Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke om det her siktes til at det ikke kan bestilles fra Tokyo, eller om det ikke er mulig å få oppgradering på ruta. Men Optiontown tok ihvertfall mot "veddemålet" (og pengene) fra meg, men jeg fikk som nevnt ikke noen oppgradering. Nå sjekket jeg ikke om det var fullt foran i flyet, jeg bare forpuppet meg i stolsetet og prøvde å glemme meg, for en elleve timers tid...

Gaupe liker dette
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror at muligheten for OT-oppgradering på returen fra Tokyo er noe som har kommet til i senere tid. Mener i alle fall å lest det ett sted.

3. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Oppgradert fra billigste Go til flexiplus C(z) på SK811 til LHR på mandag. Kunne deretter velge å vrake mellom alle fly til London den dagen og dagen etter. Fikk 2500poeng med gullbonus. billettpris 399 + OT 30EUR = ca 4 poeng pr kr.

RoadKing and Robamu like this.
  4. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    28
    Spørsmål om pris

Vi reiser til Tokyo i november, og kan kjøpe lodd hos OT for €315/Plus (og €530/Business).
    Virker dette som gode nok priser? Ca NOK 2800 opp til Pluss er ganske mye penger.

Vi oppgraderte EWR-OSL til nye Biz-kabin i juni, og det var så utrolig IKKE verd pengene. Vi er begge lange, og setekonstruksjonen er slik at man blir senket ned og skjøvet inn under bordet foran, med en benbredde på ca 30 ca. Det er en nær-døden opplevelse og det nærmeste jeg har kommet å senkes ned i en kiste. Men Pluss er et bra produkt. Bare her altså litt dyrt, kanskje. Hva synes dere?

5. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Om det er gode priser eller ikke vet jeg ikke, men det er omtrent der de lå da jeg reiste i mai. Fulgte med et halvår i forveien, og de gikk hverken opp eller ned derfra.

6. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg kjøpte en torsdag-søndag-tur da det "hemmelige" VIP-tilbudet var oppe for et par mnd siden. Har lyst til å utvide til en uke, men billetten var i SAS Go, så det koster penger. Oppgradering til fleksible billetter med OT virker mer fornuftig.
    Vil jeg kunne få et evt ja til oppgradering med OT i tide til å endre flightene? Skal reise i mars 2016.

7. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

Ny på forumet, forsøkte å lese meg frem til svar, men ble ikke klok :)

Skal til Usa i slutten av juli, med rute OSL-EWR-LAX t/r. Turen til og fra Osl-ewr går med Sas. Ser nå på muligheten for å søke om oppgradering til biz begge veiene, dette ligger på ca 700 euro, dvs 6300kr. Dette må vel sies å være overkommelig pris dersom jeg får dette? Ser også at muligheten sannsynligvis er større for oppgradering ved dagflyving? Flyr 1110 på en mandag og tilbake 1855 på en mandag.

Spørsmål 2 blir: da jeg bestilte turen min via gotogate grunnet pris osv, har jeg ikke registert eurobonus kortet mitt. Dersom oppgradering går i orden, ser jeg jo at man får poengene sine til den klassen man blir oppgradert til. Vil dette også gjelde for meg siden jeg bestilte via gotogate? Kan jeg evt. kontakte sas i etterkant for å få disse bonuspoengene dersom jeg blir oppgradert til biz?

Takker for svar.

bertil storr liker dette
  8. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er en helt overkommelig pris. Temmelig standard etter min erfaring. Det er ofte slik at det er lettere å få en oppgradering til business på dagtid siden det gjerne er mindre etterspørsel etter business setene, det gjelder både i antall solgte seter og antall som forespør en oppgradering.

Du registrerer Eurobonus kortet ditt ved innsjekk i OSL på reisen ut, noe du enten kan gjøre selv i kiosken eller så kan de gjøre det for deg i betjent skranke. Da får du alle poengene du skal ha for reisen, uavhengig om du blir oppgradert eller ikke.

God tur!

9. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Da er det bare å krysse fingrene for oppgradering :)

Travellingalf liker dette
  10. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, jeg har prøvd meg på en OT neste fredag fra Oslo til Stuttgart. Vet noen om det er mulig å sjekke hvor mange ledige billetter det er igjen på flyet? Både Go og Plus.

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,913
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil gjerne jeg også vite, har en OT til Stavanger på torsdag SK4017.

12. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    SK 4017
    07/16/15 9:50 AM Oslo, Norway, OSL
    07/16/15 10:45 AM Stavanger, Norway, SVG
    736 M,T,W,Th,F
    C9 D9 Z9 R6 J9 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M7 H4 Q3 V7 W2 U1 K0 L0 T0 O0 G8 N5

@Satyv, hvilke fly har du? Det er seks ruter til CPH og to videre fra CPH.

RoadKing liker dette
  13. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, Takk. Jeg har fly via CPH til Stuttgart, men har kun søkt OT fra CPH til Stuttgart med SK 0667. Det er første gangen jeg prøver OT. :) Jeg er også ganske fersk i dette gamet og må kanskje ha ting inn med teskje.. Når du skriver f.eks: "C9 og D9" betyr det at det er 9 ledige plasser i begge klassene? Er det en enkel måte for meg å finne ut slikt selv?Så slipper jeg å spørre å plage dere erfarne. :D

14. Good2go

Good2go Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    33
    Se her http://www.expertflyer.com/ :) Her ser du hvor mange seter som er tatt i de forskjellige klassene.

Satyv liker dette
  15. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Det betyr at det er 9 eller flere tilgjengelige billetter i en bestemt klasse. Men alt er koblet til et stort system som beregner tilgjengelighet. Så hvis du kjøper tre billetter så, vil det ha innvirkning på hva som er tilgjengelig i flere eller alle klasser. Eksempelvis, det er eksakt 9 ledige seter ombord i flyet, la være gitt at det viser både C9 og D9 . Du kjøper så tre billetter i D, da vil de nye tallene for tilgjengelighet være C7 og D7.

Last edited: 11. juli 2015
    Satyv liker dette
  16. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Takk skal dere ha. :)

17. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    SK (QA) 667
    07/17/15 8:35 PM CPH
    07/17/15 10:05 PM STR
    CR9
    C3 D3 Z3 R2 J3 Y3 S3 B0 P0 A0 E6 M4 H4 Q3 V1 W2 U0 K0 L0 T0 O0 G3 N0

@Satyv. Skjønner det var litt forvirrende, men tallene jeg la ut var til Roadking på SK4017, over her ser du tallene dine. Temmelig fullt fly som du kan se, det positive er at det er temmelig fullt i Go og noe ledig foran. Selv om både C, D og Z har tre hver betyr ikke at det er ni billetter i Plus ledig, det er mest sannsynlig de samme billettene.

Satyv liker dette
  18. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Så 9 - 3 = 7? :p:D

RedLine and Travellingalf like this.
  19. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Haha! Til mitt forsvar så var det sent i går kveld :p

Jørgen liker dette
  20. Marers

Marers Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nå går det treigt med OT... 24t til avreise og enda ikke svar...

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden