Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan jeg rapportere at jeg i dag fikk lagt inn OT Plus til Business for både SK983 den 6. desember og SK 984 den 11. desember. Så problemet med ikke tilgjengelig OT på NRT-CPH ser ut til å være over. Om de går gjennom er nå en helt annen sak, og jeg har lagt inn request om poengoppgradering også.

    PS! Prisen var 220€ hver vei.
     
    Baldrick and SASlovah4evah like this.
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det iallfall håp! Skal dit selv i mars. :)
     
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jammen smalt det ikke inn en OT på TRD-OSL i morra.Da blir det Plus for den nette sum av ca 200 kroner i tillegg til billettpris(499,-). En fair deal synes nå jeg da.... :):):)
     
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    OT gikk inn på retur også - samma deal som på utreise. Totalt for t/r i PLUS snakker vi da 1398,- mot 3098,- i bestillingsøyeblikket ( ser nå at Plus-ikke full-flex) ligger på over 4000 t/r..... Så ja - det er en god deal spør du meg :):):):)
     
  5. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    OT gikk inn på datteras hjemtur fra AMS i morgen. Hun er i alle fall strålende fornøyd. Dette skal jeg bruke oftere.
     
  6. r_stian

    r_stian Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Jeg er ny på siden her. Jeg har et spørsmål noen av dere kainnsje kan svare på. I sommer skal vi ha en Jorden Rundt reise og har bestilt en RTW billet, mesteparten av ruten fly´s av Air New Zealand. (noen som har erfaring med dette flselskapet?)

    Men siste fly på hjemmreisen er fra Tokyo Narita Til CPH, med SAS. Sitter å ser på oppgradering med optiontown og ser prisen er på 580EUR til business og 320EUR i sas pluss. Er dette normalpris, for en slik oppgradering? Og er dette verdt prisen? Billeten er i (L)

    Takker for alle svar.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere så har det ikke vært mulig å kjøpe OT fra Tokyo, men det har kanskje blitt forandret nå? Sjekk noen av de første innleggene i denne tråden for mer info.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ett annet "tips" for å betale OT med AmEx er å knytte kortet til PayPal kontoen og bruke denne når man betaler. Fungerer fint for meg i alle fall.
     
  9. slh1968

    slh1968 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Du kan jo også gjøre det veldig enkelt ved å endre country fra Norge til USA oppe til høyre på nettsiden til optiontown, så får du betalt med AMEX direkte. Gjorde dette på siste bestilling uten problemer :D.
     
    Travellingalf liker dette
  10. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Oppgradert! :)

    Har søkt om oppgradering over 10 ganger, og alltid fått avslag - uansett om flyet er fullt eller tomt.
    Nå er flyet ganske utsolgt - kun SAS Plus Full Flex igjen.
     
    travellers4fun liker dette
  11. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Oppgradert igjen! :D Hva skjer?!

    Helt tom flyvning denne gangen...
     
  12. Good2go

    Good2go Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Hei alle sammen,
    Ble oppgradert fra TRD - CPH:)

    Er det mulig å oppgradere om man bruker poeng? Som den kampanjen som kom fra SAS nå?
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Testet dette ut for første gang i Europa, og ble oppgradert AMS-OSL med ca 80% belegg i Go. Fornøyd med poenguttellingen, men dette er det jo slutt på når opptjeningen blir skrudd ned 1. januar så da vet jeg ikke hvor mye jeg verdsetter dette på short-haul.
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har aldri prøvd dette selv, men mener det ikke går. Noen som kan bekrefte dette?
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Siden OT oppgraderinger ble mulige også innenlands og i Europa så har jeg hatt 3-4 forespørsler inne på 4-5 flyvninger (alle innenlands) og så langt har alle gått gjennom. Greit med ekstra tilskudd til EB kontoen før de nye reglene trer i kraft på nyåret...
     
  16. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken bookingklasse blir man oppgradert til i plus hvis oppgraderingen går igjennom, tenker på hvor mange poeng man vil få etter nyttår.
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    På billetten min fra i dag tidlig så står det klasse C. Og det er vel 1250 poeng i dag og 1000 på nyåret. Så må man jo spørre seg om det er verdt kostnaden.
     
  18. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Sto det på boardingkortet eller billetten, står jo C på alle BP selv om bookingklassen er feks A.

    Men hvis det faktisk er bookingklasse C man blir oppgradert til så vil man jo få 1250 etter nyttår også, man vil fremdeles få 25% ekstra bonus.

    Da er jo dette noe som vil bli vurdert sterkt i fremtiden, da det er stor forskjell på 312 poeng og 1250 poeng.

    Noen som vet hvilken bookingklasse man blir plassert ved oppgradering til plus på LH?
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Okei, det tenkte jeg ikke på. Det er på BP jeg ser det står C (og så en liten A) i tillegg til SAS Plus. Men jeg har i alle fall fått 1250 poeng tidligere i uka (som EBG) og da burde det vel bli det samme på nyåret også.
    Om det ikke blir forandringer i hvilken klasse man får med en OT oppgradering også da...
     
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Den lille A-en betyr bookingklasse A, som vi gi 750 poeng i Norden og Baltikum etter nyttår.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden