God onsdags morgen fra SK4105! Forrige uke reiste jeg fra sol i Oslo til regn i Bodø og denne uken reiser jeg fra sol i Bodø til regn i Oslo. Fine grejjer. Nå skal de siste feriedagene nytes! Ha en finfin dag!
God morgen fra en lett fuktig hjemmeterrasse. Det serveres kaffe, og snart blir det havregrøt a la eks-forloveden. Som post #1 tydelig viser: Vær er vær, både her og der. Det forsvinner ikke, det bare kommer. Hele tiden. Yrs langtidsvarsel for Aust-finnmark sjekkes nå alt for ofte. Bortkastet, selvfølgelig. Været der snur på femøringen. Men den indre reiseplanleggeren er umulig å slå av. Kjent IF-lidelse vil jeg tro. Ha en (på alle måter) frisk dag!
God morgen, på det som visstnok blir den siste soldagen på en stund. Må si at etter 32 grader i går så er det egentlig helt greit Ja, ja det var ikke verre en at man fikk vandret ned til vaksinestasjonen for et lite stikk. Så var det bare å vente TRE MÅNEDER på neste da Det er hardt å være "ung"!
God morgen fra Viken. Hvor har det blitt av gleden med å bestille fly reise og hotell opphold, finne award flights og flotte suiter? Nå er det bare en tanke som ulmer, blir det rødt? Blir det hotell karantene? Ja ja, blir vel bedre i 2022. EBD fordufter vel med ny periode CPH transitt connetion er vel rødt? Ha en Delta fri dag.
God morgen fra nesten OSL. Jeg skal snart reise nesten motsatt av @mathiasfe, OSL-LKN. Vet ikke helt hva jeg tenkte da jeg booket 2,5 time i propellfly, men jeg har ladet støykansellerende headset. Nå håper jeg bare ikke det er helt kaos inne i terminalen.
God morgen fra Porsgrunn. Fikk hentet fire Montaubret Vintage 2012 på polet i går, en liten glede i hverdagen. Ser på kommunens hjemmesider at det ikke er mulig å få fremskyndet stikk nummer to. Har time 17 sept, og avreise Maldivene 20 sept. Etter hva jeg har lest, krever Maldivene at turister må være fullvaksinert minst tre uker før ankomst så vettafaen jeg Avbestilt back-up turen til Kreta ( rødt) og bestilte 5-dagerstur til Roma (grønt) isteden. I tillegg slenger vi på en 4-dagers tur til Svolvær hvis Maldivene går fløyten.. Godt SAS har greie avbestillingsregler i bonusprogrammet. Ha en planlagt onsdag
God morgen fra Ytre Østfold. Benyttet gårsdagens regn til å reise hjem en tur, og fylle skapene med tørt og vått. Det varslede regner holdt seg stort sett unna her vi er, men det ble vannet nok til at gressklipperen er sendt ut på oppdrag i morgentimene. Regnkartet på yr er artig, der ser vi at regner passerer på alle kanter, mens her hos oss er det stort sett oppholdsvær. Endret en reise til Island, så alle er fullvaksinerte i god tid før avreise. Testing er greit, karantene not so much. Slengte inn en booking til LA neste år også, noe må jo poengene brukes til. Det gjenstår å se hvor vi går reist i 2021, men håper fortsatt på diverse eskapader i de eleverte klasser. Krysser fingrene. Nyt dagen!
God morgen fra beste (?) vestkant i Oslo. Rolig dag på planen i dag. Greit etter flere dager på rappen med 12-15km gåing per dag. Var en tur på sumo i går, likte meg der og en av de veldig få retter som ikke har allergener jeg reagerer på var meget velsmakende Fruen var også veldig fornøyd med valget sitt. I morgen blir det hjemreise, helt OK, for vi er ‘mette’ på inntrykk. Gleder meg også til å sove uten alarm på, frokosten hjemme stenger aldri…
Selv når det er mørkerødt så unngår man vel karantene eller testing dersom man er fullvaksinert? myndighetene skriver: Er du fullvaksinert eller har gjennomgått covid-19 de siste seks månedene, og kan dokumentere det med et gyldig norsk eller europeisk koronasertifikat med QR-kode? Da kan du reise inn til Norge, du er unntatt innreisekarantene og trenger ikke å ha med attest på negativ test, fylle ut innreiseregistreringsskjema eller ta test på grensen. Dette gjelder uavhengig av hvilket land du kommer fra.
God føremiddag frå Aust-Finnmark! Ingen reiseplaner har dukka opp, neste flytur er enn så lenge i desember, då til trivelege Trøndelag. Det er ikkje det verste, men det hadde vore kjekt å reist litt lenger. Kanskje eg må ta hurtigbåten til Nordmøre? Vel, i dag er eg eit stikk nærmare å kunne reisa litt meir fritt, så det går seg sikkert til etter kvart Ha ein fin-fin onsdag, gode medforumistar!
God dag frender. Det må sies å være klamt, så klamt at man nesten burde planlagt bedre og hatt med skift. Savn etter kampanjer, jag og ikke minst reiser vokser raskere enn lavtrykkene som bygger opp rundt hovedstaden. Har en booking til PVG, som jo nesten garantert ikke blir gjennomført, lite som tyder på åpning der med det første. Så eneste planlagte, og antatte gjennomførbare tur pt er CUN i desember, da er man også fullvaksinert, så sant det ikke kommer flere utsettelser.
Da ønsker jeg en god onsdag fra SAS Loungen i Stockholm Arlanda. Første gang jeg er i gullstua. Ikke folk her... Men én liten istid hadde vært fint... Jeg er min egen foss... Spent på OSL. Fullvaksinert siden I går.
God formiddag fra Romsdalen Delta meg her og delta meg der! Måtte siste stikk komme raskere enn planlagt så en får litt frihet! Reisefeberen er kommet opp til et kritisk nivå etter to sommerferier uten en reise i noen slags klasse. Håpet var jo at vi skulle fått frihet til å reise under pappapermisjon, men madammen er jo så ung at hun ikke har fått første stikk enda. Neste år, DA blir det Mer jobb på planen i dag, kun avbrutt av kaffe og litt IF! Ha en deltafri lillelørdag!
Støykanselert Bose QC35 måtte jeg trykke mot hodet nå siden den tok alle vibrasjoner fra Dashen til BGO. Ikke å få en forståelig lyd ellers
Er det mørkerødt, blir det hotell karantene hvis det ikke har gått bort i fra den til hjemme karatene i minst 3 døgn, til neg. test svar foreligger, her i huset har vi alltid fulgt min arbeids tid. Dvs. Avreise fredager hjem søndager, lite aktuelt nå. Så long haul høst ferie er vel skrinlagt, og det ser ikke lyst ut slik ståa er nå for Asia. LHR safari går i vasken, ARN består enda, alle touchdown i CPH transitt da har du teknisk sett vært i Danmark som er rødt. Er så mange ulike regler at alt går i surr. Kona har hjemme kontor, det har ikke jeg
Ifølge det jeg siterte (herfra https://www.helsenorge.no/koronavirus/reise/#hva-gjelder-for-deg) så ‘trumper’ fullvaksinering karantene om jeg skjønner det riktig. Men reglene endrer seg jo hele tiden…
Det stemmer fullvaksinerte trenger ingen karantene fra noe sted i verden, pr nå. https://www.helsedirektoratet.no/ve...iviser-hvilke-karanteneregler-gjelder-for-deg
Seriøst? Var ikke oppdatert der! En takker og bukker kjære IF`re Dette er jo litt pussig? Om du kommer ifra et Delta infisert land, f.eks. India: Kan da ikke dette være gyldig? Bare spør da logikken ikke helt går opp i mitt hode??? Når du har et verifiserbart koronasertifikat, slipper du også krav om attest på negativ test, fylle ut skjema for innreiseregistrering og test på grensen.
Er jo flere ting som ikke går opp i mitt hode, men regner med de som vet og kan, gir de instruksene som er best. Glad det ikke er min oppgave å ta disse valgene som myndigheter og fageksperise må gjøre.
God middag fra 1D på LH1651 fra OTP til MUC der vi skal slappe av i loungen et par timer før LH2456 tar oss videre til OSL. En uke i Bucuresti og Contanta har gjort godt, det må sies, og jentene har storkost seg. Hilton Athene Palace leverte virkelig varene i Bucuresti mens Ramada i Constanta ikke var noe særlig. Kanskje jeg begynner å bli en smule bortskjemt? Forøvrig foregikk det merkelige ting på Hilton. Jul i juli liksom? Og Jean Claude van Dam observert snikende i korridorene. Jaja, sto noen kameraer her og der også.