God onsdagsformidag. Som et lyn fra blå himmel fikk jeg akkurat beskjed om at jeg fremover har seks og ikke fem uker ferie i året, og det kan en jo like svært godt!
På denne turen er nok flaskeform vel så viktig som annet...både på bakke og i luft...neppe bil til og fra OSL
De boblene er vel ok, men pretzel på FRA, kan du få gratis av meg, for noe tørre, ufordøyelige salta greier, klarer de virkelig ikke å finne noe annet snadder på LH lounge? Selv med Covid som snart er borte vekk i Europa?
Akkurat brezels er jo ikke en gourmetopplevelse i utgangspunktet, så når de i tillegg har ligget en stund og blitt «gode» og tørre, er de ikke best reklame for germansk kokekunst, nei. Idag var jeg heldig, kom en fersk levering just in time, så den funket godt til suppen. Og vinen…
Da ble diamond-tur bestilt TRD-CPH-LAX - Fredag 19 Nov (SAS Smart Plus) LAX-CPH-OSL-TRD - Søndag 21 Nov (SAS Smart Plus)
God ettermiddag fra Bodrum. Turen hit i går gikk ganske smertefritt, men bød ikke på de store opplevelsene. Sjekk av vaksine- og vanlig pass da vi gikk av flyet i MUC. Veldig trist lounge ved G24, både mat, drikke og lokale. Buss til terminal 1, gå en evighet, ny passkontroll, full sjekk av alt ved gate. Alt digitalt, gikk bra selv om det tok litt tid. Fin tur til IST med mye turbulens under serveringen. Passkontroll på IST ved domestic transfer. Helt utrolig trist innenlandslounge i Istanbul som får SAS’ Café-lounge til å virke som paradis. Gammelt A321 videre med 3-3 i biz. Bussgate, men egen buss for business. Derav navnet, kanskje. Uansett, det var verdt det. De har corona her og.
Middelmådig onsdag, da det tikket inn kansellering av nok en leg med ANA First i januar. Begynner å bli ganske amputert denne såkalte First-turen, men Bolaget vil jo ikke gi tilbake poengene jeg har brukt så jeg må vel prøve å finne en løsning. Får satse på engelskspråklig assistanse i kveld.
God ettermiddag. Her er høstferie over og det er hjemreise fra Roma med swiss. Italienerne håndhever bruk av munnbind veldig strengt - det er vel bra Greit at Eu har laget skjemaer for covid som må fylles ut ved reise (Italia har eget)Samtidig har enkelte land egne skjemaer. Mellomlanding i Sveits medførte også at du måtte vise dokumentasjon på utfylt eget skjema for Sveits ved innsjekk i Roma. Litt rart at de krever det når det kun er transitt. Håper virkelig en får en reiseverden i år 2022 som gjør at du nærmest kan reise hvor som helst med bare den rød boken, slik at en slipper å fylle ut «6 skjermbilder»med info Håper å kunne besøke Japan i vinterferien men må samtidig si jeg er skeptisk til å sitte så mange timer med munnbind. God onsdag.
Ok, flyvningene er ikke helt som i de gode, gamle dager. Istedenfor Dom P. (evt Singapore Sling) og porselensskål med varmede nøtter etter take-off er det dette. Har heller ikke stor tro på at det blir delt ut pysjamas. Men hey, dette er uhorvelig mye bedre enn ingen flyturer i det hele tatt!
God ettermiddag fra den Arktiske hovedstaden! Idag er det overskyet og det blåser litt ute og ikveld skal jeg sende speiderne på orientering inne på Fastlandet. Ellers er det ikke mye å melde om her: T2 - Hønefoss for helgen. T30 - Stavanger/Jørpeland T50 - Tours, Frankrike Så ha en flott Onsdag alle sammen
Blandt annet ved å har vært ansatt i COOP i mer enn 30 år (hvis jeg ikke husker feil), da får man en uke ekstra. Vet ikke om det gjelder i butikkene, men det er ihvertfall sånn for de som jobber på lagerene.
a) Starte i et firma som har en ekstra ferieuke i arbeidsavtalen eller b) Bli 60 år Dersom man har punkt a. i orden når man oppfyller punkt b. får man 7 ferieuker.
NH 204 12. januar FRA-HND NH 223 20. januar HND-FRA Sistnevnte ble kansellert for en stund siden, og jeg rakk akkurat å få den booket om via BRU før .dk-mailen ble stengt for oss fjellaber. Da i C, nødvendigvis. Nå hviler F-håpet på NH 105 og NH 108... hvis jeg i det hele tatt kommer meg til Tokyo for å få tatt dem.
God ettermiddag fra hjemmekontoret. Svar på coronatest tikket nettopp inn, og for 48 gang var den negativ. Bil til roadtrip'en om 9 dager er booket, det er i utgangspunktet en BMW 540 eller lignende, så får vi se hva jeg gjør på flyplassen.
Er på rett sted til rett tid, og har en arbeidsgiver som tenker at også ferie/fritid er et konkurransefortrinn