Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig artig at paypal løser biffen enkelt mot andre, mens når de gjør noe feil er det kunden sin feil.
    Eksempelvis når de konverterer norsk kjøp fra norsk kort til USD og belaster kortet i USD istedenfor nok..

thecoldfish liker dette
  2. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk også en bekreftelse på oppgradering fra OT for 2 timer siden på en flight nå på fredag den 29. april. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? OT og SAS har jo skilt lag pr. dags dato, men samtidig sier jo SAS at de må utsette det nye opplegget sitt pga. tekniske problemer. Men likevel sier de at flighter etter 25. april ikke blir regnet med og at man må refundert pengene hos OT, noe det høres vanskelig å få til, virker det som på andre her inne. For meg virker det som om dette er et slags vakuum. SAS har slått opp med OT, men OT kjører på og oppgraderer folk i siste liten over en lav sko, later det til og tror at alt er i orden (de har jo pengene allerede, så da så...) Klør meg litt i huet av denne situasjonen, må jeg innrømme. Kan jeg risikere å bli en kasteball i systemet for noen skarve hundrelapper?? Frister ikke noe særlig. En mulighet er jo rett og slett bare å ta med bekreftelsen fra OT på fredag til OSL og STÅ PÅ KRAVA. Tror det er det beste jeg kan håpe....Hva tenker dere andre? VIl jo gjerne ha den oppgraderingen:p

3. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    jeg skal fly i morgen og på onsdag i plus med OT oppgradering. skal si i fra hvis det byr på problemer.

4. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Bra! Lykke til da!

5. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Etter bekreftelse på OT oppgradering tidligere i dag, sjekket jeg MyFlights appen. Der stod det at jeg hadde blitt oppgradert til biz (eller SAS Plus innenfor Europa som det er). Ringte til SAS for å velge sete. Der bekreftet de at oppgraderingen på flighten til torsdag 28/4 gikk igjennom, og de kunne sette meg på 1A. Så langt virker det ok og jeg får full pott. Fikk forresten bookingklasse Z.

6. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er helt enig i dette. SAS har aktivt markedsført oppgraderingsløsningen på sine nettsider og oppfordret sine gode kunder å bruke denne. At de ikke tar ansvar på vegne av sine kunder å sørge for at overgangen til et nytt system blir smertefritt og godt kommunisert er en skandale. Noen burde sette seg på dørstokken til Eivind Roald og forlange svar på hva de konkret har avtalt med OT for kunder som har kjøpt oppgraderingsforespørsler frem i tid.

7. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Nettopp av denne grunn er Diners meningsløst på PayPal.

8. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    dette gikk helt fin fin, ingen problemer

9. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk e-post fra OT i går kveld om at oppgraderingen min på strekningen VIE - CPH + CPH - OSL gikk igjennom. Reisedato er den 01/05. Dette høres merkelig ut mtp på at samarbeidet er avsluttet OG det nye systemet er oppe og kjører?
    (Hvordan velger jeg sete? I SAS-appen står jeg som plus, men kan ikke sjekke inn enda)

10. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    @BendikHa Etter jeg ble oppgradert via OT på mine reiser sist helg, kunne jeg logge meg inn på bookingen via sas.no og velge sete gratis der.

11. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk bare en feilmelding og var nødt til å ringe SAS og be dem gjøre det manuelt.

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Du er ikke den eneste. Jeg har fått tre OT-oppgraderinger til mine reiser i dag og to på søndag så systemene lever tydeligvis side om side enda.
    Jeg fikk forøvrig heller ikke valgt nye seter online før den "vanlige" innsjekkingen åpnet 36 timer før, men det funket fint for meg denne gangen.

13. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    All forvirringen gjør meg usikker på om jeg skal vurdere å søke oppgradering med SAS på flyvning i slutten av Mai eller om jeg skal satse på OT. Er dumt om jeg ender opp med å bli belastet dobbelt?

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Da er vi (minst) to i samme situasjon, uten at det vel er store trøsten.

15. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sendte OT en e-post for to uker siden (Den 13/03) og har enda ikke fått svar. Jeg forsøkte å ringe OT nå og de sa bare at de skulle svare snart og deretter la på. Jeg har forsøkt å kreve refusjon gjennom kredittkortselskapet, så jeg får se hva som skjer der.

puckno liker dette
  16. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp derfor er PayPal genialt.... :D

puckno and Fredrik81 like this.
  17. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ja en ting er iallefall sikkert: så lenge SAS fortsetter å benytte seg av opsjonene på OptionTown så kommer iallefall ikke OptionTown til å avslutte eksisterende opsjoner. Det er egentlig temmelig frekt av SAS å be oss som kunder å henvende oss til OptionTown for å få refusjon på eksisterende opsjoner. Istedenfor kunne de kommunisert til oss kunder hva som er avtalt med OptionTown når det gjelder allerede tegnede OT opsjoner i denne overgangen til nytt system. Sannheten er antageligvis at de ikke har avtalt noe som helst med OptionTown, og at SAS bare lar opsjonene løpe ut på vanlig måte, evt også benytter seg av noen av de underveis. OptionTown har heller ikke noe insentiv til å gjøre noe ift dette.

18. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk akkurat Mail fra OT om oppgradering til Plus 2 mai, også oppdatert i SAS appen

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,895
    Bonuspoeng:
    293
    Nå begynner jeg å bli smått stressa med oppgraderingsrequest på begge steder for min MUC tur. Men får jeg begge steder skal jammen meg SAS få returnere pengene. For de har offisielt sagt at OT er ute og jeg gjør regning med at OT ikke kan booke om uten SAS sitt samtykke.

puckno, BendikHa and Fredrik81 like this.
  20. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har i dag og i går forsøkt å spørre SAS kundeservice på Chat om hva som gjelder i forhold til de som har kjøpt OT oppgraderinger frem i tid.
    * Kundekonsulent "1" spør bare om bookingnummer og lar deretter samtalen bare henge (30 minutt).
    * Kundekonsulent "2" sier først "Då det är Optiontown's regler som gäller bör du ta kontakt med dem." og deretter når jeg utdyper spørsmålet så lukkes samtalen fra SAS sin side.
    Jeg synes SAS sin kundeservice viser forakt for kunden. De kunne sendt spørsmålet videre, gitt meg en kontakt som jeg selv kan sende spørsmålet videre til, eller på annen måte sagt noe høflig som ivaretar et slags inntrykk av service selv om de ikke kan svare.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden