Onsdag er reisedag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bombusfervidus, 10. juli 2024.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,150
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen hilsen fra en brennende Tashkent. Siste dag i Tashkent og Usbekistan. Etter fem dager i dette meget hyggelige og trygge landet, er det på tide å reise til neste stopp, Bishkek. Dagens frokost, og sannsynligvis siste måltid i Usbekistan denne gangen, inntas på en plov-restaurant. Plov kan anbefales på det sterkeste der man reiser til land og regioner som serverer den.

IMG_9579.jpeg

Calling, Earl, Wiolenze and 17 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,066
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sommerbyen på solkysten
    Godt det er helg IMG_5621.jpeg

Calling, Earl, Wiolenze and 13 others like this.
  3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,879
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Regn og fint vær for indretjeneste. Mao ryddedag.

Og så mye mer er det egentlig ikke å si om denne ukes onsdag. Livet må ha noen vanlige og uspennende dager også.

Ha en fin dag, og god plov til de som kan få det til frokost!

Calling, Earl, Sonictravel and 11 others like this.
  4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,897
    Bonuspoeng:
    183
    Man får en veldig god Plov i Oslo også, på restauranten Registan. I tillegg får man også Laghman-nudler der. Laghman-nudler er en av mine favorittretter fra Sentral-Asia. Anbefales om du ikke har prøvd det til nå.

Calling, Sonictravel, EndreD and 9 others like this.
  5. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,527
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Stavanger.
    Her står himmelens sluser på vid gap og det bøtter ned. Så da blir det innedag med indretjeneste og kanskje litt jobb, om jeg gidder da.
    Ha en bedre onsdag :)

IMG_2964.jpeg

Calling, Earl, Sonictravel and 11 others like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Tilbake til hverdagen, med klesvask og hjemmekontor. Ute blir bilen vasket uten at jeg trenger å gjøre noe som helst. :D

Oppdaget plutselig at jeg har fått grunnpoeng fra Conscious traveler.. SAS har rettet opp i et eller annet? Og gitt meg flere steg enn jeg skulle ha. Har blant annet fått to ganger for samme flight. Jeg har ventet med de to siste stegene for å sikre meg poengene i riktig periode, som starter 1/8...... :eek:
    Nå må jeg faktisk klage på at jeg har fått flere steg enn jeg skal ha. :mad:

Jaja. Når må jeg jo ha å gjøre på dager som dette.

Må sende inn EU-krav for gårsdagens rundtur på FRA også.

Ha en fin en!

Calling, Earl, Wiolenze and 11 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,449
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret!

Meldte meg som frivillig på Pstereo festivalen fordi jeg har lyst å få med meg noe av musikken men uten å måtte punge ut en del høvdinger. Jeg betaler nå ved å skjenke vin en dag og har fri med gratis tilgang den andre dagen (som jeg mener har best program). Dette blir bra. :)
    Ellers avspaserer jeg på fredagen, så ferie blir det etter ca 15 arbeidstimer. Blir godt med litt fri!

Ha en herlig onsdag :)

Calling, Earl, Sonictravel and 10 others like this.
  8. holmen

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket hva som var greia. I hadde to flyvninger hvor jeg ikke fikk stegene automatisk, så jeg sendte inn en henvendelse for å få dem registrert. I går rettet de tydeligvis opp i steg som manglet, og da fikk jeg ekstra steg for disse flyvningene.
    Spent på om de går med på å trekke dem tilbake.

Sonictravel and Flymunda like this.
  9. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,316
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra elvebyen!

Madammen er i uke to på hytta med familien mens jeg gjør den siste jobbinspurten før ferien. Når man har vært gift i over 25 år blir det å være alene hjemme en aldri så liten oase i hverdagen, eller miniferie før ferien om du vil. Koser meg glugg i all min ensomhet :D

Og så er det bare en liten uke til avreise med Thai F for tre uker på Bali. Livet kunne nesten ikke vært bedre.

Calling, Earl, Sonictravel and 8 others like this.
  10. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,712
    Bonuspoeng:
    113
    akkurat samme skjedd her..... :-( har sendt klage til til diamant mailen, men forventer ikke at få rettet opp :-(

Arvid1410 and Ololsen like this.
  11. holmen

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke så stor forventninger jeg heller. Men må iallfall prøve.

