Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    bare å smøre seg meg tålmodighet , kan få svar opptil 4 timer før avreise, husk ikke sjekk inn ennda ! :)

2. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Når Optiontown advarer mot innsjekk pga at det kan endre muligheter for oppgradering, hvordan forholder det seg da når man har connecting flights? Vil man risikere å ikke få oppgradering hvis man for eksempel sjekker inn og flyr med UA fra LAX til EWR (som vel er seks timer eller så, mener jeg å huske), og har kjøpt lodd for EWR-OSL?

3. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    3 stk. oppgradert på TOS-OSL-BCN i morra.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,913
    Bonuspoeng:
    293
    2 stk oppgradert for SVK :), her samles det poeng :).
    Får tilbake gullkortet i august, da har jeg det til april 2017. Det er egentlig ganske raust.

5. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    2 oppgradert til "plus" førstkommende fredag til Stuttgart. Min første søknad noensinne, så da 1 av 1 :)

6. robban

robban Where do you want to go today?

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk oppgradering med OT til biz mellom Oslo og New York, men ikke på returen selv om det var mange ledige billetter. Prøvde så å bruke oppgradering med poeng på returen og det gikk gjennom. På flyplassen ble enda en håndfull oppgradert. Synes det var merkelig.. Noen som vet hvordan OT egentlig fungerer?

7. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93

Helt ærlig, nei! Har vel hatt 20+ oppgraderinger på langdistanse alene og har enda ikke klart og bli helt klok på hvordan Optiontown fungerer :cool:

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg rett og slett bare er ett av livets store mysterier. Vet de det selv skal tro...?

9. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,560
    Bonuspoeng:
    293
    Min første post i eit forum: Here we go:

Ser at OT-oppgradering frå Tokyo har vore problematisk, men kanskje har det endra seg:

I april 2015 fekk eg nemlig OT-oppgradering frå Narita til Kastrup, riktig nok av typen "subject to availability", så eg måtte troppe opp med ei OT-utskrift til bakkepersonalet i ANA som etter mange telefonar fram og tilbake til sine sjefar (for dei hadde aldri høyrt om OT), kunne tilby meg å reise i SAS Plus i staden for "bak gardina".

Forøvrig, når det gjeld til kva for klasse du blir oppgradert til (noko som ikkje er soleklart, akkurat), så fekk eg vita litt om dette frå Maria T hos SAS Eurobonus: Please kindly note that passengers using Optiontown upgrade to upgrade their flight to SAS Plus class are always booked in P-class. Sjølv om det står klasse Y på boardingkortet mitt, er det altså P som gjeld. Dette var for ovanfornemnde reise NRT–CPH.

Fin tur var det i alle fall og OT er litt som Flaxlodd (som jo er ganske spennande) :)

10. Kjellis

Kjellis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Fløy fra CPH til SFO på onsdag. Hadde lagt inn OT fra pluss til biz. Fikk epost kvelden før om "beklager vi kunne ikke oppgradere deg bla bla bla, takk for at du bruker osv". Det morsomme var at jeg så gikk på innsjekk, og så SAS hadde oppgradert meg pga fullt fly. Hadde regnet med OT gikk gjennom nettopp pga fullt fly, noen måtte de jo flytte på.

Ikke at jeg klager når jeg oppgraderes gratis :)

Travellingalf and robban like this.
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,913
    Bonuspoeng:
    293
    Prøver å registrere min søster på Optiontown...
    Får hele tiden feil, med beskjed om at tlf må oppgis, men det er jo ikke noe felt for dette???

Noen andre som har opplevd dette?

12. pudderjeger

pudderjeger Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Er det verdt å oppgradere på europeiske turer? Feks OSL - AMS?

13. robban

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Er det ved en oppgradering? For da bruker jeg bare flyselskap, refnr, etternavn og epost ved innlogging, så etter valgt oppgradering fyller jeg ut epost, mobil og kredittkortinfo..
    Hva får du opp?

14. robban

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Kjekt hvis du vil ha plus-rettighetene, eller ha ekstra bonuspoeng til en god pris :)

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg OT-oppgraderer "alt", men det er nesten utelukkende for å klare nok grunnpoeng i denne perioden til EBD. Når denne er i boks, så blir det nok langt færre OT-oppgraderinger på meg innenlands i alle fall.

16. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    har du status fra før så er det vel poengene som er eneste grunn , men er du status løs så får du også ekstra bagasje, lounge og mer poeng

17. pudderjeger

pudderjeger Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor mange poeng får man egentelig?
    Jeg kjøpte en sånn tilbudstorsdag billett. Det gir bare tusen poeng. Hva får jeg med en option town oppgradering?

18. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4
    OSL-AMS vil gi 1 500 en vei,
    visst du blir oppgradert til kl. c,d,z 2 000 (det varier vel om man blir det ??)

19. robban

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    På Oslo-Dublin t/r skulle jeg få 1000 poeng, men ble oppgradert til Cz og fikk 4000 poeng istedet.. :)

Misterix liker dette
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,913
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg prøvde å nyregistrere. Skal prøve ditt forslag.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden