Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Scanflyer

Scanflyer Medlem

Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Har mulighet til å oppgradere BOO-OSL førstkommende søndag for 25 skakkkjørte Euro, eller ca 200 NOK. Det er i såfall kun for den ene øllen, chipsposen og poengene. Jeg ha regnet litt på poengvalue. Med kjipe V-klasse vil jeg bare få 250 +25%, totalt 313 poeng. Med Pluss vil jeg få 750 + 25%, totalt 933 poeng. Differansen er da altså på 630 poeng, ergo litt over 3 poeng per NOK jeg bruker på oppgraderingen. Det er vel ikke så halvgærnt, når man vet hvordan bolaget priser poengene sine?

2. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,426
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kjører gjerne på med oppgradering til plus, spesielt i Europa. Jeg kjører opptjening på A3 og der er det fortsatt bra inntjening i Plus. Ellers er det digg å slippe å måtte dra kortet på øl og vin. Jeg har stort sett fått det jeg vil og litt til i plus, men det er vel avhengig av de som jobber virker det som

3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kjører gjerne også OT til Plus både innelands og i Europa. Men ikke hver gang og ikke viss jeg ikke synes jeg får nok igjen for pengene. Er prisen for drøy så er det heller ikke aktuelt. Innenlands og i Norden så betaler som oftest arbeidsgiver mine flyreiser og da koster det meg personlig ikke mange kronene å oppgradere.

Og ja, det ble klasse A mellom SVG og CPH i går.

4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,228
    Bonuspoeng:
    183
    Skal på jobbreise på søndag, SVG-OSL-TRD, og fikk nettopp oppgradering fra OT. Kostet 200 spenn per leg. Krediterer til A3, så det betyr totalt 2400 poeng -- noe som kommer godt med til rekvalifiseringen. Veldig skeptisk til om jeg hadde gjort det samme hadde jeg kreditert til Eurobonus.

5. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg fått e-post fra OT om at "Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight SK907 Oslo - Newark Feb 13". Akkurat den versjonen har jeg ikke fått før, men satser på at det ordner seg ved innsjekk på Vigra i morra eller senest ved gate i Oslo. Så nå gleder jeg meg bare til å fortelle den (forhåpentligvis) gode nyheten til madamen når hun snart kommer hjem fra jobb :)

6. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp denne eposten fra SAS:
    image.jpg
    Visste ikke at SAS pusher OT upgrades via mail..
    Er det nytt siden de begynte med OT på innland?

7. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått det samme selv og mange andre mailer fra sas de siste dagene til reisen min TRD-OSL
    så nå venter jeg "spent" på om oppgraderingen går igjennom...
    edit: da kom det mail fra optiontown at jeg blitt oppgradert :)

Last edited: 23. febr 2015
    John in The Tower liker dette
  8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått et par stk av disse jeg også.
    Egentlig litt uheldig at de kommer med slikt "Mat/snacks og drikke om bord" når mange ruter ikke har servering, eksepelvis OSL-KRS har kun kaffe/te på flertallet av turene.

9. mthoen

mthoen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Jeg har prøvd å bruke optiontown to ganger, men jeg vet ikke helt om jeg gjør det riktig.

Når jeg søker opp bookingreferansen min så kommer det opp: "UTo not available"

Jeg har laget meg konto der, og satt på email alerts, men jeg har ikke fått noen mail fra dem.

Jeg registrerte meg på optiontown 2 uker før jeg skulle fly med Air India, og har i tillegg registrert en reise med SAS i slutten av Mars

Gjør jeg noe feil?

10. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok du gjør det riktige, men Air India er vel ikke mulig å oppgradere med ved hjelp av OT. Det vil vel heller ikke være alle SAS avganger du kan oppgradere på.

11. mthoen

mthoen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar :)

Vil jeg få flere EB-poeng på en flight om jeg oppgraderer gjennom OT?

12. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Air India bruker Optiontown til oppgraderinger på samme måte som SAS, så vet du det ;)

Ja dersom du får OT igjennom så får du EB-poeng for klassen du ble oppgradert til. Det betyr flere poeng ja.

Ellers så er det slik at hvis du får opp meldingen "UTo not available" når du søker opp så er det ikke tilgjengelig. Men av og til å lønner det seg å ta en epost til optiontown og spør om det stemmer. Har hendt at det bare er en teknisk feil (forandring på reiserute ol.) som gjør at ting ikke er helt på stell.

13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du jo helt rett i - ser det nå!

14. EBGEGE

EBGEGE Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Noen andre enn meg som har OptionTown-oppgraderinger pending som kan hjelpe meg? Jeg har prøvd meg på OptionTown for første gang. Men når jeg logger meg på MyOptiontown for å se status (skal reise søndag), finner jeg ikke noe om status på oppgraderingen. Jeg som er dum? Eller blind? Eller har Optiontown teknisk trøbbel? Takk for hjelp. Og beklager potensielt dumt spørsmål. Hilsen UTO-jomfru.

15. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke prøvd selv ennå, men det står jo at man skal motta mail SENEST 24 timer før avgang, så du må nok bare vente litt til.. ;)

16. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du ønsker å sjekke statusen på en OT så må du velge Already have UTo? Check Upgrade Status på forsiden av optiontown.com Der må du så fylle ut Optiontown Confirmation nummer (som du skal ha fått tilsendt på e-post), etternavn og e-post. Da skal du få opp statusen.
    Men du vil mest sannsynlig uansett ikke se noen forandring i status der før en eller to dager før avreise. Og du vil også motta en e-post om du blir oppgradert. Jeg er faktisk usikker på om du får e-post om du ikke blir oppgradert, for det har jeg ikke opplevd enda.

EBGEGE liker dette
  17. EBGEGE

EBGEGE Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Aha, se her, ja. Takk! Ikke akkurat brukervennlig og intuititve disse UTo-nettsidene. At det ikke står på min profil, er veldig rart. Men da fant jeg utav det iallefall. Takk!

Og for de som lurte: Jeg ble møtt av 3x "Upgrade pending".

18. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, det skal ikke være enkelt nei! At man ikke ser alle sine oppgraderinger (gamle og nye) når man logger inn på profilen sin er bare helt utrolig. Så ett godt tips er å ta med OT confirmation nummeret når man reiser slik at man har mulighet for å sjekke status på ev. oppgraderinger på returen også.

Lykke til!

19. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    å skal jeg prøve oppgraderingen til SAS Plus på strekningen TXL-ARN i april og CDG-OSL i september. Men jeg har følelsen at (hvis det bestilles tidlig) det er billigere å kjøpe Pluss tickets direkte under bestillingen på SAS.no? Oppgradering på hele strekningen (CDG-OSL-MOL) ville koste 72 Euro (618 kroner). dvs 1236 kroner for hele. Da er det vel billigere å bestille tidlig den dyrere varianten?

20. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg du har helt rett i. Ofte er prisforskjellen mellom Go og Plus på sas.no så liten at det lønner seg å bestille direkte der. Spesielt innenriks og Europa og når SAS har diverse kampanjer.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden