Oppgradering til SAS Plus / Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Haakon1981, 04. okt 2016.

?

Har du oppgradert til pluss eller business med sas, ved å betale med kort / kontant på flyplass?

  1. Ja

    11 vote(s)
    34.4%
  2. Nei

    21 vote(s)
    65.6%
  1. Haakon1981

    Haakon1981 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei alle flinke og reiseglade folk!

    Jeg og samboer skal reise til LA nå Torsdag førstkommende, så her haster det i grunn å få svar. Vi har booket turen på kampanjepriser (4898 t/r), og ønsker å oppgradere til pluss eller business. Selv er jeg sølvmedlem (gull forrige periode) hun er basic. Dersom vi prøver oppgradering gjennom SAS sin nye oppgraderingsauksjon, starter en oppgradering til pluss på 195 EUR, og business på 605 EUR. dette synes jeg var svært stive priser, siden det også er en auksjon.
    Mitt spørsmål er derfor om noen har oppgradert på flyplassen for rene penger, og hvor mye man eventuelt måtte betale for dette? Ettersom hva jeg har lest meg opp til, ser dette ut til å bli billigere?
    Vi flyr OSL - ARN - LAX.

    På forhånd takk for svar!
     
  2. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Har gjort dette noen ganger når jeg ikke fått oppgradering gjennom Optiontown som ble brukt før Plusgrade.
    Da kostet det kr 3500 en vei per pers hvis jeg husker riktig fra GO til BIZ
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes ikke 195 Euro fra Go til Plus var ille, spesielt på en så lang tur, men det er kanskje bare meg. Når det gjelder å oppgradere for cash ved innsjekk/lounge/gate så har jeg ikke prøvd dette selv.
     
    braathens safe and kaijoar like this.
  4. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Husk at du også får poeng ihht booket klasse hvis du tar i skranken på OSL, bruker du plusgrade for du også poeng ihht ny klasse.
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Poeng oppgradering er vel 10 000ebp fra go til pluss og da er vel uttellingen ca 3000 ekstra poeng.
     
  6. OSLKSSK

    OSLKSSK Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Problemet med stand-by oppgraderinger er, hvis du ikke reiser ut fra OSL, at du ofte er for sent ute for oppgradering. Som tidligere SAS ansatt kjente jeg systemet godt, og tidligere kunne man legge inn en request for oppgradering i sjekk-inn systemet, men det er det helt slutt på. Nå må man søke om oppgradering fra avreise byen, og ofte er svaret at "beklager, men Business er full, de har allerede oppgradert de som hadde poeng. Ville ha satset oppgradering via Plusgrade.
     
    Candy, SuperVC10 and RoadKing like this.
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du i utgangspunktet er "stuck" med go-billetter er jeg enig med deg, men svært så ofte er prisforskjellen mellom go og plus saver mindre 195 euro, så da er det ikke akkurat noe kupp.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Så sant, så sant.
     
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke prøvd cash for oppgradering ved gate, men poeng har fungert til PVG og i gamle dager hjem fra BKK.

    Hvis 4898 er per pers så var det vel en slapp kampanje, har 2 billetter OSL-ARN-LAX 01-05 dec, i Plus for under 11. Disse er forøvrig til salgs.
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Billetten er vel i utgangspunktet 10 000kr dyrerer så 5400kr er ikke spesielt dyrt. Pluss til biz er 4000kr og da har du allerede betalt 1500-2000kr mer per vei i forhold til go.
     
  11. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Betalte 350 euro i fjor fra bakerst til fremst, Optiontown, Tokyo...
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det var grise billig. Normal pris er vel ca 5000kr i gate. Mulig slike gode tilbud var med på at optiontown ble avviklet, og SAS tok styringen selv. De gangene jeg sjekket optiontown så var prisene langt høyere.
     

Del denne siden