Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Noen av dere som fått avslag å fått refundert halve beløpet? Fikk avslag på min tur, begge veier denne helgen å fått bekreftelse fra paypal om refundert halvt beløp fra OT.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Men flyvningene var ikke samme dag? Da går det nok en dag eller to før du får resten.

    Men vil det si at du skulle fly denne helgen, fikk avslag (når?) og allerede har fått igjen penger? Det var i tilfelle raskt!
     
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nettopp det :)

    Lufthansa har jo drevet med dette en stund og der velger du budet ditt med en "slider" omtrent som hos SAS når du kjøper for Poeng og Penger. Men det er et minimum og maksimumsbud.

    Generelt så ligger minimumsbudet på ca. $800 dollar for en-veis oppgradering på USA flights (ihverfall de litt lange som jeg har sett... Miami og Dallas)
    Tilsvarende for Eco Plus så ligger minimum på ca $180.

    En pussig ting der er at maksimumbudet er opp mot $4-500, men samtidig kan du kjøpe fastpris oppgradering på reisen for $270.......så jeg lurer litt på hvorfor noen skulle by mer enn det (kanskje fastpris oppgradering blir "utsolgt" på et tidspunkt ?)

    Vet ikke om noen har hørt noe om systemleverandør hos SAS, men det er vel ikke umulig at det blir Plusgrade som Lufthansa bruker.
     
  4. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøver og dra lasset litt her for å få trukket diskusjonen om den nye Oppgraderings auksjonen litt ut av denne 100 siders lange Optiontown tråden. Jeg synes diskusjonen om det nye systemet er veldig interessant, men synes at det blir veldig vanskelig og følge den i denne lange tråden.

    Ny tråd her: https://insideflyer.no/forums/threads/oppgradering-på-auksjon-plusgrade-com.5354/
     
    Kjakan and TomF66 like this.
  5. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, en fredag å en søndag.
    2 dager i forkant på begge fikk jeg beskjed om at min søknad ikke gikk gjennom.
    Fikk beskjed om penger tilbake dagen etter flighten, så blir spennende å se om jeg får en slik melding i dag også.
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Ang innenriks og forandring i app ved check-in og Plus men A-klasse, er det slik at dere får forandret hvis ledig i samme klasse en annen dag, eller ikke i det hele tatt siden det bare er Z som er ledig ved Check-in uansett?
     
  7. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Da gikk min første av 2 mulige oppgraderinger med OptionTown inn i går kveld, ca 4døgn før avreise til OSL nå på fredag (ser ut som ca. 40% belegg, ved valg av sete...) . La inn OptionTown 1. sept. i fjor. Oppgradert til Z.

    Blir spennende å se om returen på søndag også blir oppgradert.
     
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Da gikk min siste av 2 mulige oppgraderinger med OptionTown inn, ca 4døgn før avreise fra OSL nå på søndag Oppgradert til Z.

    Sluttresultat er da 2 av 2 mulige oppgraderinger med OptionTown før det avvikles og auksjonene tar over...
     
    RoadKing liker dette
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da fikk jeg pengene tilbake for oppgradering som skulle være i september, takket være paypal. Optiontown har ikke vært imøtekommende.
     
  10. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk her på tampen en OT i gjennom tirsdag 26/4. OSL-BRU til 38 eur
     
  11. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Samme her. Fikk 2 oppgraderinger igjennom idag, for 2 legs innenriks på tirsdag den 26 :)
     
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Og så gikk returen 27/4 også i gjennom. Trodde egentlig ikke det skulle være mulig etter 26 april, men men……
     
  13. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Så lenge oppgraderingen går igjennom i systemet før 26 april så er du safe. Da spiller det ingen rolle om flighten er om flere mnd. Men OT oppgraderer jo ingen så lang tid i forveien.
     
  14. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Aaaahh, najs:)
     
  15. Thermal

    Thermal Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Noen flere som ikke får noe svar fra Optiontown relatert til tilbakebetaling av penger ?
    Jeg har en tur i slutten av Mai, og har nå prøvd i 3 uker å få svar fra Optiontown når de tilbakebetaler beløpet.
     
  16. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får heller ikke noe svar fra de.
     
    Thermal liker dette
  17. Thermal

    Thermal Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Refund Optiontown - utrolig irriterende, og SAS tilbyr ingen hjelp. " Dette er en sak mellom deg som Kunde og Optiontown direkte ". Nå var det SAS som hadde en avtale med Optiontown, og deres holdning med ikke å bistå SAS Kunder er rett og slett dårlig !
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får heller ikke noe svar, men det er sånn sett ikke noe nytt. Jeg trodde også det var i dag "samarbeidet" mellom SAS og OT skulle avsluttes, men slik er det tydeligvis ikke siden både jeg og flere andre allerede har fått innvilget OT-oppgraderinger til senere datoer. Allerede nå i helgen fikk jeg beskjed om at jeg har blitt oppgradert til Plus på Ålesund - Bergen, Bergen - København og København - Billund førstkommende torsdag.
     
  19. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    La inn for moro skyld en OT på en flight førstkommende torsdag til EDI. Forespørselen ble lagt inn kl 11.00 i dag. Fikk dette svaret fra OT kl 13.15:
    [​IMG]

    Har forresten ikke fått svar fra OT om refund for en flight i mai til EWR, selv om jeg har "truet" med at jeg straks sender saken videre til kredittkortselskapet.
     
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de ikke svarer, så gå rett til kredittkortselskap/tilbyder eller PayPal (avhengig av hva du har brukt) med utskrifter av henvendelsene dine, så ordner de det. Så får heller OT sitte igjen med noen ubehagelige spørgsmål fra MC, Visa, Amex etc.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden