One night in Bangkok

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 22. jan 2019.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Så er dagen endelig kommet. Unge lovende Holmen skal endelig ut på CT-tur igjen!

    Og, jeg skal endelig komme meg til den sagnomsuste First Class Terminal i Frankfurt, før Lufthansa tar meg videre. Mer om slike detaljer senere.

    Jeg skal bytte jobb snart, og tenkte at jeg burde kvitte meg med litt avspasering før den tid. Og hva er vel bedre enn å bruke en CT på en skikkelig ego-trip? Jeg satte meg derfor ned og brukte alle tilgjengelige søkemetoder for å finne den ultimate CT. Så dukket det plutselig opp et tips fra forumet, @jgroneng hadde funnet ANA F begge veier i slutten av januar!

    Jeg hev meg rundt, og booket ANA F begge veier til Tokyo. Men, så tenkte jeg at det hadde jo vært gøy med litt mer F? Jeg fikk dermed slengt på t/r BKK på slutten av turen, og hadde følgende rute booket:

    OSL-LHR / SK Plus (A320)
    LHR-HND / NH F (777-300ER)
    HND-BKK / TG F (747-400)
    One night in Bangkok
    BKK-HND / TG F (747-400)
    HND-LHR / NH F (777-300ER)
    LHR-OSL / SK GO (A320)

    map.gif


    Jeg var ganske fornøyd med 2xANA F og 2xThai F, og slo meg til ro med dette. Så gjenstod neste utfordring: Å faktisk få fri til å reise. Jeg hadde jo ikke spurt om dette på jobben ennå.
    Endelig avklaring kom faktisk i går, så det var på hengende håret.

    Ved en tilfeldighet gikk jeg inn på awardfares.com i helgen, og fant ut at LH hadde sluppet ett sete på LH716 FRA-HND. Jeg slapp alt jeg hadde i hendene, og hev meg rundt for å ringe SAS (siden CT-telefonen er stengt i helgene.)

    De kunne ikke hjelpe meg. Jeg ringte fire ganger, snakket med fire forskjellige agenter, men det var kun nei å få.

    På søndag var billetten borte igjen, og jeg ga opp håpet om LH F. Ruten jeg hadde var jo ganske så bra i utgangspunktet.

    Så sjekket jeg igjen på søndag kveld, og tro det eller ei, men nå var billetten tilbake! Og ikke nok med det, det var faktisk to seter.

    Jeg satte alarm på kl 0850, for å være først i køen på CT-telefonen. Tiden gikk ulidelig sakte, omtrent som å vente på de to siste minuttene på vaskemaskinen. Kl 0859 slo jeg nummeret, gikk gjennom alle beskjeder som kom, bare for å få beskjed om at de var stengt. Jeg var for tidlig ute.. Så jeg ringte på nytt, og kom gjennom med en gang. Samme damen som booket billettene mine første gangen, og dette gikk veldig greit. Helt til hun satte meg på vent for å ta betalt de 600 kr det skulle koste å gjøre endringen. Jeg satt på vent i over 10 minutter, og ble mer og mer stresset. (Jeg skulle på dette tidspunktet ha vært i et møte, men det fikk bare vente) Så kom det plutselig mail med bekreftelse, og varsel fra appen om at reiseruten var endret. Så kom damen tilbake på telefonen, og ønsket meg god tur. Jo, takk!

    Endelig rute blir altså slik:

    OSL-FRA / LH Biz (A320)
    FRA-HND / LH F (747-800)
    HND-BKK / TG F (747-400)
    One night in Bangkok
    BKK-HND / TG F (747-400)
    HND-LHR / NH F (777-300ER)
    LHR-OSL / SK Plus (A320)

    map (1).gif


    Dagen i dag startet fint, med en god natts søvn før en god første frokost. Pakkingen var unnagjort i går, så jeg var 100% klar.

    Helt til en gjøk fant ut at han skulle spasere litt i tunnelen mellom Majorstuen og Nationaltheatret. Det er dumt. For da slutter t-banen å kjøre, og jeg kommer meg ikke avgårde!! Vet han ikke at jeg skal ut og fly LH F, for f..?! Ringer kona, og hun er snill og kjører meg til toget.

    Ingen i kø på innsjekk, og til sammen ca 12 personer i alle køer i sikkerhetskontrollen. Prøvde meg først på SAS' Fast track, men det fungerte dårlig, da jeg skal fly Lufthansa. På vei bort til den andre Fast track'en ser jeg at det er 1 person i sikkerhetskontrollen for den gemene hop, så jeg går inn der. To minutter senere er jeg på vei mot gullstua.

    MVIMG_20190122_085647.jpg


    Min trofaste Mikke-sekk er med, som vanlig.
    Pakkingen var forøvrig mer komplisert enn vanlig, da alle overnattingene (bortsett fra én) er på fly. Alt ble sirlig lagt frem på sengen for å være sikker på at jeg hadde klær til alle dager, med riktig grad av varme. Avgang i 10 minus på OSL, 5 minus på FRA, 0 til 10 grader i Tokyo, og 32 grader i Bangkok.

    Frokost nr 2 er fortært, og nå går jeg mot D3.

    God tur til meg!
     
    TigerTravel, chrt, geddi and 62 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir bra og det skal bli moro å følge deg på tur! God tur! :)
     
    ArthurDent, Sunnfjordingen and holmen like this.
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,271
    Bonuspoeng:
    113
    God tur - enjoy ! :)
     
    ArthurDent and holmen like this.
  4. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    God tur - denne blir gøy å følge!
     