Arvid1410 liker dette
  12. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Morgen fra gullstua på OSL (straks touchdown CDG). Flyr i dag SAS plus, men er EBS.

Ante ugler i mosen da jeg gikk inn på lounge og fikk mulighet til å ta med ekstra gjester som EBG/EBD medlem. Scannet meg rett inn på gullstua med samme valgalternativ. Merkelig?

Har flere opplevd dette med EBS og sas plus kombinert?

Calling, Earl, Wiolenze and 5 others like this.
  13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,299
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå eit heimekontor i Sunnfjord. Overskya ute, og god stemning inne. Berre 10 dagar att til huslyen landar i Split og skal ha sommarferie, men eg gler meg like mykje til hausten og vinterens reiser til fjerne himmelstrok i dei eleverte klassar. No gjenstår det berre å bestemme seg for kvar novemberturen skal gå (ut frå TPE).

I følge nettavisene skal det regne på austlandet i dag. Jaja.

Er det ikkje vanleg at EBS har tilgang til gulloungen om sommaren? Mogleg det berre gjeld den vanlige loungen. Det vil vel uansett ikkje vere den fyrste gongen SAS har tull med EDB'en. Eg har ei hypotese om at "Dennis på SAS" har blitt omplassert dit.

Last edited: 10. juli 2024
    Calling, Earl, Berlioz and 4 others like this.
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,575
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Helgeland. Her skal det ikke reises en meter! Har det som plommen i egget allerede, strålende sol og litt vind til å holde utyskene borte (insektene, ikke de fra bavaria. De fisker uansett…)
    Eller kanskje man skal ta en båttur? Det beste med ferie er å ikke ha noen planer.
    Ha en planfri dag!
    IMG_7128.jpeg

Calling, Earl, EndreD and 10 others like this.
  15. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,241
    Bonuspoeng:
    183
    Bon Dia fra Bonaire!

IMG_0450.jpeg

Pelle Pelikan er på plass og dagen kan starte. Varmer opp med kaffe på balkongen.

Våknet av kraftig regnvær i natt, men været ser lovende ut nå, stor takk til meterologen som har arrangert for at den slags skjer på beleilig tidspunkt.

Dykkesjappa åpner åtte, dvs om en halvtime, da skal jeg plukke opp et par tanker nitrox, vrakdykk på skuta Hilma Hooker står på programmet så da er det kjekt med litt ekstra bunntid. Ha en super dag!

16. Ololsen

Ololsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,369
    Bonuspoeng:
    93
    God dag fra Vigra. Propell i dag til Bartebyen!
    image.jpg

17. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hodepine.....

Litt usikker på om det kommer av for mye eller lite kaffe.

Eller noe helt annet. Til ikke å være sportsintresert ble jeg veldig glad for Spania i går ;)

Selv passet det meg fint å få dobbel uttelling på små kjøp av grønn samvittighet. Da ordnet 5k poeng seg selv, og gullkortet og et klipp til på Life time stigen er ordnet.

Så får vi håpe at den generøse utdelingen av grønnvask holder seg til over nyttår og ny gulloptjening for min del.

18. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,006
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra MBT, null reising i dag men har ruslet 10km i skogen med skikkelig bergensvær så alt var gjennomvått når vi kom hjem.

Ser ut for at det blir en liten reise i morgen, satser på å være hjemme til helga

19. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,141
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Gardermoen.
    Greit med plass i OSL loungen, men masse folk i terminalen som forventet nå i fellesferien.
    Forlater snart regnet med BA767, ikke sikkert det er helt stabilt sommervær på andre siden av Nordsjøen heller, men værmeldingen ser ikke altfor ille ut for noen dager på tur!

Nyt lillelørdag folkens :)

20. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,433
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde det ikke stått onsdag i overskriften så hadde jeg ikke visst hvilken dag det var. Er på 10 dagen på Paros med avkommet. Senior kom her om dagen og. Avreise med Aegean på fredag etter totalt 12 dager her
    Har ikke gjort noe annet enn å bade og slikke sol. Eller, det har blitt et par rolige benstrekke, men det er det
    LIvet er godt i Syden

Earl, Eddie47, Spielhaug and 7 others like this.

Del denne siden