Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det går ikke å være taktisk på tidspunktet for registrering om målet er større sjanse.
    Det går å være taktisk med hvordan man gjør det om målet er å minimere valuta- og likviditetskostnad. Da passer man på å betale i henhold til betalingstid på kredittkortet. Ideelt sett så man legger inn forespørsel og får eventuelt avslag og refusjon i samme periode.

Petter B-C liker dette
  2. Jonbertel

Jonbertel Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Nja, min erfaring er litt annerledes, men jeg har for svakt statistisk grunnlag til å kunne hevde at det er empirisk forskning. Når jeg har bestilt Go-billetter (alltid individuelle billetter, for å gjøre det enklere med endring/uteblivelse), og finner ut at jeg skal søke OT-oppgradering for hele gjengen, så venter jeg alltid noen dager før jeg søker til meg selv. Tanker er at jeg helst ikke vil få oppgradering dersom noen andre havner bak i kabinen. På to slike flighter har vi alle fått oppgradering, mens på to andre flighter har alle andre enn undertegnede fått oppgradering. Tilfeldigheter? Mulig, men overbevisende nok til at jeg kan forklare dette til den som eventuelt ikke blir oppgradert på egen bekostning dersom dette skulle skje. Konklusjon: Jeg tror tidspunktet en søker OT for har betydning for sjansene til å få oppgraderingen igjennom. OG: Jeg tror OT med barn stiller helt bakerst i køyen, uansett andre parametre for utvelgelse av hvem som skal få oppgradering (igjen: basert på få enkelthendelser, som i sum ikke gir et grunnlag for å uttrykke at "statistisk sett er det slik.."

3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,299
    Bonuspoeng:
    183
    Er det flere som bruker PayPal til betaling av OT ? Jeg har gjort det de siste gangene, og de gangene jeg har fått avslag har refusjonen kommet rimelig kjapt.Opplevde at det tok lenger tid da jeg brukte Visa Debet kort og Diners/Mastercard.

Andre med lignende erfaringer...?

4. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Har nesten utelukkende brukt Paypal og opplevd at refusjon har kommet innen få dager - men det gjelder også den gangen jeg brukte VISA debit kortet. Paypal gir jo en ekstra sikkerhet med tanke på svindel som jeg jo har lest noen har opplevd så derfor bruker jeg Paypal.

5. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Så de andre har 100% uttelling?
    Grunnlaget er uansett alt for tynt til å si noe her.
    Kan være så enkelt som at du har søkt flere ganger og på grunn av det har større sjanse for å bli avvist enn de andre.

6. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk oppgradert begge legs til og fra Trondheim på fredag - så jeg har en veldig god uttelling på innenriks og kortdistanse. Har kun hendt en gang jeg ikke har blitt oppgradert innenriks og kortdistanse - det var på vei ned fra TOS i november i fjor.

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker også bare PayPal på OT, selvfølgelig knyttet til SAS Amex for å få maks med poeng. Jeg har alltid fått refusjon etter kort tid.

8. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Samme erfaring her.

9. Edvino

Edvino Flyvende pastamonster

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hva er erfaringen med standby oppgradering både ett og to hakk? OT gikk ikke gjennom :( ser at det er nesten tomt i pluskabinen og greit med plass i biz, men det har kanskje ikke så mye å si?

10. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Standby oppgradering for poeng har to kriterier: a) det må være ledige seter i gjeldende kabin b) det må være lastet måltider nok (dog er det flere rapporter om at enkelte har fått oppgradere og godtatt å få et Go måltid)

11. KatManDu

KatManDu Senior Medlem

Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    You have been upgraded to SAS Plus (Z) fra sas vip go søndag CPH-OSL. 39 euro.
    3/3 i 2016.

Edit:
    Og OSL-KRS. Det blir 4/4 på samme billett.

Last edited: 20. jan 2016
    RemiWM, Petter B-C and LN-FHU like this.
  12. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    vi reiser 4 mann fra Osl-Ewr i mars. 3 på samme PNR, 1 for seg selv. når jeg søker for os 3 med mitt navn er prisen 229 eur pr vei, når jeg søker for siste mann på egen pnr med hans navn er prisen nede i 208 eur pr vei.........

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Når en har to legs(WF+SK) og kun siste SK-leget blir oppgradert, kan en da forandre tidspunkt i app ved check-in på flight nr 2 for å lage seg noen timer transit-stop og skifte flight?

14. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Oppgradert SVG-OSL-SVG onsdag og torsdag. €32 hver vei.

8/8 nå.

15. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Er optiontown nede, eller er det lokalnettverket her som er i overkant restriktivt på hva jeg skal bruke arbeidstiden til?

/koffert.

16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, det fungerer her (ombord) i alle fall og jeg sitter også på ett ganske restriktivt jobb-nettverk nå.

17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Hva ble løsningen på denne? Har en tilsvarende booking hvor kun siste leg kan oppgraderes. Hvis jeg får ønsker jeg å flytte avgangen.

18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Siste går fint.

19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Så det går greit å flytte siste leget i en booking ved innsjekk på app?

20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det har jeg gjort før. (1 år siden)

Insomnia4u liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden