd.
Vi var 4 med tilsammen 340000 poeng og jeg hadde 2 CT. Genial måte å få til en drømmereise på At den som har nyest poeng sitter igjen med en liten slant poeng finner vi en løsning på Dette er en ordning mellom venner og familie så det er minste problem!