Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er enig der.. på min tur til Hamburg i vår kjøpte jeg en go billett til 349 kr og OT til 30eur. Den gikk igjennom og gav 2500 poeng inkl gull. I tillegg hadde jeg 2x kampanje så jeg fikk totalt 5000 poeng for ca 600 kr. Da snakker vi :)
    8 poeng pr kr eller 66 pr euro

2. Emirate

Emirate Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Tror den saken du refererer til handlet om selve tilbakeføringsproblematikken mellom OT og Amex. Pengene kom aldri inn på vedkommendes kredittkonto, selv om OT sa de hadde overført. Men takk uansett for din erfaring.

3. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Helt riktig observert! Og når det i tillegg ikke koster et rødt øre å legge inn et bud på OT på innenriksflygninger (les: 0 Euro) så har man jo nesten ingen ting å tape på å prøve.Go 4 it sier nå jeg. Og hvis scoren for å få ja hos OT er så høy som mange her inne har sagt, kan jo dette bli en pen slump poeng i sekken på sikt hvis man reiser av og til:cool:

4. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    WOW! Snakk om å håve inn poeng altså. Som det heter i ordtaket: "Den som intet våger, intet vinner":);)

5. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    No further comments ;)

6. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Får håpe det er sant, ifjor prøvde jeg bare 2 ganger, fikk gjennom 1 gang, i år har jeg 28 x OT inne f.o.m. kommende tirsdag fram til september. :)

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er i alle fall godt fornøyd. Jeg og madamen har hatt tre turer til USA på ca 1,5 år nå og av seks flyvninger har vi blitt oppgradert til Plus to ganger og Biz fire. Det eneste jeg kan tenke mer er at det kan bli litt vanskeligere å få OT til Biz nå siden de nye kabinene har noen færre seter. Når det gjelder intra-Europa og innenriks så har jeg vel hatt en 10-15 OT´er inne siden det ble mulig og alle har gått gjennom, uten unntak.

yukho liker dette
  8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang tid i forveien pleier dere å få svar på OT?

Og er det noen som har fått avslag på innenriks?

9. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får vanligvis svar to-tre dager før, men det varierer litt. Har også opplevd å få (positivt) svar sent dagen før avreise også. Jeg skal fly AES - SVG i morra tidlig og der fikk jeg svar allerede for to dager siden.

Satyv and yukho like this.
  10. Kjellis

Kjellis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Muligens kan noen luringer her inne svare meg...
    Jeg fløy IAD - CPH for et par dager siden. Hadde billet i Sas Go, men hadde en OT inne. Fikk følgende epost fra OT noen timer før avreise: Upgrade approved subject to availability. Please check status with SAS staff at Washington airport. Til pluss.

Ved innsjekk fikk jeg beskjed om at jeg var oppgradert til pluss. På boarding pass står det class Yy.

Noe usikker om jeg ble oppgradert av sas pga fullt i go (var fullt), eller om OT gikk gjennom. På poengballansen ser det ut til at jeg bare fikk ca 4500 poeng...

yukho liker dette
  11. Kjellis

Kjellis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Heller mot at jeg fikk en oppgradering pga fullt fly (er EBG, snart EBD). Får passe på at OT returnerer min blanke kroner :)

yukho liker dette
  12. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Du har fått en OT-oppgradering, du har vel antageligvis bestilt billetten hos en tredjepart og har ikke 117-dokument og dermed så blir oppgraderingen gjort på innsjekk.

13. Kjellis

Kjellis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Billetten er bestilt hos sas. Har fått bonuspoeng tilsvarende go med 25% gullbonus. Så ikke oppgradert gjennom OT. Fikk OT på turen over og da var det poeng som sas plus saver

14. Hamburgersmauet

Hamburgersmauet Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk en OT-oppgradering fra SAS Plus til SAS Business OSL-EWR, men ser ut som jeg bare har fått poeng tilsvarende SAS Plus; 7500. Er EBG. Fikk samme poengsum på returen der vi oppgraderte fra SAS Plus til Business med poeng, men her skjønner jeg jo at man ikke får poeng for en oppgradering gjort med poeng. Hjemreisen til Oslo var forøvrig kansellert pga streiken, men ble booket om til København. Det ble en del lengre transfer enn opprinnelig reise. Kan jeg regne med doble poeng på hjemreisen da?

Attached Files:

15. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har aldri brukt OT, kan noen gi et priseksempel på hva en oppgradering innlands koster?

16. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, 30-40 Euro er vel ikke uvanlig.

17. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Jeg har muligheten til å prøve meg på OT da jeg skal fly BGO-CPH-MXP, MXP-OSL-BGO. Jeg tenker evt å prøve det på en av xx-MXP-xx, da jeg har et par timer i både CPH og OSL før videre fly og 37 euro er da ikke avskrekkende mtp lounge og fast track. Spørsmålet er: Får jeg loungetilgang både når jeg kommer til et sted med plus men skal videre med go og når jeg kommer fra go og skal videre med plus? Jeg skal uansett fly go til/fra BGO.

Last edited: 29. mai 2015
  18. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Du får kun tilgang på avreiseflyplass. Så du vil få lounge tilgang på flyplassen du har avreise i pluss. Ved ankomst fra pluss vil du ikke ha tilgang dessverre.
    Så ankomst go- avreise pluss er lounge. ankomst pluss, avreise go er ikke lounge.

19. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Okei, da prøver jeg en OT på CPH-MXP :) Takk for hjelpen!

Last edited: 29. mai 2015
  20. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Virker som at du har blitt oppgradert fra "dyr" Plus-billett (ikke discounted) til Business-Discounted. Disse tror jeg skal gi samme poengsum...

Hamburgersmauet liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden