Det er noen tradisjoner som markerer overgangen til en ny årstid. Som at kjøring av unger til fotball og andre aktiviteter starter igjen. Eller for meg som har levd i borettslag i en "evighet", dugnad..... I dag er det opphavets plikt som skal ytes. Tipper det blir litt klipping av hekk utenfor og raking av noen kvadratmeter plen. Ikke så veldig flyaktig med andre ord. Så hvem er på tur eller skal på tur eller skal bare til Bergen eller noe annet hverdagslig?
God morgen fra OSL Lounge innenlands. Greit å få brukt opp noen av de mange klippene som vanligvis blir ubrukt, men det er vel noen høydare utover det. Gode Bollo og Spisolini-stoler, det skal de ha. Ha en solid en!
God morgen fra Sølvbyen. Med enebolig slipper man heldigvis dugnader! Og vi skal på tur, men ikke i dag. Bonustur til HEL. For sikkerhets skyld bestilte vi utreise to dager etter hverandre. Ikke pga feil, men pga planendring etterå ha "tenkt" en halv dag. Sletting av den vi ikke ville ha innen 24 timer ble krevende, og lyktes først for 30 min siden etter samtale med en hyggelig svenske. Som også kunne bekrefte at det hadde vært mye datatrøbbel i det siste. Ha en problemfri onsdag!
Vel.. Jeg synes det er sammenhengende dugnad hele året jeg. Hei og hopp fra hovedstaden. Et møte her før turen går til kontoret. Dessverre går det ikke fly på den strekningen, så det blir buss. Solen skinner, så kanskje det blir utelunsj i dag? Venter på at Hotels.com skal opp på 10,9% Trumf igjen, så jeg får bestilt noen hoteller. Det er lenge til turene, men det er fint med alt som er gjort! Kan jo se om jeg finner ut hva jeg vil booke, det kan man jo gjøre uten forhøyet Trumf. Ha en fin en!
Nå har drømmen om enebolig aldri ligget nært mitt hjerte. Så selv om jeg en sjelden gang kan irriteres av naboer, setter jeg feks pris på å rake en gang eller to i året, mot at snøen mellom garasje, inngangsdør og sykkelvei er måket før kl 07. Hver dag det trengs hele vinteren.
God morgen fra Kolbotn. Her blir det noen (ineffektive) timer på hjemmekontoret før man setter kursen mot OSL og deretter AAL via CPH for siste gang i denne omgang, etter å reist denne ruta ukentlig etter ferien (altså alle andre sin ferie og ikke min, som kommer først om halvannen uke). Hjem igjen i morgen kveld, så bare en snartur denne gangen. Tiltredes... Ha en strålende en!
Morn! Fikk varsel fra AF at DPS-PVG-AMS er ledig, med MU. Er det noen som har klart å bestille bonustur i C med China Eastern Airlines? Vet at det var mye problemer med ghost tickets osv. Denne var synlig på SAS partnersøk, siden vi allerede har en retur med Garuda, fra Jakarta, turte ikke jeg å ta en prøvebestilling og muligens sitte igjen med to returer. Jaja, en del møter først, så kan jeg ringe SAS og se om de får til noe uten å ødelegge det jeg allerede har. Angående boglede... flyttet fra enebolig til blokk og digger det! Når mine kolleger uffer seg litt at de må skynde seg å male når det er oppholdsvær en sjelden dag, eller at de må ut og klippe plen, da tenker jeg ja, dette slipper jeg nå og det er deilig! Også deilig å kunne sykle til overalt der ting jeg har lyst å få med meg skjer. Ha en fin dag!
God formiddag fra Porsgrunn. Fri i dag- må ta en tur på polet å kjøpe en kasse jåleøl til en kompis. Fikk underkjent bilen på EU kontroll- må ha nytt hjullager venstre foran + bytte skiver og bremseklosser på begge sider bak. + smøre opp noe greier rundt bremsepedal? Spurte om hva det ville koste å fikse- 10.000-15.000 kr var svaret. Da kan du jo banne på at det havner på 16-18k.. Ringte mekkekompis- han bestilte delene på thansen. 3200,- Vi fikser det hjemme i garasjen min sier han..
Det er forlokkende ja. (Skal nevnes at naboen brøyter frem til døren hos oss, så det slipper jeg heldigvis)
Angående boglede, enebolig, dugnad og slikt. Kommentaren var opprinnelig ment at her må man gjøre alt sjæl, ingen å dele med. Og forskjellige folk trives med forskjellige boformer. Når jeg blir ordentlig gammel blir det nok blokk på meg også. Kanskje.
God morgen fra kontoret i Sandefjord! Det som er sikkert er at noen andre står for vedlikehold av kontoret (med varierede hell). Har bare måkt meg frem til døren en gang.. De siste detaljene for Sør-Afrika turen låses i disse dager. Flere restauranter er booket, Robben Island tur er booket, Table Mountain guided tur er (nesten) booket. Avreise 17/9 ... Ha en fin lille lørdag!
God morgen fra sofaen. Ble årets andre sykedag i dag, etter en blytung dag på jobb i går. Har fått bestilt tur til Manchester, og tog derfra til Birmingham for å se Viking spille Champions League-kamp mot Aston Villa. Fikk kjøpt SVG-CPH-MAN for 22.000 poeng i biz, og samme ordning på returen. Valgte det fremfor å kjøpe bonusbillettene med FP - med EBD renner det inn såpass med både nivå- og bonuspoeng at det svarte seg å gå for ordinær billett denne gangen. Styreleder i eget borettslag og borettslaget som ligger ved siden av - gjør nok dugnadsarbeid tilsvarende 4-5 eneboliger i året. Flytter til enebolig i september og ser frem til mye mindre arbeid for egen del.
God formiddag fra borte-kontoret. Det ser ut som det blir en slags dugnadsdag her også. SAS og Air France må kontaktes i forbindelse med kansellert hjemreise fra SXM
Glemte å ta nytt bilde av hotellutsikten i dag. Men ut fra vinduet kunne jeg se butikken Fru Lyng, og det minnet meg på en dag i det herrens år 2000 (eller 2001?), hvor jeg var på Fru Lyng sammen med Tore André Flo for å kjøpe dyner til barna hans. Han hadde fått beskjed av kona at de hadde de beste dynene, og de dynene som ble solgt i England (eller hvor han nå spilte fotball på den tiden) hadde bare dårlig dyner, som ikke var bra nok for barna deres.
God formidag fra Oslo, Akkurat ferdig med dagens bookingoppgave, riktignok ikke reise men konsert. Så da blir det Fontaines D.C. i Spektrum i begynnelsen av november, kjekt å ha noe å se frem mot utover høsten
God morgen fra CPH klar for avgang på SK949 til YYZ. Hadde 2A før alle setereservasjoner ble slettet i sommer, endt opp på 4A i behørig avstand fra 1D som jeg antar @Eddie47 har reservert om 2 dager Kan advare om ytterste gate E136 og boarding start 8min før oppsatt. Glemte at SAS ikke deler ut slipperser så tok heller ingen med, 2 år siden siste tur med SK longhaul
Morn fra vest! Årets CT i boks, så da kan/må høstjakten begynne. Har så sinnsykt mye tid til overs, så må spe på med litt vedlikeholdsjobbing på hytta også Men da får man også gleden med følelsen av en velfortjent pils på terrassen. Ha en berikende dag!