Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg sjekket SAS-appen i dag, så jeg at studentbilletten min (kjøpt gjennom Kilroy) var blitt byttet om til Business på turen min til Amsterdam på søndag. Når det står "Business" i appen, betyr det at jeg er oppgradert til C,D,Z, som gir 2000 poeng + 25% EBG-bonus?

Hamburgersmauet liker dette
  2. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har havnet i Z på de siste OT oppgraderingene min på intra europa. Da er det full opptjening.

Forøvrig så vises D og Z som SAS Business i appen. Bookingklasse C vises som SAS Plus også på langdistanse til tross for at jeg sitter i Business og prisen er mellom 20-40k pr vei.

Islending liker dette
  3. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Hurra! Fint med 2500 poeng på en tur som kostet under 1000kr en vei totalt. :)

4. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Oppgradert på SK907 med ny kabin, men får ikke valgt seter via SAS.no. Opprinnelig billett er utstedt via Berg Hansen, og SAS chatten er stengt.. Må jeg bare vente til innsjekk og satse på at jeg får et greit sete?

5. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Vis du er EBG/EBD så kan du ringe inn og fikse det nå :) Vis ikke må du bare vente til i morgen når dem åpner igjen/ innsjekk

6. Hamburgersmauet

Hamburgersmauet Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    I morgen flyr jeg BUD-CPH-BGO. Opprinnelig med Go (var ikke flere billetter igjen, kun fullpris business), men så på appen at turen stod oppført i SAS Business. Har forsøkt å oppgradere med OT, men ingen e-post foreløpig. Tok sjansen og sjekket inn, og reserverte billetter på første rad. Noen som har opplevd dette?

7. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har opplevd å finne både på SAS appen og med å logge inn på OT å se at jeg har blitt oppgradert. Men venta i nesten 24 timer før mailen kom.
    Så lenge du står i biz i appen så skal du være oppgradert.

8. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ringer av og til SAS kundeservice i USA når jeg trenger hjelp, de holder jo oppe på det som er sene kvelden her for oss.

9. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Spørsmål til dere som har erfaring med OT:
    Min mann og jeg har søkt OT-oppgradering på SK909 5. juni og SK908 15. juni.
    Hvordan vurderer man ledighetstall (og hvordan finner man dem? Jeg bruker Mac, og har ikke tilgang på en del programvare som finnes for PC) i forhold til sannsynlighet for gevinst i lotteriet?
    På forhånd takk!

10. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    www.expertflyer.com :) Der kan du få all info du trenger om hvilke seter som er ledige, hva slags fly som brukes, hvilke billetter som er ledige osv :)

11. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Takk 'blystan', men det er for betalende medlemmer? Er det ikke slik?

12. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jo. Men mår får en gratis prøveperiode som nytt medlem :)

13. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, da skal jeg prøve det ut. Takk.

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Kanon.
    Får du svar (dvs oppgradert i appen) på tilfeldige tidspunkt eller er det mer standardisert?
    Jeg har søkt om oppgradering på torsdag nå og lurer på om det har noe for seg å sjekke appen med jevne mellomrom eller ikke.
    Jeg må endre billetten så vil gjøre det så gurtig som mulig..

Ser for meg at jeg kan bli en flittig bruker av OT om billettene blir reelt fleksible.
    Så må man visst sikre seg 45000 poeng i året for å få pensjonistgull.. Det er kjedelig å havne på 39 000 poeng da.. hehe

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok litt tilfeldig når jeg kan se det i app´en eller online på sas.no ja. Noen ganger, som nevnt over også, kan jeg se at jeg har blitt oppgradert i app´en eller online før jeg har fått e-post fra OT. Men jeg bruker vanligvis ikke å følge med så hyppig siden jeg som oftest ikke skal endre noe. Men viss du har planer om det så er det nok en fordel å følge med litt ekstra ja.
    Og ja, uten OT så hadde nok ikke jeg hatt EBG og snart EBD i alle fall. Det hjelper godt på for min del for å si det slik.

16. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Da står det sas business i appen gitt..
    Hvordan går man da frem for å endre.
    Står fortsatt sas Go på nett selv om jeg kan velge sete i front av flyet.
    Koster fom. 1200 kr å endre den...?

17. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ser at Expertflyer Premium koster $100/år.
    Er der mange av dere her som er medlemmer og synes det gir verdi og valuta for pengene?
    Man kan også legge inn en rabatt/'coupon'-kode. Er der noen som kjenner til gyldige rabatter?

18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes KVS er kjekkere.
    Bl.a. fordi expertfyer er på web og KVS er et eget program, det gjør at expertflyer tar lenger tid for å loade.
    Eneste KVS mangler er mulighet for å sette på autosøk på ledige billetter i klasser som man ser etter.

19. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg nå akkurat forsøkt.
    Det viser seg at jeg må ut med drøye 2500kr for å flytte billetten 1 dag (Dette er altså mer enn fullpris C).
    Han jeg snakket med forklarte at ved bruk av Optiontown endres ikke priseregler, kun serviceklasse på flyet.
    Jeg kan forsøke litt senere, men han var ganske klar på dette etter noen få tastetrykk.

Har forøvrig sett at bookingklasse Z ikke selges til vanlig, slik at det virker som denne er forbeholdt oppgraderinger via OT.

20. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Z selges, men det er kun som tilslutningsflight til en SAS Business Saver billett.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden