Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. earw

    earw Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Go er faktisk utsolgt på denne flighten
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jøss. Da kan det jo hende det var en skiiiikkelig bøgg, og ikke bare en prematur glipp.
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,100
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om det er forskjell(lettere/vanskeligere) på å få gjennom en oppgradering ved kjøp av ungdomsbillett vs vanlig billett?
     
  4. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det innføres den 11. november.

    Det skulle innføres før men har blitt utsatt av en eller annen årsak. Det må være på 117 dokument. (Interkont trenger ikke dette men der må det oppgraderes manuelt fra Innsjekk om man ikke har SAS dokument). Pris for selve oppgraderingen mellom 30 til 75 EUR.
     
    Scandi, PettR, GinTonic and 5 others like this.
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk opp oppgraderingsmuligheter på min inneriksflight nå i november både tur og retur. Kostnad : 50 EUR t/r all-in Med tanke på at jeg kjøpte denne på salg til 994 t/r så er dette en grei deal i min bok iallefall...(forutsatt at den går igjennom såklart....) ;) ;)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Blir det fullverdige plusbilletter om de oppgraderes?
    Dvs, kan de da flekse/avbestilles?
     
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt sett får du ikke svar på om oppgraderingen går gjennom før like før avgang,men jeg tror ikke det kan endres så mye på dem....er nok restricted biz....
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det var vel mer et tankeeksperiment.

    Eksempelvis om man har en reise i Go som man vet man ikke kan gjennomføre.
    Man vil da få den oppgradert til Plus og så avbestille. Da ryker vel kostnaden til OT og kanskje også oppgraderingskostnaden men er billetten i Go verd mer vil man jo spare på det.
     
  9. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok restriksjoner på refusjon også på OT-billetten vil jeg tro....Men skal ikke si noe sikkert. Man vet jo aldri med SAS :p:p
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Ser nå at muligheten for OT oppgradering er tilbake innelands og i Europa. Det jeg da lurer litt på er om det egentlig "lønner" seg som EBG innehaver å benytte seg av dette, spesielt kanskje innenlands?

    Ett eksempel; Onsdag i neste uke skal jeg reise SVG - OSL - AES med SAS. Hele ruten i GO. Så sjekker jeg OT og ser at jeg kan oppgradere begge legs for ca 60 Euro (500 kroner) totalt, selvfølgelig med forbehold at de går gjennom. For det så får jeg 1250 ekstra grunnpoeng og litt servering ombord. Adgang til fasttrack, lounge osv har jeg jo allerede som EBG. Vanligvis klarer jeg også fint å fornye mitt EBG med mine "vanlige" reiser gjennom opptjeningsperioden, så jeg er nok ikke avhengig av de ekstra grunnpoengene for dette. Ikke vil det utgjøre nok i løpet av ett år til å få meg opp på EBD heller.

    Hva synes dere?
     
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du ikke trenger grunnpoengene ville jeg droppet det, det er rimeligere å kjøpe ekstrapoeng. Større sjanse for ledig midtdeler er det også.
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg ser at 1000 ekstrapoeng koster 25 Euro. Hm... Klarer likevel ikke helt å bestemme meg. Det er jo uansett ikke sikkert det er store sjansen for å bli OT oppgradert innenriks, men har en request liggende inne allerede så jeg får vente og se resultatet av den.
     
  13. Good2go

    Good2go Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Hvor ser man status på OT? Har sett at flere skriver at det skal stå "pending" hvor får man opp det?
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er litt interessert i differansen mellom Go+OT og Plus...
     
  16. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    For min del f.eks :
    TRD-OSL-TRD : billettpris GO-998 kroner vs.billettpris Plus-3098 kroner. Min OT kom på 50 EUR t/r= ca 425 kroner med dagens kurs. For meg som EBS er det grei deal.....
    Men differansen skrumper jo mere du har betalt for GO og jo høyre OT-pris, så lønnsomheten....tja...you decide.
     
    KristianSk liker dette
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ett godt poeng. Mange av mine reiser i GO er betalt av jobb og da koster det jo meg personlig veldig lite sånn sett å oppgradere med OT.
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    f.eks. 500,- for lounge, fasttrack og ekstrapoeng (og gratis muffins) er jo egentlig ikke veldig mye, men har man de to førstnevnte på andre måter er det ikke lenger kjempelukrativt. Noen som vet om SAS markedsfører dette til almuen enda (via epost eller på egen nettside)? Jeg tror ikke jeg fikk vite om OT (da på longhaul) via SAS sine egne kanaler.

    Er vel en godt bevart hemmelighet at en relativt høy prosent av oss på diverse allerede har status, men mangler man noen tusen poeng for å kvalifisere hadde jeg lett brukt et par 500-lapper på dette enn MR.

    Blir veldig spennende å se hvor mange SAS velger å oppgradere via OT, i praksis kan jo hele bussen være Plus, om man vil.
     
    Last edited: 13. nov 2014
  19. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    La inn lodd for morgendagens flight OSL-CPH-TXL på mandag, oppgradert på begge strekningene. Totalt 68 euro kostet det.
     
  20. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Har inne lodd for eldstemanns retur til gamlelandet fra Nederland (AMS) fredag 28. november. Får se om det går...
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden