Om Deltas lounge på LAX og litt SkyMiles-sladder

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av jonss, 10. okt 2023.

1. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant artikkel om Deltas oppussede LAX-lounge og "forbedringer" av SkyMiles med tilhørende statusmatching fra konkurrenter.

https://www.insider.com/see-inside-delta-new-sky-club-lax-outdoor-deck-2023-10

_______________________________________________________________________________________
    Take a look at Delta's new Sky Club at LAX, featuring an outdoor deck overlooking the Hollywood Hills
    Inside the Delta Sky Club at LAX, one of the newest lounges in the system.
    • Delta Air Lines recently overhauled its loyalty program, including restricting Sky Club lounge access.
    • The moves comes as the airline opens several new lounges in its desire to attract more high-dollar customers.
    • One of the carrier's biggest lounges is at LAX, complete with an outdoor deck and bar.

dannils and holmen like this.
  2. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg fløy rundt i USA i jakten på den femtiende delstaten var min opplevelse at Sky clubene var over gjennomsnittlige innenrikslounger. Problemet er at man ikke kommer inn. I motsetning til Oneworld hvor man med ikke-amerikanske status (BA for mitt tilfelle) kommer inn i både Admirals og Flagship first (der det er det), og tilsvarende at man kommer inn i United Club med ikke-amerikansk *A gull, så gir ikke Elite pluss (høyeste status hos Sky Team) tilgang til Sky Club hos Delta.

Man fikk imidlertid tilgang med Amex plat, men hvor problemet var at systemet er at de gjør en autorisering på kortet for å sjekke at det er aktivt, og det fungerer ikke mot europeiske Amex plat. Jeg måtte dermed hver gang forklare dette. Flere av gangene måtte de snakke med noen lenger opp. To ganger ble jeg plent nektet adgang, en gang med påstand om at jeg hadde sagt opp kortet og forsøkte å lure meg inn. Nå har Delta "forbedret" Amex plat tilgangen slik at man må ha en god del spend på kortet for at det skal gi tilgang. Gitt at ingen fornuftige mennesker har spend på et norsk Amex plat, så gir ikke ikke et norsk Amex plat i realiteten tilgang. Jeg tviler i alle tilfeller sterkt på at IT-systemene til Delta snakker med IT-systemene til norske Amex så de klarer å slippe inn riktige norske Amex.

paron, kiev, Rscott and 3 others like this.

Del denne siden