Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Endelig fått bruk for å teste OT selv ettersom jeg hadde en billett TRD-OSL i Go. Oppgraderingen gikk gjennom ca. 72 timer før..

Innenriks 1/1

2. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    2/2 innenriks nå og 0/2 på interkont.

At jeg ikke begynte med dette før.. Kunne hatt 4x poeng i år.

3. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Skal en tur fra OSL til ALC senere i år, har bestilt ungdom i SAS GO og har betalt for plasser. Hvis jeg søker om oppgradering hos OT, vil jeg få noen form for refusjon for plassene jeg har betalt for hvis jeg blir oppgradert?

4. JonWegner

JonWegner Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Onsdagens tur HAU-OSL-CPH-HAM-CPH-OSL-HAU er gjennomført, og det ble oppgradering vi OptionTown på to av strekningene. (2 av 2). Er det slik at SAS bruker lenger tid på å registrere en slik tur (enten fordi mange reiser er gjennomført på en dag, eller fordi jeg har oppgradert vi OT??). Ingen av mine reiser på onsdagen er registrert på SAS-appen eller på "mine sider" hos Eurobonus.
    Takker også @Travellingalf og @Misterix for råd på reisen!
    Jeg kom meg inn på Business-loungen på HAM, men uterestauranten fordret gullkort (jeg er sølv foreløpig). Løsningen ble å gå ut og 2-3 etg opp og finne seg en flott uterestaurant på taket med en kald forfriskning i mange og 20 grader og sol. Panoramautsikt til rullebanen. Så bl.a. et Amercan A. fly som foretok en avbrutt landing (ca fra 20? meters høydde) - uvisst av hvilken grunn.
    Ellers var jeg litt forfjamset som førstereisgutt på SAS Plus, så det ble bare litt cola og chips på vei over Kattegatt. På returen til CPH fikk jeg meg en Mikkeller, men dessverre den mørke og ikke den lyse (jeg liker det lyst :) )
    Det var fulle fly (A321 var faktisk smekkfull) så det ble ikke tale om 2. gangs servering. Lærdommen er å spørre om mye ved første (og eneste) servering.

5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,583
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk først i dag registrerte reisene på appen, etter en lik MR på mandag. Hadde da 1 oppgradering fra OT, som gikk gjennom. Tirsdag, hadde jeg samme MR som mandag, men den har ikke blitt registrert enda.

6. JonWegner

JonWegner Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Aha, mange takk for oppklarende tilbakemelding @mathiasfe :)

7. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Refusjon? Nei, evt. oppgraderingen er bare en "mellomlegg" mellom GO og Plus.

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Bra det ordnet seg! :) Og ja, noen ganger kan det vel ta både tre og fire dager (minst) før reiser og poeng er registrert. Men jeg har ikke inntrykk av at det nødvendigvis har noe sammenheng med OT.

9. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å lagt merke til alt OT snakket, sjekket jeg litt, og har nå lagt inn min første søknad.
    2 legs til uken er lagt inn. Original opptjening (L) gir 500 poeng. Hvis den går gjennom blir det 2000p. Det gir meg 1500 + 25% +Ca 100p amex = 1975p 1975/€54 gir da Ca 36p/€. Tar vi med en frokost (som jeg pleier å kjøpe et sted underveis uansett) blir det ca-ca: 44p/€. Det er jo faktisk lønnsomt i forhold til å kjøpe poeng! Så er det større endringsmulighet slik jeg oppfatter det...

10. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Var så fornøyd med oppgradering på utreisen med OT, så søkte på hjemreisen også, og fikk den innvilget etter et par timer. Litt mindre hyggelig flytur (veldig fullt fly og fløy konstant i sirkel før landing), men fikk overraskende beskjed hvor Lufthansa sin lounge var ved innsjekk, så fikk testet den. :) 2/2 som har gått gjennom for min del nå, begge norden<--> europa

Misterix liker dette
  11. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Venter fortsatt på å se om min første OT går igjennom søndag om 1 uke. Fikk også testet nytt godt øl på runden til HAM i dag (krysser fingrene for en ekstra smak fra CPH til OSL om en snau time) :D

nemi and bern747 like this.
  12. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    OSL - CPH - HAM - CPH - OSL du fløy? :)

13. JonWegner

JonWegner Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Ble oppgradert med OT på OSL-CPH og HAM-CPH. I mine opprinnelige billettklasser var dette ruter som gir hhv 250 og 500 poeng. Etter oppgraderingen ble dette 4-doblet! Fikk 1000 og 2000 poeng for disse to turene. Det er jo bra at oppgraderingen (til 37€) gikk helt til klasse, C, D eller Z :) Får man alltid "høyeste" bokstavklasse ved OT-oppgradering?

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Man får visstnok alltid Z.
    I alle fall i Europa.

Noen som har sett noen prislogikk?
    Jeg har betalt 27 og 29 euro tidligere.
    Sjekket tidligere i uka flighten jeg akkurat gikk av. Da var det snakk om 41 euro, og det på en flight uten servering..
    Det droppet jeg, og så sykt noen timer før avgang ble Plus redusert fra 6-8 rader til 2(!).
    Det satt kun to stk der ved boarding complete..

JonWegner liker dette
  15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    OSL - CPH (uten OT) i Plus har gitt meg 750.
    CPH - HAM (uten OT) i Plus har gitt meg 1500.

Etter hva jeg vet så er det alltid Z man får, hvert fall på den ruten :)

16. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Køben-Milano-Oslo av alle ting :p

Islending liker dette
  17. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Så hvilken klasse er det vanlig å bli oppgradert til på innenriks? A eller C?

18. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  19. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Vel....jeg har fått A og P innenriks iallefall....

20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Lenge siden?
    Tror alle har fått Z i den senere tid..

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden