Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    OT skulle ha 45€ for oppgradering på OSL-TRD rett før jul, prisen var konstant helt til avreise. Droppet oppgradering da doble poeng og kaffetralla ikke rettferdiggjør 400 spenn når man har EBG.
     
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    De har vært det i over ett år nå. (Siden sep-okt i fjor om jeg husker riktig)
     
    GinTonic liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, takk.
     
  4. vegardhenriks1

    vegardhenriks1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Ser det står at OT ikke oppgraderer billetter KUN kjøpt med Eurobonus poeng. Men jeg valgte den "Beste Tilgjengelighet" som er betalt med poeng og penger. Går det å bruke OT da? :)
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Yes
     
  6. erwib

    erwib Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Før de håpløse endringene i Eurobonus fikk man 200% opptjening når man oppgraderte med Optiontown til Pluss eller Biz. Hvis man nå får oppgradering med Optiontown, blir det da i den laveste biz/pluss kategorien man får poeng etter?
     
  7. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det virker slik, fikk akkurat inn poeng for et OT oppgradert tur i business, og der var det laveste nivå.
     
  8. Frdyr

    Frdyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Har akkurat kommet hjem etter en tur til New York i helgen, og ble oppgradert fra GO til PLUS på OSL-EWR og til Business på returen. La inn søknad på OT ca. 4 uker før avreise og betalte 159 Euro per pers på Plus og 400 Euro for business.
    Er selvfølgelig fornøyd med at oppgraderingen gikk gjennom, men det er verdt å merke seg at kommunikasjonen med OT er noe mangelfull. Fikk mail 2 dager før avreise angående PLUS, men fikk ingen mail angående returen på Business. Da jeg sjekket billetten min på SAS appen dagen før avreise så jeg at jeg var oppgradert. Seter kunne da velges.
     
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Har tidligere skrevet om Optiontown som først lovte meg business på EWR-OSL og hvor oppgraderingen forsvant på veien.. Dette var i August. I begynnelsen av september fikk jeg de endelig til å forstå at jeg skulle ha tilbake penger siden jeg ikke ble oppgradert.
    I slutten av oktober ble jeg lei av å vente på pengene som til tross for flere samtaler med OT ikke hadde funnet veien til min konto.

    Jeg leverte så en reklamasjon til AMEX v DNB.

    I desember ringte en indier fra OT og sa at jeg skulle slutte med å prøve å få penger fra de.. eller det var vel heller noe slik " U no claim chargeback from us, we alleady pay u bak". Jeg ba de bevise det til AMEX.. "no wi prove you!!".. jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne sjekke noe som helst annet enn om pengene hadde kommet på min konto eller ikke, og at de kunne sende så mange referansenummer de ville uten at jeg hadde noe særlig bruk for det.. "we call ubak, bye"

    Hørte ikke mer før i dag, da jeg tok kontakt med saksbehandleren i DNB, som kontaktet AMEX og fikk til svar at de ikke så noen annen løsning enn å ta tilbake pengene og gi de til meg. Så nå er pengene endelig tilbake, og jeg får vel nok en telefon fra OT i kveld....
     
  10. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor mange dager / timer før er normalt å få bekreftet oppgradering på innenriks/Europa-flighter? De gangene jeg har oppgradert på LH, så har jeg fått ny booking bekreftelse av SAS to dager før.

    Jeg har lagt inn mitt første lodd til en AMS-OSL flight neste uke. Satser på at den går igjennom, da det blir tight med fornying av gullkortet før perioden går ut i slutten av mars.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har prøvd OT innenriks/Europa tre-fire ganger så langt og de har gått gjennom hver gang. Ett par ganger har jeg valgt å la være å prøve siden pris ikke har stått i forhold til utbytte. Når jeg har prøvd og fått oppgradering så har jeg fått beskjed dagen før, bortsett fra en gang da jeg ikke fikk beskjed i det hele tatt og ikke oppdaget at jeg hadde blitt oppgradert før jeg sjekket inn online. Min neste er SVG - CPH nå på onsdag.
     
    Islending liker dette
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg fått e-post fra OT om at jeg har blitt oppgradert til SAS Plus på SVG - CPH onsdag ettermiddag. Altså over to døgn før avgang. Nå er jeg spent på hva dette vil medføre i ekstra EB poeng siden jeg er usikker på hvilken billettklasse jeg nå ender opp i.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du ender opp i A vil jeg tro, men gi gjerne tilbakemelding :)
     
    Travellingalf liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk tilbud på EUR34 på kveldsflight fra AMS-OSL. Sitter og er litt i tvil. Jeg et aisle sete i GO nå.

    Kleint å få tilslag dagen før og så er det bare midtseter igjen. Hva ville dere gjort?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om du har € 34 som du ikke klarer å bruke opp kan du vurdere det, ellers kan du vel bruke disse på å kjøpe en øl og noen eurobonuspoeng og komme bedre ut av det enn i plus.. :)
     
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Med mindre folk desperat trenger de få ekstra statuspoengene en shorthauloppgradering til Plus gir, fatter jeg ikke hvorfor man er villig til å kaste bort hundrelappene sine på Optiontown. Dette gjelder særlig de som allerede har tllgang på bakketjenester via status. Det finnes etter mitt skjønn ingen rasjonelle grunner for å sitte i Plus kontra Go. Samme beinplass, meny, servicenivå, ikke synlig dasskø, kan velge Exit-rad i Go etc.

    Men det er nå min mening da.
     
    Edvard, Islending and Jørgen like this.
  17. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Men for de som IKKE har tilgang, kaster jeg gladelig bort de få hundrelappene for å få tilgang til bl.a. Fast-track.... AT du får ekstra poeng,mat/drikke og tilgang til lounge gjør det verdt det-SÅFREMT the price is right. Alt har sin pris.... :):)
     
    RoadKing and ILS2 like this.
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter egentlig den. Men det er vel større sjanse for ledig midtsete i PLUS, og så har de vel den ettermiddagstallerkenen med kokt grevling som er litt større.
     
    ILS2 liker dette
  19. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    AMS-OSL er jo en flyvning hvor man i teorien også kan få drukket mer enn én enhet med alkohol, forutsatt at man får lokket kabinbesetningen ut fra gjemmestedet sitt i galley, så der kan man i alle fall klare å konsumere det oppgraderingen har kostet.

    30 EUR for "storby"-hopping i Norge, derimot? Koko!
     
  20. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    You wish.

    Fløy 12 rundturer med SAS direkte Oslo-Amsterdam i løpet av siste år, alle i Plus. Der kan man glemme mer drikke:
    - Først servering av måltid og drikke til Plus.
    - Deretter er det salg til Go.
    - Deretter er det salg av varer. (Kan jeg få en Ramlösa til? "Vi skal bare gjennom med salgsvarer først...")
    - Crew spiser meal. (Ringte på, ingen kom før rydding).
    - Så er det rydding (Kan jeg få en Ramlösa? "Nei, nå er det straks landing.")

    Flyturen er ikke lengre enn Oslo-Evenes - og der får du kun knekkebrød og étt glass vann i Plus. Bli fornøyd med at du i hele tatt får noe mer på OSL-AMS. God tur!
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden