Oppgradering av *A Bonusflygninger gjennom SAS.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tom_gunnar, 22. okt 2023.

1. tom_gunnar

tom_gunnar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann.

Har booka *A bonusflygning gjennom SAS. Bangkok til Oslo via Istanbul.
    Thai Airways fra Bangkok til Istanbul og Turkish videre til Oslo.
    Booka via SAS nettsiden og det er økonomi klasse X på begge legg.
    Står så videre at det er mulig å søke oppgradering, men når man kommer inn på søkefeltet står det at dette kun er tilgjengelig for klasse B og Y.

Betyr dette at det ikke er mulig å oppgadere bonusbilletter, eller gjelder dette kun for pengebetalte vanlige flybilletter der man ønsker å oppgadere med poeng?

For jeg så etter at jeg bestilte at man kunne ringe SAS for å booke first class, men så langt jeg ser er ikke det et alternativ på Thai og Turkish på disse flygningene.
    Første gang jeg booker bonus fra *A, så noe ukjent på dette feltet, så tar veldig gjerne imot noen innspill, tusen takk. :)

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Kun dyre billetter som lot seg oppgradere, den gang dette virket og man faktisk fant en billettkombo som funket.
    I praksis var det billigere å kjøpe billett til den klassen du ønsket oppgradering til direkte.

Wiolenze liker dette
  3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,287
    Bonuspoeng:
    183
    Du må heller søke om det blir ledige bonusbilettar i I klasse og heller ringe SAS for og booke om. Oppgradering går ikkje med klasse X.
    Har fått til eingong og oppgradert frå øko til biz med TG på kjøpe bilett.

trygveat liker dette
  4. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,206
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat nå er oppgraderinger med Star Alliance gjennom SAS ikke mulig uansett, grunnet teknisk trøbbel.

Men reglene er ganske klare: Bonusbilletter kan ikke oppgraderes på forhånd, verken med poeng eller penger. Eneste sjanse er å oppgradere med penger ved innsjekk som jeg har hørt fra flere at er mulig.

Kjøpte, vanlige billetter i riktige bookingklasser (steindyre), kan oppgraderes for poeng, men i praksis gjelder det veldig få billetter.

5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det går og oppgradere med SAS via bud. Det går også stort sett å oppgradere med f.eks LH via bud på LH sin bid side. Men det går ikke via den sida som nevnt her.

6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flydde i sommer fra BKK til LHR med TG i Y på bonus billett og spurte på gaten hvor mye det kostet med en oppgradering til C. Han på gaten gikk da inn i flyet for å spørre. Fikk tilbud på 15.000 nok :eek: Jeg sa nei….

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan anbefale å søke opp flyvningene dine enkeltvis på https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ om du ikke allerede har gjort det. F.eks. har Thai mye ledig business class på IST-BKK, og dersom du finner noe som passer kan du ringe SAS for å booke om.

8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,287
    Bonuspoeng:
    183
    :eek::eek::eek: Har vel betalt ca 4-8000,- NOK i bud med både SK og LH. Det er er jo heilt vilt.

9. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var veldig dyrt. 1300€ Det virket som der var mange ledige seter i C også. Ble en lang tur i Y til LHR. Servicen var ikke bra heller. Måtte hente ny drikke selv bak i flyet. Men maten var ok for økonomi.

snus_mumrikken liker dette

Del denne siden