Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr Oslo-CPH-PVG på torsdag. Bltt oppgradert første legget(Etter å ha fått avslag 3x på rad, etter å ha blitt oppgradert ca 8x på rad før det).

Selvfølgelig mest spent på legget fra CPH til Shanghai, ser de er mye ledig.. søkt om både pluss og biz upgrade.
    Denne gangen reiser jeg ikke alene, og han jeg reiser med har aldri søkt om OT før. Kanskje det spiller positivt inn. Noen som har gjort seg noen tanker om dette ?
    Alle de 3 flyene hvor jeg ikke ble oppgradert hadde masser av ledig plass (alle innenlands)

2. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Her ville jeg begynt å få bange anelser allerede oppgradert første legg men ikke hørt noe om andre legget var ihvertfall for meg et sikkert tegn på at jeg ikke ble oppgradert HKG-ARN (ARN-OSLtikka inn på turen bortover faktisk) Det var sant også. På vei bortover fikk jeg beskjed samtidig med begge flights.

3. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Okey, supert. jeg ser i appen at den viser fortløpende flygninger 22 timer frem. Så da får jeg bare huske å endre den en gang om dagen.

4. ret73

ret73 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde et innlegg her 24.okt hvor jeg stiller spørsmålet om det er flere som har hørt at man kun får 2 oppgraderinger med OT pr. 6mnd på longhaul.

Fikk avslag på min OT (både pluss og biz) OSL-EWR. Synes dette var merkelig ettersom jeg visste at GO var overbooket. Har en intern kontakt som sjekket opp, og dette var svaret:

´Denna passagerare har fått uppgradering två gånger de senaste 6 månaderna vilket är maximum för de antal man skall kunna få, enligt de business rules SAS satt upp.´

Vel, hvis dette er tilfelle er det vel litt drøyt at man betaler for OT (dog bare 5euro) for noe man ikke får uansett availability..

Andre som kjenner seg igjen?

Fikk ny OT avslag på EWR-OSL tiltross for at GO var overbooket igjen så får en følelse at dette kan stemme. Eurobonus sier de ikke kjenner til hvordan Optiontown opererer(?) og ba med kontakte OT. Der har jeg ikke fått svar enda.
    Pengene er tilbakeført til min konto, men pga valutaendring og 5€ betaling for oppgraderingen fikk jeg altså 250kr mindre tilbake..

Hvis det nå stemmer at OT har en slik regel med kun 2 oppgraderinger i halvåret er vel ikke dette greit?

Shyneno liker dette
  5. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det stemmer er det svindel, problemet er jo at ingen kommer til å innrømme av de svindler kundene sine.. og det er umulig for oss dødelige og kontrollere det :)

6. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    For å komplisere alt sammen ytterligere. Han har søkt(og betalt) for oppgradering til pluss(for oss begge), mens jeg har søkt om oppgradering(og betalt) til biz. For begge. Så har ikke fått konkludert så mye med sansynlighet for upgrade eller ei...

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Blander man ikke kortene her? Slik ordlyden er, oppfatter jeg at dette kanskje referer til EBD oppgraderingsregelen?

Er du EDB? Kan hende det er en intern misforståelse?

Er helt enig i at dersom det praktiseres en regel, så bør det annonseres for produktet. For som du sier, man gidder ikke å søke om oppgradering om man vet man ikke får det.

SASlovah4evah liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det interessante i dette, er jo at SAS henviser til OT for regler, mens OT henviser til SAS. Den sirkulær referansen er uheldig. De burde klargjøre dette.

9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror du kan være inne på noe her.

SASlovah4evah liker dette
  10. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,244
    Bonuspoeng:
    113
    Tikket inn e-post om at jeg ble oppgradert på fredag i dag. Hvor og når i appen får du opp "change flight"? Ser ingenting nå, kommer det ikke før 24 timer før? Tenker å sjekke inn bagasje, så lenge jeg endrer før jeg sjekker inn bør det da ikke være noe problematikk?

11. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    ble oppgradert i dag til plus fra ARN til HKG.. men jeg havnet bare i P, altså plus saver.. så bare 1500 poeng med enn go :-(

12. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Skal fly til Tokyo i helga. La inn en forespørsel på Plus og Business OSL - CPH - NRT. Fikk beskjed i dag at jeg er oppgradert til Plus fra OSL til CPH. Fortsatt pending fra CPH til NRT.

Lurer litt på hvordan praktiseres complimentary upgrade for EBD. Er dette to separate prosesser eller kan systemet i SAS se at det ligger inn en forespørsel om betalt oppgradering ? Interessant om noen har erfaring med dette.

13. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Som tidligere nevnt jeg er også oppgradert til pluss til CPH... men foreløbig ikke videre(Pluss/biz), skal til Shanghai.

Er også diamant, og har lurt på akkurat det samme.

Flyet fra CPH til PVG har mye ledig, på returen 2 dager senere er det ikke mulig å bestille billetter, så lurer på om flyet er overbooket allerede.

14. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Du fikk helt rett... avslaget tikket inn nå

15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk mandag inn optiontown BGO - CPH, for flight fredag, og litt senere på mandagen, kom også videre flight CPH - TXL.. Samme PNR, så ser ut som de kanskje tar flight for flight..

16. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Har fortsatt ikke hørt noe tilbake. Tokyo flyet går fra CPH fredag ettermiddag.

17. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Erfaring med å endre en billett som er oppgradert via Optiontown? Forsøkte å bytte fly til et som gikk en time tidligere, men til tross for langt mindre belegg skulle SAS ha 2010;- for å endre.. En ny Plus billett kostet 1499;-. Fikk beskjed om at oppgradering via Optiontown "ikke var gjeldende" som Plus..

18. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,841
    Bonuspoeng:
    183
    Er dette for SK963 i morgen eller på fredag?

19. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde du via SAS-appen? Så vidt jeg vet er det bare der man kan endre uten at det koster noe, selv om jeg ikke synes det er logisk at det er slik..

20. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Nei. Hvordan endrer man i appen? Har sett litt rundt og får ikke noe valg for det?

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden