One APP to rule them all…?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Spielhaug, 19. jan 2023.

Tags:
  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Har noen jobbreiser fremover med mix av flyselskaper.
    Hva gjør folket, benytter dere SAS app til alt, eller har dere Lufthansa, Swiss, Austrian etc?
    Samme med OW, kan man egentlig legge inn alle reiser i en app, eller må man benytte flyselskapets egen. BA, Iberia, Qatar etc
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en reise til BER i romjula, booket som bonusreise gjennom SAS.
    Kom opp i appen til SAS, men jeg fikk ikke boardingkort i SAS-appen. Fikk beskjed om at jeg kunne sjekke inn, men det kom ikke noe boardingkort.
    Måtte derfor bruke LH sin på vei ned, og SN sin på vei hjem. LH ville ikke vise SN sine boardingkort, selv om det sto at det egentlig gikk.

    Så jeg har en hel haug med apper på telefonen, i tilfelle. Det er iallfall irriterende å stå på flyplassen og laste ned, registrere seg, og finne bookingen. Så greit å gjøre det før reisen. Det kan hende jeg var max uheldig da.
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det var en tråd om dette uten at jeg finner den igjen.

    Tror du stort sett må ha flyselskapenes egen app for digitale boardingpass/endre seter etc, med noen unntak.

    Men for å ha en generell oversikt over bookingene bruker jeg Checkmytrip (utviklet av Amadeus) - fungerer for mitt behov
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hva ønsker du å samle? Flightinfo som terminal, gater, forsinkelser osv eller boardingkort?

    Det kan hende @Lars J sikter til tråden om flight tracker.

    Jeg samler alle flightene mine i Flighty (App Store link). Det er den beste appen på markedet for info som flytype, gate, forsinkelser, bagasjebånd osv.
     
    Supersergei, Monkeycat and Lars J like this.
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ønsker egentlig bare å ha boardingkortet lett tilgjengelig, samt sjekke at feks EB-nr er lagt inn på forhånd. Samt oppdateringer i gjeldende app/boardingkort for delays etc
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Aha, såpass ja. Men har du egen bruker/login på alle appene/fordelsprogrammene, eller legger du inn enkeltbookinger, da?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har SAS, LH og BA. LH fordi SAS ikke takler alle andre selskaper. BA fordi jeg har en mangeårig historie med dem, men ja, de er ikke kompatible med IB så det så.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Du trenger ikke å ha bruker på de ulike fordelsprogrammene. Du skal vel uansett krediterer til EB, om det er en betalt billett? Du får opp reisene uansett med PNR og etternavn.

    Jeg har bruker hos ganske mange selskaper, men passer på at det står jeg skal kreditere til EB i profilen. Det hender jeg booker billetter med feks LH, så det er kjekt å ha login klart uansett.
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, enkeltbookinger får jeg opp via PNR og etternavn. Får man forresten flere valg i de spesifikke appene med login kontra kun PNR/navn?
     
  10. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bruker også Flighty. Har vurdert betalversjonen, men det er jo så hinsides dyrt... Noen som har prøvd og har erfaringer med det kontra gratisversjon?
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg laster alltid ned flyselskapet sin egen app når jeg skal fly andre enn SAS.
    Noen ganger er det nyttig, andre ganger gir det ingen verdi. Er litt av morroa med å fly :p
     
    Supersergei and Lars J like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg ikke sikker på.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt Pro siden start så jeg kan ikke si så mye om forskjellene. Appen funker stort sett svært bra, men noen flyselskap er kjipe med dataen sin. Flyr for eksempel deler absolutt ingen data med Flightys dataleverandør, men selv om SAS funker ganske bra har de fortsatt en vei å gå.
     
    Monkeycat liker dette

Del denne siden