    ArthurDent and holmen like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,680
    Bonuspoeng:
    293
    Bra start!
    Gleder meg til fortsettelsen
     
    ArthurDent and holmen like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Første flight, LH859 OSL-FRA, gate D3, sete 2F
    Når jeg kommer meg til gate kl 0930, så ser det ut til at boarding er i gang, og allerede ferdig. Det viser seg at det er fordi det er under 40 personer ombord.
    Det er 7 rader Biz, og 14 personer på disse radene. En av dem er Espen Barth Eide. Bak gardinen er det kanskje 20 personer.
    Avgang noen minutter forsinket, og så avgårde til deicing.
    Denne tiden blir tatt igjen med stort monn, og vi lander 20 minutter før tiden i Frankfurt. Og det er bra, siden jeg skal meske meg i FCT!

    Det er god plass på styrbord side av rad 2, jeg har en treseter for meg selv. (På EF i går var 2D blokkert, pleier de å gjøre det i biz på LH?)
    MVIMG_20190122_095130.jpg

    Jeg er stor fan av Recaro(?)-setene som også finnes hos SAS, for jeg kan henge Kindle'en som på bildet, og slipper å bli sliten i puselankene av å holde boken. Jeg kan også lese mens jeg spiser, svært praktisk!

    Forøvrig så leser jeg "Hillbilly Elegy" av J.D. Vance. Anbefales, om man er interessert i hvordan livet er i USA for de som ikke er blant de heldigste.

    Frokost nr 3:
    MVIMG_20190122_101602.jpg

    Riktig så delikat! Og ikke for mye, som jo er viktig når jeg skal spise litt mer etterhvert..

    Det store spenningsmomentet nå, var jo om det skulle bli bussgate eller ikke..
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    MVIMG_20190122_115453.jpg

    Jada!
    Min hyggelige sjåfør ville vite alt om Norge på den 5 minutter lange kjøreturen vi hadde. Så ble jeg sluppet av ved utgang A, og jeg måtte gå (på mine egne ben...!!!) til FCT.
    MVIMG_20190122_121930.jpg
    MVIMG_20190122_121953.jpg
    MVIMG_20190122_122008.jpg
    MVIMG_20190122_125521.jpg

    Nå skal jeg se om det er noe gøy å finne på her..
     
    TigerTravel, Xflipper, geddi and 45 others like this.
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    God tur :)
     
    ArthurDent and holmen like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Mmmmmmiiiiissssssuuuuunnnnneeeeelllliiiiigggggggggg JA, men ser fram til en fantastisk reise med dem Herr @holmen. GOD TURRRRRRRRRRRR;););)
     
    ArthurDent and holmen like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Litt mat må man ha.
    Først litt champagne
    MVIMG_20190122_140537.jpg

    Så en wienerschnitzel
    MVIMG_20190122_141137.jpg

    Og litt kake til kaffen
    MVIMG_20190122_142740.jpg

    Så en liten runde i baren for å finne noe å drikke. Og gummibjørner. Sortert på farge..
    IMG_20190122_145116.jpg
    MVIMG_20190122_144214.jpg

    Og en sigg til neste glass med champagne. Baren i røykerommet er ikke så halvgæren, den heller.
    MVIMG_20190122_144407.jpg

    Har booket badekar, så nå drikker jeg champagne og venter.
     
    TigerTravel, Xflipper, geddi and 39 others like this.
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,465
    Bonuspoeng:
    183
    ArthurDent and holmen like this.
  11. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Gleder meg til å følge deg! God tur!
     
    ArthurDent and holmen like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    En liten oppdatering:
    Damen med badekarene glemte meg. Eller, hun sa at hun ikke klarte å finne meg. Jeg er jo som kjent veldig vanskelig å kjenne igjen, så jeg glir lett inn blant tyske menn på 57 år.
    Så det ble bare en dusj. Men det var forsåvidt digg det og.

    I tillegg så er flyet halvannen time forsinket, så da sitter jeg her da. Og drikker Ruinart. :)
     
    Kristian, drsyk, ArthurDent and 8 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Nå sitter jeg i en Vito og venter på boarding. De var litt ivrige med å få oss ut, tydeligvis. En hyggelig tysk mann på 57, og to japanere.

    Jeg har sagt noe i et tidligere reisebrev som jeg gjerne vil sitere meg selv på:

     
    Upsaker, Chrisbgg, Kristian and 16 others like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    På plass!
    IMG_20190122_192119.jpg
     
    TigerTravel, Xflipper, geddi and 29 others like this.
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt de var fra en annen planet, faktisk fra et annet solsystem. Men de er ganske artige også:p

    Snakker vi 1K nå?
     
    Kvalvaag, ArthurDent and holmen like this.
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    :eek:

    Har ikke alle tyske forretningsmenn full sleeves ?

    :D:D:D


    God tur videre!
     
  17. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er fantastisk herlig eksempel på overtruffen dedikasjon til å få til mest mulig på gitt tid.
     
    ArthurDent and holmen like this.
  18. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Flott start, og dette ser ut til å bli en fin tur å følge med på. Riktig god tur :)
     
    ArthurDent and holmen like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Dæven, nå fikk jeg lyst på egotrip og :cool:
     
    ArthurDent and holmen like this.
  20. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Følern, men får nøye meg med en tur til Helsinki & Tallinn samt en tur til Kent i slutten av Mars. Men ingenting av de flyreisene kan sammenlignes med denne turen her.

    Blir litt misunnelig for en som oftest flyr økonomi
     
    ArthurDent, holmen and RoadKing like this.

Del denne siden