Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Martin F

Martin F Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy OSL-CPH-BRU idag, der OSL-CPH var oppgradert til Z gjennom Optiontown. Den fikk jeg endret ikke mindre enn tre(!) ganger.
    Var først booket på avgangen 13:30, som ville gitt meg 30 minutters connection i København. Jeg valgte å endre til den som gikk 11:40.
    Det jeg ikke så så nøye (siden jeg forøskte allerede natt til mandag) var at jeg hadde endret til 11:40-flighten på mandag. Jeg fikk da kjapt endret til 06:et-ellet-annet på tirsdag bare for å få flyttet flighten til riktig dag, og deretter fram til 11:40 når den avgangen kom innenfor de 20 timene.

Betalte ikke en krone ekstra, og fikk fortsatt reise i Plus med alle de fordeler det innebærer. Jeg fikk midlertid ikke sjekket inn på det andre leg'et. og måtte ordne det i skranken på OSL, men jeg vet ikke om det hadde noe med det å gjøre.

Jan Fredrik liker dette
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Er det bare meg eller har OT blitt tildels mye dyrere i det siste? Sjekket akkurat nå på en reise innenriks i slutten av juli: AES - TRD - SVG - BGO - AES og de skal ha 66 Euro per leg?! Tidligere, så sent som for en uke siden, betalte jeg 39 Euro per leg på SVG - BGO - AES. Har OT rett og slett blitt for kjent og populært eller varierer kanskje prisene mer nå?

3. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Da vil jeg heller anbefale MR andre steder. Når det er sagt, legges vel innenriks produksjonen til et minimum i jun-aug, hvor SK skal betjene ett hundre talls Charter ruter for alle unntatt "Shariff airlines".
    Hvis ikke jeg booker tidlig OSL-SVG-TRF, blir det veldig fort dyre ferier på hytta.

4. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det kan muligens ha noe med det å gjøre. Det er derfor jeg har den såpass kompliserte reiseruta for å komme meg til Stavanger i juli også. Uansett er det likevel en del billigere enn å kjøpe tilsvarende grunnpoeng og man "slipper" å ta en MR eller to. Jaja, skal følge med litt og se om prisen forandrer seg.

5. peterfox

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du ikke være med JUL25 heller ?

6. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Til?

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme slo meg når jeg visstnok måtte ut med 41 € KRS-OSL.
    Det var ikke aktuelt..

De forsøker vel å finne sweet-spot for betalingsviljen til OTer..

8. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    BGO-OSL-KRS i dag. Bestilt 14.juni. €27+€27

9. peterfox

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    IAH !

10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sitter og vurderer et eksperiment på EWR-OSL neste måned. Cecilies flotte Optiontown-guide har jo et aldeles utmerket forslag om å oppgradere til Plus med OT og derfra til business for poeng i gate, og dermed få økt poenguttelling. Jeg har derfor lagt inn et OT-lotteri på Plus. Så langt, så godt. Men jeg vurderer også, for god sikkerhets skyld, å slenge inn en forespørsel om bekreftet oppgradering til business via SAS. Vil det potensielt kunne oppstå problemer dersom jeg, mot alle odds, blir oppgradert på begge, ettersom oppgraderingsforespørslene gjelder ulike klasser? Jeg vet at det er lite sannsynlig, men ser for meg en situasjon hvor SAS trekker poengene og OT pengene og hvor det ene ikke kansellerer ut det andre fordi det dreier seg om ulike klasser. Noen som vet hvordan dette ville fungere?

Cecilie liker dette
  11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er det mange som lurer på, men få (om noen?) som vet noe sikkert om. Jeg ville ikke ha tatt sjansen.

Tenkte det kunne være det ja ;) Men dessverre, madamen skal feire sin 30-års dag den helga og da er det nok en dårlig idé at jeg stikker av...

RoadKing liker dette
  12. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    BOO - OSL førstkommende søndag har da gått igjennom så da har jeg 1/1 på innenriks.
    Pris: 27 EUR (+1 EUR for signup).

La akkurat inn for OSL - BOO - OSL i September og denne lå nå på 29 EUR hver vei.

13. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kan valutasvingninger ha noe å si? Skandinaviske kronur vs EUR?

14. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vel tidligere vært rapportert om at det har oppstått problemer ja. SAS og OT skylder på hverandre og man sitter igjen med svarteper selv.

De gangene jeg har oppgradert til Plus med OT, så har det gått greit å oppgradere videre til business med poeng. Opptjener da poeng i ny Plus-klasse, så kostnaden fra Plus til Business blir egentlig mindre enn de 25 000 poengene du må cashe ut i loungen/ved gaten.

Scandipendler liker dette
  15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Da dropper jeg eksperimentet og lar det være med Plus-oppgraderingsrequesten. Jeg må jo uansett innom skranken i lounge enten den går gjennom eller ikke.

Cecilie liker dette
  16. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    oppgradert til Gdansk fra VIP Go (det tilbudet for litt siden) til Plus C €31. Det står bare C på billetten, ikke C(z), så jeg er litt usikker på hvilken klasse og poeng det blir til slutt.
    Returen går via CPH og kostet €98 så det blir ikke aktuellt.

17. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradert i dag OSL-CPH-HEL på torsdag for €74 (2*€37). Venter spent på oppgradering HEL-OSL på returen fredag (også den €37).

18. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Tar selv turen til GDN nå til helgen.(VIP Go) Var litt usikkert om det ble noe av, så ventet helt til den 17. juni med å legge inn forespørsel til OT. Da skulle de ha €47 pr. pers for turen ned, men lot det stå til allikevel.. :)
    Sjekket nå på returen, og da er prisen eventuelt €51.. Tror jeg står over den, og sparer de pengene til en MR.

19. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde et raskt regnestykke på om jeg burde begynne å oppgradere billetter intra-europe for poengenes del (har gullkort og gratis wraps er ikke viktig for meg), svaret ble nei. Med en enveis-pris på 600,- mellom Oslo og London hvor jeg ville tjent 2500 poeng (?) kan jeg kjøpe en F-billett cash før jeg har nok til en på poeng.

Det blir jo en helt annen sak om man trenger poeng for å kvalifisere til gull eller ikke har ambisjoner om å kvalifisere til gull.

Last edited: 22. juni 2015
  20. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde også dette regnestykket.
    Innenriks fra L til Z gav ca 4,1p pr. NOK.
    Rimeligste IC biz i SAS vil da koste ca 25.000,- ink. skatter (100.000p/4,1 + avgifter).
    Hvis en ser på alle tilbudene som har vært den siste tid, så er vel ikke dette akkurat lønnsomt (hvis det er slingringsmonn vedrørende reisemål og dato)...

MEN, hvis Z billettene kan ombookes, så vil det være en stoor fordel og alene være verdt pengene.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden