Oppgraderinger i gate med Lufthansa

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av lMartin, 31. juli 2017.

1. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Har en tur nå til helgen som går fra FRA til YVR med AC i Premium Eco, og retur fra SEA til FRA med LH i premium eco.

Det var håpløst å finne billetter til en fornuftig pris i noen som helst klasse, så vi endte opp med forholdsvis dyre premium-billetter i håp om å kunne få bekreftet oppgradering eller by på oppgradering.

Status pr. i dag er at jeg kan by på oppgradering hos AC til mistebud 5100,-, mens LH skal 6600,- for bekreftet oppgradering. Totalt 11700,- ekstra pr. snute. I følge Expertflyer er det svært romslig i business-kabinen på begge flygningene. Jeg skal overleve utreisen med AC i premium. Det hadde vært behagelig med en oppgradering på returen siden vi begge skal mer eller mindre rett på jobb etter at vi kommer hjem, men jeg synes 6600,- pr. snute er dyrt med tanke på at de fleste synes å mene at LH C ikke er det helt store.

Hvordan er deres erfaring med oppgradering i lounge/gate/etc. hos LH/AC? Er det noe å hente?

2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  3. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får ikke opp noe valg om å by på oppgradering, kun oppgradering til fast pris. Jeg ser det står at man kan oppgradere fra Premium til Biz med myOffer, men har kun fått muligheten til by på Eco til Premium tidligere. Jeg finner heller ikke noen side hvor jeg bare kan legge inn pnr og etternavn for å by, som hos f.eks. SAS og Air Canada.

4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Finner du ikke bookingen din under My Bookings?
    Om du er logget inn på lh.com, logg ut og prøv:

https://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/my_account

Hvilken booking code prøver du å oppgradere?

5. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, jeg finner bookingen min, men får ikke noen mulighet til å by på oppgradering så vidt jeg kan se, kun oppgradering til fast pris. Se skjermbilder under. Har prøvd både som innlogget og bare slå opp bookingen på nummer uten å være innlogget.

Jeg vet ikke om jeg vil legge ut bookingkoden min på et åpent forum, men jeg kan sende den på PM om du vil prøve ;)

lh1.JPG lh2.JPG

6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte på om du hadde en Fare Basis som var oppgraderbar, og det har du.

Har aldri brukt myOffer selv. Du kan ringe Lufthansa et par dager før flighten (ikke for myOffer men for vanlig upgrade-forslag): +49 69 86 799 799, alltid åpent.

Se om det er noen endringer på My Booking-options før Online Check-in 23 timer pre flight. Hør om det er tilbud for upgrade ved check-in/ticketing desk SEA. Tipper prisen uansett ligger på 500-700 EUR for SEA-FRA.

Last edited: 31. juli 2017
  7. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode råd. Med tanke på at jeg allerede har betalt nesten 13k for billettene synes jeg faktisk 5-700 EUR pr. segment er i overkant dyrt. Jeg får se hvor ivrig Lufthansa er til å seile med tom business-kabin når hjemreisen nærmer seg :)

Xflipper and Edvard like this.

Del denne siden