Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet om det blir krøll hvis man både registrerer seg for oppgradering via Optiontown og for bekreftet oppgradering for Eurobonus-poeng via sas.no på forhånd? Hva får eventuelt forrang her? Med poeng skal man senest få beskjed 24 før avgang, mens OT opererer med fire timer.

    Er såklart mulig å prøve OT først, og så prøve standby-oppgradering for poeng ved innsjekking hvis OT ikke går igjennom. Men med standby-oppgradering er det ikke lounge access, og kanskje mindre sjanse for å bli oppgradert enn hvis man registrerer seg på forhånd..

    Noen som har noen tips til hvordan man kan sjonglere dette for å maksimere sannsynligheten for oppgradering? Det er snakk om Tokyo i november.

    Thanks :)
     
  2. espeno

    espeno Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har gjort som du beskriver her med upgrade request både hos Optiontown og på poeng samtidig. Det har vært helt problemfritt. Hva som har forrang vet jeg ikke, men antar at Optiontown som er "betalt" går forran.
     
  3. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    For returen er poeng det eneste alternativet, av en eller annen grunn fungerer OT til Tokyo, men ikke fra (hvis det ikke har blitt ordnet nylig).
     
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal teste Optiontown på tur til Tokyo i mars, hvor jeg opprinnelig kjøpte OSL-CPH-NRT T/R for 4 000,-. Optiowntown tilbyr 328 EUR, noe som må sies å være en hyggelig pris for en så lang tur. Som nevnt overfor er det imidlertid ikke noe tilbud på returen.
     
    PettR liker dette
  5. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd optiontown på sk935? Lurer bare på om det er mer eller mindre sannsynlig å bli oppgradert der enn på feks sk907/9?
     
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Har prøvet en gang fra M til C og den gik igennem. Tror ikke der er nogen forskel fra rute til rute. Det afhænger nok mest af bookingtal på den enkelte afgang.
     
  7. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Godt å høre. Takk!
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje @Superhai vet noe om hvorfor det tilbys oppgradering via OT CPH-NRT, men ikke NRT-CPH (konsekvent)?
     
  9. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg og fruen slo til på det samme tilbudet! :) Drar 19. mars, retur 24. Tenker også å teste OT for første gang på den turen, men var skuffet over at det ikke er noen mulighet på returen :/ Får se om det blir en oppgradering med poeng istedenfor..

    Et annet spenningsmoment er jo om de rekker å sette inn noe fly med den nye innredningen. De første flyene skulle vel være klare i begynnelsen av 2015, men her kan det jo bli forsinkelser, og man vet vel ennå ikke hvilke ruter som blir prioritert. Jeg krysser fingrene for SK983/SK984! ;)
     
    Herlov liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg og madamen har brukt OT to ganger og det har fungert fint begge gangene. OSL - EWR - CPH nå i sommer og da ble det business på vei over og SAS Plus på returen. I fjor sommer var vi i San Francisco og da ble det business begge veier. Spesielt den oppgraderingen ble satt stor pris på siden det var en ekstra lang tur og det var første gangen madamen fikk prøve business interkontinentalt :)
     
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, 19. til 24. er mine datoer også. Pokker at dere skulle gi meg konkurranse! ;)
     
    Baldrick liker dette
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Fant ut i dag at jeg ikke har fått min refund på $533 fra OT som jeg skulle ha fått i slutten av august. Å kontakte OT sin kundeservice var selvfølgelig meningsløst (we have processed your refund, please call your bank).. Så nå har jeg videresendt saken til AMEX etter å nok en gang ha trålet transaksjonene på min side.
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Den opprinnelige kostnaden har ikke bare blitt fjernet?
     
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    AmEx? Såvidt jeg husker er det vel ikke mulig å betale med AmEx på optiontown.com?
     
  15. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det er det hvis du endrer til den amerikanske siden til optiontown og betaler i usd i stedet for euro.

    Nei. Har fått det bekreftet av amex at det opprinnelige beløpet er betalt og ingenting er refundert.
     
  16. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det var jo litt av et sammentreff! Mulig vi hadde samme tankegang her.. Vi bestilte iallfall senest mulig i tilbudsperioden pga økt sjanse for varmere vær.. ;)
    Ikke meningen å gi deg konkurranse altså, men blir jo spennende å se hva som blir utfallet. Tror vi kommer til å vente en god stund til, før vi kjøper våre "lodd".. ;)
     
  17. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ref et annet hyggelig flyforum her i Norge, så går det nå også an å oppgradere til SAS Plus på innenriks- og Europa-rutene med Optiontown. Priser fra 30EUR en vei, og den non-refundable avgiften er på smekre 1 EUR. Løp og kjøp!
     
    Travellingalf and view like this.
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, er det noen som vet om det er mulig å oppgradere med Optiontown ved kjøp av ungdomsbillett?
     
  19. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    testet med studentbillet kjøpt hos kilroy og det funka
     
  20. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, testet nettopp med ungdomsbillett kjøpt via Widerøe, og jeg kan da oppgradere til SAS Plus mellom BOO og OSL.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden