Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk CU på min tur til Shanghai i helgen, og fikk verken godkjent eller avslag OT på mail slik man pleier, betyr det at jeg ikke får refundert OT da? siden jeg hadde fått oppgradering, selv om det er CU og ikke OT?

2. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Dette kan potensielt minne om situasjoner som oppstår dersom man legger inn upgraderequest hos både SAS og OT og den går gjennom - og verken SAS eller OT ønsker å kreditere poeng eller penger. Så lenge OT ikke har sendt deg noen bekreftelse på upgrade (eller avslag), så burde du imidlertid ha en god sak, om så nødvendig hos kredittkortselskapet.

3. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    CPH-SFO upgrade til Business £ 504. Til å le seg ihjel av...

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan man jo like godt kjøpe billett i Biz i utgangspunktet. Er det OT selv som setter disse prisene, eller er det en slags ordning hvor SAS basalt sett 'selger' seter til OT, og OTs priser dermed har sammenheng med SAS' egen prissetting?

Larata liker dette
  5. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-LHR 2 pax lørdag. Ble oppgradert via OT allerede i går. €39 pr snute ville vært helt ok dersom jeg hadde behov for business innsjekk, fast track og lounge, men med EBG-status er det egentlig 39 euro for et måltid(?) og et par øl....

Men det er jo digg å sitte på første rad, da.

/koffert.

6. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    vil påstå at du betaler for å få noe mer poeng også ;)

RoadKing liker dette
  7. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sant, men poengene fosser jo inn uansett, gjør de ikke? ;)

8. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, men jeg merker da forskjell på innenlandstur i Go (315) og etter OT (1250) :)

9. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Sant....og disse poengene teller jo på veien til den hellige gral; EBD.

10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradert på SK451 OSL-CPH mandag morgen. La inn request allerede 27/11 i fjor, ettersom jeg hadde vært dum nok til å bestille billett til 1/2 da jeg egentlig måtte fly ned 29/1, i håp om OT og dermed mulighet for å flytte på reisen til en mer passende anledning. Pris 44 euro, som jeg faktisk synes er vel verdt muligheten til å flytte på reisen (ble som vanlig oppgradert til Z), men aldeles ikke verdt prisen dersom man allerede har status og ikke har til hensikt å få en fleksibel flight (så lenge appen åpner for det...).

Dette gir meg, såvidt jeg kan se, oppgraderingsrate på 6/6 på denne strekningen (eller motsatt) siden i fjor sommer. Det er jo ikke så verst.

Får forøvrig ofte mer enn 72 timers varsel fra OT dersom jeg har lagt inn OT-request i veldig god tid, noe som rent teoretisk kan tyde på at de ved tildeling av oppgraderinger prioriterer de som har lagt inn requests i god tid. Men dette er vill gjetning. Allikevel setter jeg pris på bekreftelser i så god tid; denne kom sågar inn i går kveld, nesten 3,5 døgn før flighten.

11. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har søkt opp oppgradering med SAS til Hong Kong 26 februar, er det noen som vet om det er mulig å sjekke hvor mange ledige billetter det er igjen i plus og business?

12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    expertflyer.com eller KVS-tool.

Satyv liker dette
  13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Her er staus på ExpertFlyer nå. Men vær obs på at dette bare forteller deg hvilke seter som er tatt så langt og ikke noe om hvor mange billetter i de forskjellige klassene det er solgt.

Skjermbilde 2016-01-29 kl. 15.29.46.png

Skjermbilde 2016-01-29 kl. 15.30.04.png

Satyv liker dette
  14. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info :)

15. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk lyst til å starte diskusjonen om hvorfor skal alle sitte forran i flyet. Kan ikke bare være at man vil av flyet 3min før når man tilbringe 8-10timer på en LH.

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,913
    Bonuspoeng:
    293
    Mindre støy, mindre sjangs for at det er tomt når det er din tur.

Petter B-C liker dette
  17. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget med maten ser jeg, men i biz eller pluss så er støy nivå variasjonen innen for klassen marginal, da den meste støyen skyldes eksosen som strømmer ut av turbinene. Pluss og biz ligger begge i forkant av motorene og vil da ha mindre støy en eco. Eco setene fra 30-36 vil nok ha mindre støy en 40-55. Om jeg kan velge så vil jeg heller sitte på treseter bakers med ledig sete i mitten en på de første rekkene fullpakket med folk.

18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Er det 737 du mener, eller A330/40? Er jo en viss forskjell...

19. Hamburgersmauet

Hamburgersmauet Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Er det mulig å spørre om betalt oppgradering fra Plus til Business BGO-CPH-IAD ved innsjekk? Noen som vet hva slags priser man kan regne med på noe slikt?Fikk avslag på OT, så alternativet er vel betalt oppgradering eller oppgradering med poeng.

20. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte optiontown for CPH-PVG fra Go til Business. Nå mandag 1/2. Fikk Mail med avslag nå. Sjekket expertflyer; det er 25 ledige seter. Hvorfor avslag? Kjipent... Trengte et godt liggesete nå i morgen.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden