Vi skal reise 5 pax til miami til høsten. Opprinnelig hadde vi en returflight fra MIA en torsdag med tap, mellomlanding med 2 t transfer i Lisboa og videre til Osl. Så ble vi flyttet til flight på fredag, men da med tilsvarende connecting flight lørdag. Dette går helt fint, men nesten rett etterpå ble connecting flight «kansellert» og flyttet tilbake på fredag, altså med avreise Lisboa før vi forlater miami og en umulig connection. Jeg ringte sas som sa tyvarr. Det verste er at når jeg søker opp fem bonusbilletter i sas *a -søket på lørdagen fra lis (den flighten som passer best) er det fem ledige seter på den tap flighten tilgjengelig. Jeg får altså booket direkte en vei på nett. Men sas sier fortsatt tyvarr, har prøvd agentrullett tre ganger og tilsvarende agentrullett to ganger hos tap, ingen hjelp å få. Det virker som de helst vil ha meg til å avbestille. Er det noen som har noen tips? Er dette egentlig lov?
Hvis billetten er i systemet så er det bare å møte på flyplassen, hvis de ikke rekker da å få deg frem i tide, så er det kompensasjon som venter.
Kontakt TAP skriftlig og be om omruting etter EC261. Hvis det ikke fører fram så må du klage til myndighetene i Portugal https://www.anac.pt/vPT/Passageiros...rumaqueixa/Paginas/Howtosubmitacomplaint.aspx
Har opplevd nesten akkurat det samme. Vi har fire billetter med TAP til MIA. Returen ble vi kastet av flyet LIS-OSL og satt på flyet dagen før, så nå skal vi fly fra MIA og LIS samtidig… Ekstra irriterende at flyet LIS-OSL fremdeles går. Jeg har egentlig aldri fått beskjed fra SAS om at det er endringer, men oppdaget det selv. Har snakket med snart ti agenter siden januar. Noen har vært velvillige og sågar sagt at de skal fikse det, men ingen har fått til noe. Ble anbefalt å sende e-post også, uten at de selvsagt kunne gjøre noe. Billettene står nå ikke billettert, så tror ikke jeg sjanser på å dra avgårde med dem slik de står. Når jeg kikker så finner jeg billetter fra LIS til mange ulike byer med TAP den dagen vi kommer hjem, men SAS finner ikke disse. Jeg booket sågar noen av disse når jeg satt på telefonen med en agent. Hun ble såpass overrasket at jeg ble satt på vent mens hun undersøkte. Hun synes det var pussig, kunne ikke forklare, og ba meg ringe tilbake senere. Jeg har prøvd å ringe TAP, men de nekter å snakke om billetter solgt av SAS. K
Jeg fant en snarvei hjem MIA-PTY-IST-BRU-OSL med fire ledige med Turkish, fant en agent som kunne booke det, så da har jeg gitt opp TAP hjem igjen. Ingen av TAP-billettene dukket opp igjen. K
Greit å vite, takk. Problemet med turkish for oss er at de aldri slipper mer enn fire Award billetter av gangen.
Ikke nødvendigvis, men alle har plass på outbound i C, så jeg har ikke lyst til å bestille på nytt, og jeg tviler på at SAS lar med splitte på vei hjemover når det er samme bestilling. Da tror jeg heller at jeg kansellerer siste leg av reisen, har allerede booket separat flight fra LIS til OSL dagen etter med poeng, så da kommer vi oss hjem, selv om det ble uforholdsmessig dyrt. Men det er vel en reél mulighet for at TAP tuller de til ytterligere med disse flightene i tiden fremover
Men du har altså rett til omruting hvis de tuller til flighten din. Du bør dokumentere at du eventuelt ikke har fått omruting etter kontakt med selskapet, og krev pengene refundert i etterkant.
Ja det burde jeg jo.Sendte dem en mail nå, så får jeg etterhvert svar. På telefon sist tok de jo den "billetten er booket av en tredjepart og vi kan ikke endre den", så regner med at jeg får dette tilbake nå også, men da har jeg dokumentert det. SAS kan jeg vel også kontakte, men de sender vel bare et standardsvar om at slike henvendelser ikke kan sendes på mail. Så for å dokumentere at de ikke ønsker å hjelpe meg så må jeg vel ta opp telefonsamtalen?